Big Bang
Fra : tkruse

Dato : 20-05-09 18:54

hvad vis den udødelige sjæl befinder sig i støvet efter BIG BANG
så vil sjælen automatisk forme støve efter hukommelsen af hvordan det
var engang
for i rummet er der ingen tynget
så en ny sol og jord vil opstå
i er guder står der skrevet
så jeg håbe i vil gøre det lidt bedre næste gang

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-05-09 13:18

tkruse skrev i

> hvad vis den udødelige sjæl [ ... ]

Der eksisterer slet ikke nogen udødelig sjæl!!

Det er ren hedenskab at tro noget sådan.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 21-05-09 16:38

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> tkruse skrev i

> Der eksisterer slet ikke nogen udødelig sjæl!!
>
> Det er ren hedenskab at tro noget sådan.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Har du den opfattelse at mennesket slet ikke har en sjæl?

MvH
Jens

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-05-09 20:11

Lyrik skreiv:

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Har du den opfattelse at mennesket slet ikke har en sjæl?

Det er et vanskelig spørsmål, fordi begrepet "skjel" ikke er definert i
denne samenhengen. Du som synes ha en mening om saken, kan du ikke være
så snill å forklare oss "uvitende" om begrepet "skjel" etter kristen
forståelse?

HM

Fra : Vidal

Dato : 21-05-09 20:42

Harald Mossige skrev:
> [...]
> denne samenhengen. Du som synes ha en mening om saken, kan du ikke være
> så snill å forklare oss "uvitende" om begrepet "skjel" etter kristen

Det er vist noget man har i håret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-05-09 20:54

Vidal skreiv:

> Det er vist noget man har i håret.

Det er hva /en/ selvbestaltet ekspert mener. Svaret er notert.

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-05-09 22:36

Lyrik skrev i

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Har du den opfattelse at mennesket slet ikke har en sjæl?

Læs en korrekt og præcis oversættelse af 1. Mos 2,7 (DO-1948 - måske et
andet vers i den dårlige DO-1992).

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 06:51

On 21 Maj, 14:18, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> Der eksisterer slet ikke nogen udødelig sjæl!!
>
> Det er ren hedenskab at tro noget sådan.

af jord er du kommet , til jord skal du blive of af jord skal du
genopstå

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-05-09 13:57

tkruse skrev i

> af jord er du kommet , til jord skal du blive of af jord skal du
> genopstå

Hvad har det med sjælevandring og udødelig sjæl at gøre?

Men du er da velkommen til at dokumentere din påstand ud fra de bibelske
skrifter - der er hele grundlaget, og det eneste grundlag, for
kristendommen.

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 09:40

On 21 Maj, 14:56, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> Men du er da velkommen til at dokumentere din påstand ud fra de bibelske
> skrifter - der er hele grundlaget, og det eneste grundlag, for

hvis evig helved findes
som biblen siger
så må der jo også være en evig sjæl
for at nyde det evige hælved

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-05-09 22:35

tkruse skrev i

[ .. ]
> hvis evig helved findes
> som biblen siger
> så må der jo også være en evig sjæl
> for at nyde det evige hælved

Dokumenter din påstand ud fra Bibelen.

Ikke at jeg forventer at du kan - eller vil.

Uanset hvad, så lærer Bibelen at der ikke findes en udødelig sjæl - og ej
heller et evigt pinested.

Læs og studer og gransk grundigt Bibelen så du kan blive ledt ud af din
vildfarelse og finde tilbage til frelsens vej.

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 09:48

> [...]
>
> Der eksisterer slet ikke nogen udødelig sjæl!!
>
> Det er ren hedenskab at tro noget sådan.

det er svært at tro
at de skulle være en Kristen som svare mig
og henviser mig til
http://bibeltro.dk/

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 15:54

On 21 Maj, 23:34, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> Læs og studer og gransk grundigt Bibelen så du kan blive ledt ud af din
> vildfarelse og finde tilbage til frelsens vej.

den lange vej skulle være den rigtige vej,,,,men du nøjes med denne
ene gang,,,,så det er jo hurtigt overstået for dig

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 02:02

tkruse skrev i

[ ... ]
> den lange vej skulle være den rigtige vej,,,,men du nøjes med denne
> ene gang,,,,så det er jo hurtigt overstået for dig

Hvorfor missionerer du for hedensk spiritisme i en gruppe om kristendom?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 21-05-09 23:16

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> writes:

> Uanset hvad, så lærer Bibelen at der ikke findes en udødelig sjæl -
> og ej heller et evigt pinested.

Hvad er det så der ender i himlen?

--
/Wegge

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 17:25

> [...]
>
> Læs og studer og gransk grundigt Bibelen så du kan blive ledt ud af din
> vildfarelse og finde tilbage til frelsens vej.

jeg ser meget kristen TV de taler næsten dagligt om evigt helved

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 02:03

tkruse skrev i

[ ... ]
> jeg ser meget kristen TV de taler næsten dagligt om evigt helved

Så sluk for det bras og studer i Bibelen i stedet for.

Fra : tkruse

Dato : 21-05-09 17:29

> [...]
>
> Læs og studer og gransk grundigt Bibelen så du kan blive ledt ud af din
> vildfarelse og finde tilbage til frelsens vej.

hvis du er frelst og har evigt liv,,,så må der også være en evig
sjæl,,nemmelig dig

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 02:04

tkruse skrev i

[ ... ]
> hvis du er frelst og har evigt liv,,,så må der også være en evig
> sjæl,,nemmelig dig

Begynd at studere i Bibelen så du kan undgå at blande begreberne sammen, og
så du kan slippe fri af dine hedenske forestillinger.

Fra : tkruse

Dato : 22-05-09 05:12

On 22 Maj, 03:03, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> Begynd at studere i Bibelen så du kan undgå at blande begreberne sammen, og
> så du kan slippe fri af dine hedenske forestillinger.

gør du nar,,,det er lidt kedeligt vis du gør nar

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 15:02

tkruse skrev i

> gør du nar,,,det er lidt kedeligt vis du gør nar

Mig gøre nar?? Nej da!! På ingen måde.

Men det er da helt tydeligt at du ikke har ret megen viden om hvad der rent
faktisk står i Bibelen. Derfor disse opfordringer til at du begynder at
studere i Bibelen.

Bibelen lærer nemlig *IKKE* at mennesket har en udødelig sjæl. Den lærer det
modsatte, nemlig at mennesket *ER* en sjæl og at dette menneske = sjæl ikke
er udødeligt.

Men Bibelen lærer også at de der modtager frelsen får givet evigt liv. Noget
de der går fortabt *ikke* får.

Læren om at mennesket *har* en udødelig sjæl, og læren om reinkarnation,
kommer alene fra hedenskab og afgudsdyrkelse og har absolut intet med
hverken Bibelen eller kristendommen at gøre. De menigheder der har en sådan
lære er ikke kristne menigheder selv om måske selv påstår det.

Fra : tkruse

Dato : 22-05-09 05:42

On 22 Maj, 03:02, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
>
> [ ... ]

> Så sluk for det bras og studer i Bibelen i stedet for.

biblen nævner ikke at jorden er rund,,og ham som påstod at jorden var
rund,,han blev hængt af tyber som Andreas Falck

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 14:55

tkruse skrev i

> biblen nævner ikke at jorden er rund,,og ham som påstod at jorden var
> rund,,han blev hængt af tyber som Andreas Falck

Og det har du en fornuftig argumentation for?

Eller er det blot mere usammenhængende tågesnak?

Hvis Bibelen ikke nævner at jorden er rund, hvad siger Bibelen så at jorden
er?

Fra : tkruse

Dato : 22-05-09 07:49

> [...]
>
> Begynd at studere i Bibelen så du kan undgå at blande begreberne sammen, og
> så du kan slippe fri af dine hedenske forestillinger.

Hvis du nu gjorde dig den ulejlighed at læse i *Bibelen* i stedet for
at
lytte til hedningebiskoppen i Rom, ville du have en chance for at
finde frem
til den bibelske sandhed om hvad sjælen er for en størrelse.

nåeee der er altså en sjæl
hvad er det så for en størrelse ? er det Jesus ord,,,de skal vinde
deres sjæle

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-05-09 15:04

tkruse skrev i

[ ... ]
> nåeee der er altså en sjæl
> hvad er det så for en størrelse ?

Læs 1. Mos. 2,7 (versangivelse fra DO-1948 - måske forskellig fra D=-1992) i
en korrekt oversættelse fra hebraisk, der finder svaret på både om der
findes en sjæl og hvad denne er for en størrelse.