lammets trone
Fra : tkruse

Dato : 18-05-09 10:13

jeg har set en film i tv om hinduerne som går ud og leder efter deres
genfødte præst

mon det passer med Jesus ord
sandelig sandelig siger jeg jer
i må fødes på ny
er det Jakobstigen ?
er det rigets børn som skal smides ud i gen ?
fødes på ny
er det lammets vej
tronen med de mange skiggelser
et liv på jakobsstigen som mange væsener
til vi bliver som det på lammets trone som ligner et menneske ansigt
Johannes døberen som var mindre end det mindste i himmerrigets rige
kan han blive støre?
skal han ud på stigen i gen ?

jeg tror på biblens ord
men kan jeg tro på jer som påstår at i er lige til himlen på en gang?
vad med spurven
den har også en himmelsk fader

nej jeg tro ikke at hinduerne lyver
for ingen kan springe over hvor gæret er lavest
så det at blive frelst
er at blive renset for bekymring og andet grumt
men ikke at blive fri for genfødsel
men det skal så heller ikke være en bekymring

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-05-09 17:26

tkruse skrev i

[ ... ]
> jeg tror på biblens ord
[ ... ]

> [...]
> er at blive renset for bekymring og andet grumt
> men ikke at blive fri for genfødsel
> men det skal så heller ikke være en bekymring

Med andre ord, så tror du alligevel ikke på Bibelens ord. For ifølge Bibelen
er der ikke noget med en udødelig evig sjæl der fødes igen og igen og igen.

Bibelsk funderet kristendom er helt uforenelig med den hinduistiske religon
med den millioner af guder.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Harald Mossige

Dato : 18-05-09 18:18

tkruse skreiv:
> [...]
> er at blive renset for bekymring og andet grumt
> men ikke at blive fri for genfødsel
> men det skal så heller ikke være en bekymring

Fortell fortell, hvilken morsom sopp (svamp) du har funnet!

Fra : tkruse

Dato : 20-05-09 18:03

On 18 Maj, 19:18, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> tkruse skreiv:

> Fortell fortell, hvilken morsom sopp (svamp) du har funnet!

vis du kan forstille dig den evindelighed der var før du blev født, så
vil du se at det er usandsynligt med kun denne ene gang

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-05-09 01:23

tkruse skreiv:

> vis du kan forstille dig den evindelighed der var før du blev født, så
> vil du se at det er usandsynligt med kun denne ene gang

Neivell. Da får du ha soppen for deg selv.

Fra : N/A

Dato : 21-05-09 01:23