Skønne dag
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-09 12:01

FLYVE - HOPPE - LØFTE -SÆNKE - SVØMME - og jeg ved snart ikke hvad

De prøjsere har det med engang i mellem at lave et hit hvor man skal bevæge
sig til, på forskellig måde. Man må nok sige at øjeblikkets hit "SO EIEN
SCHØNER TAG" er en af den slags. Er der en der kan fortælle hvad det
egentlig handler om?
Folk rejser sig op og sætter sig ned og rejser sig op de gør som om de
flyver og svømmer og sover og hopper og løfter noget og sænker noget og hvad
ved jeg. Den er da sjov - og så er den godt nok i mange udgaver:

http://www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM
http://www.youtube.com/watch?v=8LWt7J3dHDc
http://www.youtube.com/watch?v=QH5FMSNGG48
http://www.youtube.com/watch?v=7DGEUlPRQxQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7DGEUlPRQxQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=iIFy4J556QM
http://www.youtube.com/watch?v=RJt5aEMSqrA&feature=related

Hvad er det egentlig det drejer sig om???

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-09 12:15

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er det egentlig det drejer sig om???

For et par år siden skulle vi bukke os ned og rejse os op som om vi fløj.
Det var selvfølgelig HÆNDE ZUM HIMMEL

Se her:
http://www.youtube.com/watch?v=KVo6lmvwWqg

http://www.youtube.com/watch?v=f4A5JukonfU

http://www.youtube.com/watch?v=GfgQVT6ezNA&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-09 17:35

> [...]

Jeg googlede lige den tyske tekst på "FLIGERLIED - So eien scøner tag".
Hahaha. Hr er hvad den handler om, når den er blevet presset igennem
google-oversætter:

Det er noget med at være glad i græsset
og se op mod himlen
Og at flyve som en flyver og være stærk som en tiger og stor som en giraf.
lala la la laaaa

HER ER TEKSTEN TIL DE INTERESSEREDE

Oversættelse: Tysk » Dansk
Ich lieg gern im Gras und schau zum Himmel rauf,
schaun die ganzen Wolken nicht lustig aus?
Und fliegt n Flieger vorbei dann wink ich zu ihm rauf
und bist du auch noch dabei, dann bin ich super drauf.

[4x]:
Und ich flieg, flieg, flieg wie ein Flieger,
bin so stark, stark, stark wie ein Tiger,
und so groß, groß, groß wie ne Giraffe, so hoch. Wooo

Und ich spring, spring, spring immer wieder,
und ich schwimm, schwimm, schwimm zu dir rüber,
und ich nimm, nimm, nimm dich bei der Hand
weil ich dich mag, und ich sag:

Heut ist so ein schöner Tag! lalalalala
Heut ist so ein schöner Tag! lalalalala
Heut ist so ein schöner Tag! lalalalala
Heut ist so ein schöner Tag! lalalalala

Heut ist so ein schöner Tag!
Jeg er glad i græsset og se op til himlen,
schaun hele sky af ikke morsomt?
Og fluer flyver over n så jeg kys på ham Rauf
og du er også stadig i gang, så jeg er super drauf.

[4x]:
Og jeg flyver, flyver, flyver som et fly,
»m så stærk, stærk, stærk som en tiger,
og så stor, stor, stor som ne giraf, som høj. Wooo

Og jeg hoppe, hoppe, springe igen og igen
og jeg svømme, svømme, svømme over for dig,
og jeg tage, tage, tage dig ved hånden
fordi jeg kan lide dig, og jeg siger:

I dag er sådan en dejlig dag! lalalalala
I dag er sådan en dejlig dag! lalalalala
I dag er sådan en dejlig dag! lalalalala
I dag er sådan en dejlig dag! lalalalala

I dag er sådan en dejlig dag!