Musik fra iTunes problemer
Fra : Uffe Jensen

Dato : 15-05-09 18:26

Hej
Jeg er i gang med at flytte musik filer fra Windows til en Linux.
Jeg købt (og betalt) for en hel del af numrene hos iTunes, men jeg kan ikke
flytte dem.
Jeg prøver at brænde dem, men uden held.
Har nogen en god ide til flytningen, da jeg jo har købt og betalt, vil jeg
nødig miste dem.

(håber jeg er rette sted)

Fra : Steen

Dato : 15-05-09 18:34

Uffe Jensen <siliam@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Jeg prøver at brænde dem, men uden held.
> Har nogen en god ide til flytningen, da jeg jo har købt og betalt, vil jeg

Er de købt i iTunes er det aac-filer (mp4). Ved ikke lige hvad man
bruger til afspilning af disse i Linux, det må du søge på. VLC findes
måske til Linux?
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-09 19:25

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Er de købt i iTunes er det aac-filer (mp4).

indtil fornyligt med drm ...

> Ved ikke lige hvad man
> bruger til afspilning af disse i Linux, det må du søge på. VLC findes
> måske til Linux?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-09 18:35

> [...]

> Jeg prøver at brænde dem, men uden held.
> Har nogen en god ide til flytningen, da jeg jo har købt og betalt, vil jeg

hvis de er købt inden her først på året er de beskyttet af DRM og kan
kun afspille i iTunes. Hvis du vil have dem over i et ubeskyttet format
kan du i iTunes Store opgradere dem til ubekskyttede AAC filer.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 19:02

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvis de er købt inden her først på året er de beskyttet af DRM og kan
> kun afspille i iTunes. Hvis du vil have dem over i et ubeskyttet format
> kan du i iTunes Store opgradere dem til ubekskyttede AAC filer.

Er der ikke et program, der kan konvertere dem?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-09 19:25

Allan Krautwald <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke et program, der kan konvertere dem?

du kan brænde audio cd'er og så rippe dem tilbage til aac eller mp3 ...
men så mister du lydkvalitet ..

/thomas

Fra : Jan Rysz

Dato : 16-05-09 09:05

> du kan brænde audio cd'er og så rippe dem tilbage til aac eller mp3 ...
> men så mister du lydkvalitet ..

Den lader vi lige stå et øjeblik

Mvh Jan Rysz

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-09 10:37

Jan Rysz <janrysz@webspeed.dk> wrote:

> Den lader vi lige stå et øjeblik

ja ? .. du tager en komprimeret fil, laver den om til audiocd og ripper
/ komprimerer den igen ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-05-09 16:13

> [...]

> Jeg prøver at brænde dem, men uden held.
> Har nogen en god ide til flytningen, da jeg jo har købt og betalt, vil jeg

Åbn iTunes og hent sangene igen via din konto.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/