Og en hvem har han spillet sammen med?
Fra : Cindy

Dato : 12-05-09 21:01

Ja - kan nogen sige mig hvem det var Jørgen Ingemann rejste rundt med i
Sverige og spillede få år efter krigen. Kan det have været Sven Asmussen
eller er jeg helt galt på den.

Det var i Folkeparker og i små mærkelige bortgemte steder.

Cindy

Fra : Max

Dato : 12-05-09 21:33

Hej Cindy

> i Sverige og spillede få år efter krigen. Kan det have været Sven
> Asmussen eller er jeg helt galt på den.

Han spillede ihvertfald sammen med ham på det tidspunkt

http://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8rgen_Ingmann

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-09 22:13

> Hej Cindy

> Han spillede ihvertfald sammen med ham på det tidspunkt
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8rgen_Ingmann

Det kommer an på hvad du forstår ved "kort efter krigen". Men du tænker nok
på "Grethe og jørgen Ingman Quintet". Orkesteret bestod kun i to år, fra
1958-1960.
Den bestod forøvigt af af Jørgen Ingmand, Grethe Ingmand, Henning Blegvad,
Poul Verdis eller Gunnar Jørgensen. Orkesteret rejse uden tvivl rundt i
verige, for de rejste rundt i mange lande.
Efter nedlæggelsen af orkesteret i 1960 (Bortset fra et enkelt år før dette
orkesters tid), begyndte Grethe og Jørgen at synge som duo.
Han har ganseke rigtigt væøret med i Svend Asmussens orkester, men hvor
meget han interesserede sig for det, skal jeg lade være usagt. Når
orkesteret spillede i København drønede han altid over på "Giraffen" når de
var færdig med at spille. Så satte han sig ved et bord og nidstirrede
Grethe, som var sangerinde i husorkesteret "Jørgen Grauengårds orkester".
Og ja, det er den Grethe han blev gift med. Så dettt....

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-05-09 22:32

Hej Åge

> Det kommer an på hvad du forstår ved "kort efter krigen". Men du

Det er før 1950.

--
Mvh Max

Fra : Cindy

Dato : 12-05-09 22:41

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Grethe, som var sangerinde i husorkesteret "Jørgen Grauengårds orkester".
> Og ja, det er den Grethe han blev gift med. Så dettt....

Ja der er meget at sige om det - så jeg kommer tilbage i morgen.

Cindy

Fra : Cindy

Dato : 12-05-09 22:36

"Max" <Max_ skrev i meddelelsen
> Hej Cindy

> Han spillede ihvertfald sammen med ham på det tidspunkt
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8rgen_Ingmann

Nå han er født allerede i 1925. Det er med til at forvirre lidt om hvornår
han kan have været med til det og det. Men det er nogle vældig fine
Wikipedia-oplysninger. At man også får at vide, hvem der nu ejer de to
guitarer han brugte da melodi-Grand Prix nummeret blev indspillet. Og at det
var Gibson guitarer o.s.v.

Mange tak - det var flot.

Cindy

Fra : Cindy

Dato : 13-05-09 19:03

"Cindy" skrev i meddelelsen

> [...]
> Wikipedia-oplysninger. At man også får at vide, hvem der nu ejer de to
> guitarer han brugte da melodi-Grand Prix nummeret blev indspillet. Og at

Nå men før han overhovedet kendte Grethe, skulle der have været noget med
at han rejste sammen med Sven Asmussen og et par stykker mere. Og da mener
jeg så, at det må have været sidst i fyrrerne. Der er skrevet en bog om
Jørgen
Ingmanns liv, og der skulle dér stå om hans musikliv før der overhovedet var
nogen der kendte Grethe Ingmann. Jeg har kun kigget løseligt i den, men vil
da læse den en gang. Der står om deres turnéer langt ude i de svenske skove.

Er der nogen der kender årstallene for det.

Og hvad hed den lyshårede sangerinde, som Jørgen Grauengaard havde,
enten før eller efter han havde Grethe Ingmann. ?

Cindy

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-09 20:12

"Cindy" <Karfunkel@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Nå men før han overhovedet kendte Grethe, skulle der have været noget med
> at han rejste sammen med Sven Asmussen og et par stykker mere. Og da mener
> jeg så, at det må have været sidst i fyrrerne.

Før han kom med i Svend Asmussens orkester var med med i "Ingmann
Kvartettet" (1941-48)
og det var sidst i 40-erne, helt præsis fra september 1948 til oktober 1958
at var han med i Svend Asmussens kvintet, altså også et par år efter at han
mødte Grethe

> [...]

> Og hvad hed den lyshårede sangerinde, som Jørgen Grauengaard havde,
> enten før eller efter han havde Grethe Ingmann. ?

Her er i hvert fald de sangerinder der var med i orkesteret efter Grethe
Ingmann, om de var lyshårede ved jeg ikke
Inge Østergård 1956-1958
Lis Bjørnholdt 1958-1964
Daimi 1964 -????

Hilsen Åge

Fra : Cindy

Dato : 15-05-09 20:08

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen >
"Cindy" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Her er i hvert fald de sangerinder der var med i orkesteret efter Grethe
> Ingmann, om de var lyshårede ved jeg ikke

Nåe ja, det var den lyshårede Lis Bjørnholt.

Tak - tak

> Daimi 1964 -????

Hva' har han også haft Daime med ?

Det lyder da skægt.