Peter Sarstedt
Fra : Per H

Dato : 11-05-09 21:08

Lever Peter Sarstedt stadig?

Er der en historie omkring ham?

http://www.youtube.com/watch?v=GXfzFwgSGRU

per

Fra : Max

Dato : 11-05-09 21:15

Hej Per

> Lever Peter Sarstedt stadig?

Du har internettet på dine fingerspidser

http://www.petersarstedt.com/

http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Sarstedt

så det ser ud til at han lever :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 21:31

On Mon, 11 May 2009 22:15:21 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Du har internettet på dine fingerspidser

det er huskeren der er slidt:-/

>http://www.petersarstedt.com/
>
>http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Sarstedt
>
>så det ser ud til at han lever :)

Ja han holder sig jo meget godt.

per

Fra : perhag

Dato : 11-05-09 22:11

On 11 Maj, 22:15, "Max"

> http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Sarstedt

Der står:

"Sarstedt er muligvis bedst kendt for sit hit, Where Do You Go To (My
Lovely), der portrætterer en fattig født pige, Marie-Claire, der
vokser op og bliver en del af jetset miljøet. Der har floreret rygter
om, at denne sang beretter om danskeren Nina van Pallandts liv."

Min kommentar:

Det er helt hen i vejret at den sang skulle handle om Nina van
Pallandt. Hun dannede par med Frederik van Pallandt i 1968, da Peter
Sarstedt skrev sin gennembrudssang, og den handler om en alenepige.

Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely

http://www.youtube.com/watch?v=aE89OeM5nmU

Teksten findes ikke oversat til dansk, men Björn Ulvaeus indspillede
en svensk version, ikke direkte oversat men med samme tema som
originalen. Der bruges et ret avanceret svensk sprog, som ikke er helt
let at forstå for os danskere, så mange forstår sikkert teksten i den
engelske sang bedre.

Björn Ulvaeus - Saknar du något min kära

http://www.youtube.com/watch?v=jwThi2eEts4

http://www.youtube.com/watch?v=jwThi2eEts4

Fra : Max

Dato : 12-05-09 06:58

Hej perhag

> [...]
> Pallandt. Hun dannede par med Frederik van Pallandt i 1968, da Peter
> Sarstedt skrev sin gennembrudssang, og den handler om en alenepige.

Hvis du nu læser hvad der står, så vil du opdage at der faktisk står
"har" verseret rygter, så der er vel ingen der tror det idag. Forøvrigt
er det også kun nævnt på den danske udgave af wikipedia.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 12-05-09 07:22

> Hvis du nu læser hvad der står, så vil du opdage at der faktisk står
> "har" verseret rygter, så der er vel ingen der tror det idag. Forøvrigt
> er det også kun nævnt på den danske udgave af wikipedia.

ikke helt rigtigt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)

vh
/Carsten

Fra : Max

Dato : 12-05-09 08:02

Hej Carsten

> ikke helt rigtigt:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)

Er Nina van Pallandt nævnt på den side ?

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:11

On Mon, 11 May 2009 21:10:35 -0700 (PDT), perhag
<per.hagemann@gmail.com> wrote:

>On 11 Maj, 22:15, "Max"

>Der står:
>
>"Sarstedt er muligvis bedst kendt for sit hit, Where Do You Go To (My
>Lovely),

Og så Take of you close`

Som der blev lyttet en del til.
Men så var der vel heller ikke flere der genkendes.?

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-09 11:53

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 11 Maj, 22:15, "Max"

> [...]

engelske sang bedre.

Björn Ulvaeus - Saknar du något min kära

Peter Belli, har faktisk lavet en Dansk version....

M.V.H....Benny..

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 22:40

> [...]

>On 11 Maj, 22:15, "Max"

>Der står:
>
>"Sarstedt er muligvis bedst kendt for sit hit, Where Do You Go To (My
Forøvrigt skulle det være et af de første popnumre, hvor der blev
benyttet en hamonika. ifgl mylle.

per

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 21:03

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forøvrigt skulle det være et af de første popnumre, hvor der blev
> benyttet en hamonika. ifgl mylle.
> --

Det tror jeg nu næppe

Fra : perhag

Dato : 12-05-09 01:51

On 12 Maj, 09:01, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Carsten

> Er Nina van Pallandt nævnt på den side ?
>
> --
> Mvh Max

Carsten har ret at det er nævnt som et rygte også på den engelsksproge
side

http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)

Rygtet har måske noget at gøre med at Sarstedt skrev sangen i
København i 1966 (årstal fremgår af www.petersarstedt.com ), og
dengang var Nina måske den bedst kendte danske artist internationalt.

Fra : Max

Dato : 12-05-09 09:17

Hej perhag

> Carsten har ret at det er nævnt som et rygte også på den engelsksproge
> side
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)

Har du kikket på ovennævnte side ?

--
Mvh Max

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 12-05-09 11:14

> Hej perhag

> Har du kikket på ovennævnte side ?

jeg ved ikke helt hvad der er galt

http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)%3F

Prøver så denne

Vh
/Carsten

Fra : Max

Dato : 12-05-09 12:35

Hej Carsten

> http://en.wikipedia.org/wiki/Where_Do_You_Go_To_(My_Lovely)%3F
>
> Prøver så denne

Se den var bedre, men der bliver rygtet jo også manet i jorden.

--
Mvh Max