Efterlyser en sang fr 60'erne
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-05-09 19:43

Hej gruppe

Jeg leder efter en sang vistnok fra 1960'erne

Jeg har ikke meget at gå efter , faktisk kun nogle strofer

"Hey hey its a wonderful world , dance to the music go and find a girl"

kan også være

"Hey hey what a wonderful world , dance to the music go and find a girl"

Det er ikke meget at gå efter , jeg har googlet men uden resultat.

Nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-09 19:59

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> også være "Hey hey what a wonderful world , dance to the music go and find
> a girl". Det er ikke meget at gå efter , jeg har googlet men uden

Da du ikke er helt sikker på omkvædet, kunne det så tænkes, at du tænker på
"Hey hey its a beatuful day" med Daniel Boone ?. Her får du den fra et tysk
slagermusikshow
http://www.youtube.com/watch?v=-oi8BSINQNw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-05-09 20:12

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse

> Da du ikke er helt sikker på omkvædet, kunne det så >tænkes, at du tænker
> på "Hey hey its a beatuful day" med Daniel Boone ?. Her >får du den fra et
> tysk slagermusikshow

Tak for svaret , men det er helt sikkert ikke den .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Martin Bak

Dato : 11-05-09 12:41

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4a072031$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg leder efter en sang vistnok fra 1960'erne
>
> Jeg har ikke meget at gå efter , faktisk kun nogle strofer
>
> "Hey hey its a wonderful world , dance to the music go and find a girl"

Kunne det være "summer in the city" med Lovin Spoonfull?

"But at night it's a different world
Go out and find a girl"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 13:23

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> Kunne det være "summer in the city" med Lovin Spoonfull?
>
> "But at night it's a different world
> Go out and find a girl"

Den havde jeg helt glemt, tak fordi du mindede mig om den igen:
http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

Fra : Max

Dato : 11-05-09 13:32

Hej Alex

> Den havde jeg helt glemt, tak fordi du mindede mig om den igen:

Når man nu tager årstiden i betragtning, ja så bør den og
Schools Out med Alice Cooper ligge lige til højrebenet :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 11-05-09 16:10

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> Den havde jeg helt glemt, tak fordi du mindede mig om den igen:
> http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

Du er velkommen Den er en del af lejrbålsrepertorieret, så den ryger
aldrig i glemmebogen her. Den, og "Sunny afternoon" har jeg i øvrigt altid
kædet sammen af en eller anden grund. Samme stemning på en aller anden måde.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 16:40

On Mon, 11 May 2009 17:10:24 +0200, "Martin Bak"

Meget sjovt at se når man har LPén.

per

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 16:42

On Mon, 11 May 2009 17:10:24 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

der er forøvrigt flere gode realateret på den side. til højre.

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-09 12:09

> [...]
>
> "Hey hey what a wonderful world , dance to the music go and find a girl"
>
> Det er ikke meget at gå efter , jeg har googlet men uden resultat.

Prøv at checke:
Blackbirds... Hey hey what a wonderful world

Så skulle de endda være Danske.... Men den er så lige knap så gammel som du
husker, den blev udsendt på en single i 1973

På CD kender jeg kun til, at den findes på Det bedste af Dansk musik 1971 -
1976 udsendt af Egmont music club EMC 7176310, og den er udsendt i 1998.

Jeg er næsten sikker på, det er den du søger.

M.V.H....Benny..

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-05-09 18:14

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> 1976 udsendt af Egmont music club EMC 7176310, og >den er udsendt i 1998.
>
> Jeg er næsten sikker på, det er den du søger.

Bingo ! , det var lige nøjagtig den .

Tak for svaret også tak for de andre svar i tråden.

Blackbirds er nævnt med nummert her på denne side også.
http://www.dk-rock.dk/dkdiv.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-05-09 21:57

> Bingo ! , det var lige nøjagtig den .
>
> Tak for svaret også tak for de andre svar i tråden.
>
> Blackbirds er nævnt med nummert her på denne side også.
> http://www.dk-rock.dk/dkdiv.htm

Pokkers at den ikke er til at finde på youtube - er der nogen der har et
link så man kan høre hvordan den er??

mvh
Erling

Fra : Michael Lund

Dato : 16-05-09 15:05

På baggrund af denne debat, har jeg i dag skaffet musikken og uploadet den
til YouTube.

Kunne selv godt genkende den, da jeg hørte den igen.

http://www.youtube.com/watch?v=DbMz-JxQCsE

Mic.

Fra : Martin Bak

Dato : 16-05-09 15:25

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> På baggrund af denne debat, har jeg i dag skaffet musikken og uploadet den
> til YouTube.
>
> Kunne selv godt genkende den, da jeg hørte den igen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=DbMz-JxQCsE

*LOL* Sikke en tidslomme.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-05-09 16:45

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til YouTube.
>
> Kunne selv godt genkende den, da jeg hørte den igen.

Tusind tak Michael - gode gamle minder, de kunne lave musik dengang.

mvh Eva

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-05-09 19:03

"Michael Lund" skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> til YouTube.
>
> Kunne selv godt genkende den, da jeg hørte den igen.

Rigtig mange tak Michael , det er faktiske et rigtig godt nummer, et
sjældent hørt nummer .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Lund

Dato : 16-05-09 19:17

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4a0effe5$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Rigtig mange tak Michael , det er faktiske et rigtig godt nummer, et
> sjældent hørt nummer .

Selv tak (også til Eva)- blev jo selv ret nysgerrig for at høre det.

Har forgæves søgt oplysninger om gruppen i mit Dansk Rock leksikon fra 1982
i dag.
Så jeg aner ikke hvem det er der spiller, men hvis nogen ved det, så sig
frem

Mic.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-05-09 19:42

> [...]

> 1982 i dag.
> Så jeg aner ikke hvem det er der spiller, men hvis nogen >ved det, så sig

Det eneste jeg har kunne finde er fra siden her
http://www.dk-rock.dk:80/dkdiv.htm

( siden er lidt af en gruld gruppe når det er "gammel Dansk" )

Citat:
Fra Farsø (omtalt i Nyt Børge nr. 9 1968 og oplysning fra Erling Bach).

Deltog i de Nordjydske mesterskaber i pop 1968.

Klaus Lilholt, Lassen Stefansen, Poul Rasmussen, Ole Høeg, Knud
Sønedergaard.

Indspillede singlerne: Hey, hey, what a wonderful world/ Sunny days (Sonet
T 7266 (1973)), Goin' home/ Make me feel much better (Sonet T 7269 (1974))
og Clap my hands/ Country life (Columbia DD 876 (1975)).

Citat slut:

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Lund

Dato : 16-05-09 20:16

Hej Michael

Fantatisk side - tak for den og for oplysningerne.

Dem vil jeg lægge over som info til videoen.

Mic.

Fra : Erling Jensen

Dato : 17-05-09 13:13

> [...]
> til YouTube.
>
> Kunne selv godt genkende den, da jeg hørte den igen.

tak fordi du har lagt den ud så vi kan høre den, er selv interesseret i alt
fra den tid. men den der har jeg dog aldrig hørt, igen mange tak

mvh
Erling

Fra : Michael Lund

Dato : 17-05-09 17:23

"Erling Jensen" <erling.jensen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Michael
>
> tak fordi du har lagt den ud så vi kan høre den, er selv interesseret i
> alt fra den tid. men den der har jeg dog aldrig hørt, igen mange tak

Selv tak Erling.

Mvh.
Mic.