Årets (indtil videre) tyske sommerhit kåre~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-09 12:04

Så er IMMER WIEDER SONNTAGS jo igang igen. De næste 15 søndage kører det løs
på tv tysk ARD (das erste deutche fernsehen). Man lagde ud med de to første
kandidater og det var en klar vinder der var indtil videre. Men hun kan jo
selvfølgelig blive vippet af pinden i løbet af de næste søndage og de dermed
næste 15 udfordrere.
Da der blev givet grønt lys for telefonafstemning over hele Europa kl.
10.45 var der ingen tvivl. Der var simpelthen ikke noget skrive hjem om. To
ud af 3 europæere stemte på Carina. Hun er i derfor i øjeblikket
SOMMERHIT-DRONNING.
Hun vandt med "Gute laune sommerlied", men den er endnu ikke lagt på
Youtube, men sådan noget plejer at ske hurtigt med slagermusik.
På hendes hjemmeside kan man lytte til to af hendes andre sange og dem må
man nok sige er af temmelig høj musikalsk kvalitet. Ingen danske sangere når
tilmærmelsesvis disse højder. Sang nr. 1 er rigtig god, synes jeg
Her er hjemmesiden: http://www.carina-musik.de/
Her er den gode sang:
http://www.carina-musik.de/index.php?option=com_content&view=article&id=47:mach-es-wie-karl-valentin&catid=34:musik&Itemid=55

Hilsen Åge

PS: Men den slår ikke 2007-sommerhittet, der jo som bekendt kørte igennem
alle 15 søndage hele sommeren. Den blev ikke slået. Den var suveræn. Prøv
lige at genopfriske den. er den ikke rigtigt god?:

Årets sommerhit 2007 Franziska:
http://www.youtube.com/watch?v=szJaoxeL0O0&feature=related
og så lavede Sharon den jo på hollandsk
http://www.youtube.com/watch?v=Qt6CQgp97bo

Fra : mr

Dato : 10-05-09 15:46

>Ingen danske sangere når
> tilmærmelsesvis disse højder.
Er det din personlige mening eller bare et universelt fakta?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-09 17:23

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er det din personlige mening eller bare et universelt fakta?

Jeg mener, der er jo ikke mange danskere der overhovedet synge, når man
forstår ordet i dets egentlige forstand. Altså noget med rytme og hvor der
ikke råbes eller skriges. At råbe giver jo ingen rytme. Og musik er noget
med rytme, skulle jeg da mene.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 10-05-09 17:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ikke råbes eller skriges. At råbe giver jo ingen rytme. Og musik er noget
> med rytme, skulle jeg da mene.

Med klap på et og tre - sådan.

--
Ralph

Fra : mr

Dato : 10-05-09 20:27

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Med klap på et og tre - sådan.

aldrig på 2 og 4! Det er skændigt

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 08:36

"mr" <mail@mail.dk> wrote in message

> aldrig på 2 og 4! Det er skændigt

LOL, grimme "billeder" I fik lavet der :)

Som musiker er det møghamrende irriterende når folk klapper på 1 og 3, og
selv om man får dem styret til at klappe på 2 og 4, så går der sjældent ret
længe før de er tilbage på 1 og 3 når man stopper den visuelle "vejledning"

Fra : mr

Dato : 10-05-09 20:27

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener, der er jo ikke mange danskere der overhovedet synge, når man
> forstår ordet i dets egentlige forstand.
altså... mener du virkelig det?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-09 20:38

> altså... mener du virkelig det?

............ellers ved jeg ikke lige hvad en sang er for noget. Jeg mener jo
at en sang er noget man synger. Og det der i "Min scene er min for i aften"
kan ingen mennesker uden videre synge med på. For at kunne melodien sån uden
videre, så skal melodiens huskeværdi jo være der. Men den er jo faktisk
ikke-eksisterende.
Og det har ikke noget at gøre med om man kan lide det der "Vild med
X-factor på scenen". Hvis huskeværdien ikke er til stede angående melodien,
så KAN man jo ikke synge med. Man kan ikke synge med på noget hvor en tone
bare trækkes ud i mange sekunder.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 10-05-09 22:07

> [...]
> melodien, så KAN man jo ikke synge med. Man kan ikke synge med på noget
> hvor en tone bare trækkes ud i mange sekunder.

nu ved jeg ikke rigtig hvorfor du pludrer løs om X-factor. Er det din eneste
reference til dansk musik? Selv "dansevise" har været brugt i X-factor, og
den er da til at synge med på.
Jeg deler ikke din musiksmag, men i min verden er der plads til
forskellighed. Dine tyske slagere syns jeg er dødkedelige og for mig lyder
de ens og monotone. Men det er ok at du får dine søndage til at gå med det.
Men du startede ud med at skrive at der ikke fandtes danskere som kunne
synge - altså "synge". Det er altså noget pjat - virkelig. Prøv at være lidt
mere nuanceret.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-09 12:25

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men du startede ud med at skrive at der ikke fandtes danskere som kunne
> synge - altså "synge". Det er altså noget pjat - virkelig. Prøv at være

Tja, men at dansevise er til at synge med på... Betyder ikke, at den
aktuelle kunstner synger den...

Jeg har ikke hørt nogen endnu, der kunne måle sig med Grethe & Jørgen
Ingmanns.
Ja end ikke en, der bare kom i nærheden af den...

Lige som der var en engang, der påstod at Michael Carøe var en bedre sanger
end Preben Kaas, Selv om han prøvede at synge Kaas sange, blev det dog ved
nogle ynkelige forsøg....

Det var vist det Åge mente, med at synge...

Jeg har hørt masser af melodier, som lå langt fra min personlige smag....
Men sangeren var der intet at udsætte på.

Jeg er F.eks ikke vild med hverken Pavarotti, Carrera eller Domingo.... Men
indrømmet... Synge kan / kunne de fandme... Ingen tvivl om det.

Til gengæld, kan jeg godt lide John Denver, der som sanger, havde et langt
mindre talent at gøre godt med, end de tre førnævnte.

At du ikke syntes der ikke er afveksling i det Tyske, skyldes vel kun, at du
hører for lidt af det... For der er præcist lige så meget afveksling i det,
som i alt andet.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-09 14:48

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> du
> hører for lidt af det... For der er præcist lige så meget afveksling i

Helt klart. Der er væsentlig forskel på tysk slager. D.J. Ytzi og
KastelRuther Spatzen lyder ikke helt ens. hehe.

Så altså, det er ikke fordi jeg mener at slagersangere er de eneste der kan
synge og laver musik. Indenfor rock er der jo Kim Larsen, Gasolin og TV2. De
kan også synge noghet man kan synge med på. Selv om jeg nok ikke synes så
godt om den slags musik.
Men det der i "Vild med godaften på scenen", det har intet med musik at
gøre, selv om man måske kan lide det. Det er sceneshow.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-09 17:22

> [...]
at
> gøre, selv om man måske kan lide det. Det er sceneshow.

Hej Åge

Jamen det hører vel med til legen...

Der er skal lyttes til mange gråspurve, før man finder en nattergal.

Men de håber alle, at de lige præcis, er den heldige.

M..V.H....Benny..