Ipod/Itunes og køb ved TDC Musik
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 19:18

Hej.

Jeg har det i forvejen ikke godt med, at ITunes kun kan afspille deres eget
format og der altid er en masse boevl, naar vi skal have overfoert sange fra
PC til Ipod\en

Min holdning er, at naar vi har koebt sangene uanset om det er paa en cd
eller gennem TDC\s musikbutik, saa maa vi overfoere dem til Ipoden.

Samme holdning har ITunes og&eller TDC ikke. Enten det ellers goer de det
blot besvaerligt for os.

Jeg har lige koebt 4 sange i TDC\s musikbutik. De 3 af sagene konverterede
ITunes uden problemer til det format, der kunne overfoeres til IPoden. Den
4. sang n;gter den at konvertere. I filens egenskaber i Medieafspilleren
staar der ogsaa, at rettighederne IKKE kan kopieres. Det modsatte staar ved
de 3 oevrige sange.

Kan det passe / eller goer jeg noget galt / at ikke alle sange koebt i TDCs
musikbutik kan konverteres og overfoeres til Ipoden

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-05-09 08:07

"Michael Sørnsen" <.> wrote:

> [...]
>
> Kan det passe / eller goer jeg noget galt / at ikke alle sange koebt i TDCs
> musikbutik kan konverteres og overfoeres til Ipoden

De sange er beskyttet af Windows media DRM og kan kun afspilles i
windows media player ...

Bortset fra det er alle sange i iTunes store nu ubeskyttede AAC filer
som du kan brænde, kopiere og flytte som du har lyst til ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 10:06

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bortset fra det er alle sange i iTunes store nu ubeskyttede AAC filer
> som du kan brænde, kopiere og flytte som du har lyst til ...

Jeg sjove er bare, t 3 ud af de 4 sange, jeg købte gennem TDC godt kunne
konverteres til AAC, mens den 4. ikke kunne.

Jeg ønsker i øvrigt IKKE at købe gennem ITunes. Både fordi jeg ikke er
tilhænger af Apple og at man skal købe hos dem og fordi de ikke tager imod
Dankort. Men det er en sidebemærkning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-05-09 13:13

"Michael Sørnsen" <.> wrote:

> [...]
>
> Jeg ønsker i øvrigt IKKE at købe gennem ITunes. Både fordi jeg ikke er
> tilhænger af Apple og at man skal købe hos dem og fordi de ikke tager imod

der er vist ingen der tvinger dig til at købe igennem iTunes ... men
hvis du ikke vil støtte Apple hvorfor har du så en iPod ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 13:52

> der er vist ingen der tvinger dig til at købe igennem iTunes ... men
> hvis du ikke vil støtte Apple hvorfor har du så en iPod ?

Det er ikke min iPod, men min kærestes.

Og nej ingen tvingert mig til at købe gennem iTunes, men tilbage til mit
oprindelige spørgsmål.

Når jeg køber gennem TDC's musikbutik, r der så en logisk forklaring på,
hvorfor 3 ud af 4 sange kan konverteres til AAC og den 4. ikke kan?

Fra : Steen

Dato : 10-05-09 10:39

> [...]
>
> Bortset fra det er alle sange i iTunes store nu ubeskyttede AAC filer
> som du kan brænde, kopiere og flytte som du har lyst til ...

Og i 256 kbps, ikke?
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-05-09 13:13

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Og i 256 kbps, ikke?

jo .. nemlig

/thomas

Fra : Annette Christensen

Dato : 11-05-09 21:49

From: "Michael Sørnsen" <.>
> Kan det passe / eller goer jeg noget galt / at ikke alle sange koebt i
> TDCs musikbutik kan konverteres og overfoeres til Ipoden

Jeg ved ikke, om det kan passe, men jeg har to løsningsforslag: brænd
nummeret på en cd og rip det derefter til iTunes (jeg bruger en genskrivbar
skive for at spare på ressourcerne).

Eller: brug www.drm-converter.com/, der kan konvertere filer, som man har
erhvervet brugsretten til - fx via køb hos TDC.

Venligst
Annette