Jean Michel Jarre koncert
Fra : Hauge

Dato : 06-05-09 21:16

Hejsa

Er der nogen her i gruppen, der skal til koncert med Jarre på fredag eller
lørdag?

Jeg skal selv i Århus på fredag.

Mvh Hauge

Fra : Martin

Dato : 07-05-09 17:08

Jeg skal til Herning lørdag - og glæder mig vildt. Men hvor er vi henne, når
ingen af koncerterne er udsolgt. Folk ved ikke, hvad de går glip af.

Hilsen
Martin

Fra : Hauge

Dato : 07-05-09 17:17

Martin wrote:
> Jeg skal til Herning lørdag

Hehe, skal jeg *også*, altså både Århus og Herning

> - og glæder mig vildt.

Samme her, selvom det ikke bliver som i Polen :)

> Men hvor er vi
> henne, når ingen af koncerterne er udsolgt. Folk ved ikke, hvad de
> går glip af.

Jeg undrer mig også.

Mvh Hauge

Fra : Martin

Dato : 11-05-09 18:08

> Hehe, skal jeg *også*, altså både Århus og Herning

Er du gal en fed koncert i Herning. Fedt at det var så live, og enestående
lys. Og Chronologie 2!

Og så kom Jarre ud bagefter for at snakke og skrive autografer - flink mand.

Et lille kritikpunkt var at lyden enkelte gange var lidt høj og skinger, men
generelt var den nu rigtig god. Blev Oxygene 4 iøvrigt ikke spillet i en
lidt "sjov" toneart?

"Problemet" med Jarre er, at har man været til én koncert med ham, har man
ikke lyst til at lave andet. Synd, at der ikke var troppet flere op - håber
ikke det betyder, at Jarre blacklister Danmark fremover.

Hauge, hvordan var koncerterne i Århus og Herning i forhold til hinanden?

Hilsen
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-05-09 19:01

Hej
Martin wrote:
> Er du gal en fed koncert i Herning. Fedt at det var så live, og enestående
> lys. Og Chronologie 2!

Helt klart!

> Og så kom Jarre ud bagefter for at snakke og skrive autografer - flink mand.

Æv, det skulle jeg da lige have vidst/blevet til.

> Et lille kritikpunkt var at lyden enkelte gange var lidt høj og skinger, men
> generelt var den nu rigtig god. Blev Oxygene 4 iøvrigt ikke spillet i en
> lidt "sjov" toneart?

Synes generelt at der var mange af numrene der blev spillet i let til
middelsvære alternative udgaver/tonearter. Absolut ikke nogen kritik.
Det er nu også rart at en koncert ikke bare er en CD-afspiller med de
originale udgivelser. Det bar disse to koncerter nu heller ikke ligefrem
præg af.

> "Problemet" med Jarre er, at har man været til én koncert med ham, har man
> ikke lyst til at lave andet. Synd, at der ikke var troppet flere op - håber
> ikke det betyder, at Jarre blacklister Danmark fremover.

Håber det dælme ikke.. Puha, slem tanke.

> Hauge, hvordan var koncerterne i Århus og Herning i forhold til hinanden?

Selvom jeg ikke er Hauge, gør det nok ikke noget at jeg svarer på den ;)
Personligt synes jeg koncerten i MCH klart var den bedste, af flere
årsager. Jeg sad bedre i MCH, end jeg gjorde i NRGI-arena. (Synsmæssigt
til lysshowet.) Jeg synes også at lyden generelt var bedre i MCH end i
Århus.

Selvom intet slår Solidarnosc-koncerten på havnen i Gdansk i august
2005, så var det nu en fed oplevelse alligevel. ;)

Mvh
Martin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-05-09 17:47

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Er der nogen her i gruppen, der skal til koncert med Jarre på
> fredag eller lørdag?

Jeg skal til koncerten i Århus fredag aften. Det bliver så min fjerde
Jarre-koncert (The Twelve Dreams of the Sun 1999, Aero 2002, Oxygene
2008).

En ven tager også med - denne gang er 3. forsøg for ham, da han grundet
arbejde (søfarten) tidligere har været forhindret.

/Anders

Fra : Hauge

Dato : 07-05-09 18:38

Hejsa
Anders Thorsen Holm wrote:
> Jeg skal til koncerten i Århus fredag aften. Det bliver så min fjerde
> Jarre-koncert (The Twelve Dreams of the Sun 1999, Aero 2002, Oxygene
> 2008).

For mit vedkommende er det 5., Berlin (Chronologie), Aero, Solidaritet 25 år
Polen (Gdansk), Oxygene og så nu i morgen og lørdag.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 08-05-09 22:03

Hauge wrote:
> Jeg skal selv i Århus på fredag.

Uha det var fedt, glæder mig til Herning i morgen

Mvh Hauge

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 09-05-09 11:36

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Uha det var fedt, glæder mig til Herning i morgen

Det var som altid en stor oplevelse, omend jeg synes der var lidt for
mange bøffer med udfald i lyden på flere instrumenter undervejs -
specielt Chronologie 6 var slemt ramt.

Og så savnede jeg projektioner af billeder eller video på
baggrundslærredet.

Lyden i NRGi Arena er heller ikke den bedste, så gårsdagens koncert
når på det punkt slet ikke op i nærheden af sidste års Oxygene
koncert i Musikhuset Aarhus.

Og så fatter jeg slet ikke at folk absolut skal kævle så mange bajere
og bræge og knævre løst konstant. Er man til koncert, så holder man
kæft og nyder - og ikke mindst lader os andre nyde - musikken!

Af plus på nørdfaktoren var dog helt klart den udprægede brug af
laserharpen Chronologie 2 var også et kært genhør.

For pokker, hvor ville jeg gerne have været til koncerten i Barcelona
under Europe in Concert-turneen i 90'erne. Dén koncert havde det
hele: kor, lokale musikere, laserharpe, fyrværkeri, projektioner,
Patrick Rondat på el-spade og Jarre i topform. Jeg har efterhånden
slidt VHS-båndet op

/Anders

Fra : Martin [TMM]

Dato : 09-05-09 11:53

Hej
Anders Thorsen Holm wrote:
> Det var som altid en stor oplevelse, omend jeg synes der var lidt for
> mange bøffer med udfald i lyden på flere instrumenter undervejs -
> specielt Chronologie 6 var slemt ramt.

Det viser blot at det er live. :)
Men ja, der var et par steder hvor man lige måtte trække på smilebåndet.
Det samme kunne man se at Francis Rimbert gjorde. Der blev udvekslet et
par grin eller 3, med lydmanden der sad til højre for scenen.
Men Jarre selv, var i topform. Det er der vist ingen tvivl om.

> Og så savnede jeg projektioner af billeder eller video på
> baggrundslærredet.

100% enig. Det manglede

> Lyden i NRGi Arena er heller ikke den bedste, så gårsdagens koncert
> når på det punkt slet ikke op i nærheden af sidste års Oxygene
> koncert i Musikhuset Aarhus.

Jeg frygtede også det værste for lyden da startnummeret gik i gang, men
de fik da heldigvis rettet lidt op på det, hen ad vejen.
Nu bliver det spændende at se hvordan lyden udarter sig i MCH i aften er
bedre. :)

> Og så fatter jeg slet ikke at folk absolut skal kævle så mange bajere
> og bræge og knævre løst konstant. Er man til koncert, så holder man
> kæft og nyder - og ikke mindst lader os andre nyde - musikken!

Bajere kan være godt nok. Bare ikke til Jarre-koncerter.
Jeg havde en flaske vand med, da jeg havde fået spist noget lidt for
tungt mad.

> Af plus på nørdfaktoren var dog helt klart den udprægede brug af
> laserharpen Chronologie 2 var også et kært genhør.

Absolut!!!!

> [...]
> hele: kor, lokale musikere, laserharpe, fyrværkeri, projektioner,
> Patrick Rondat på el-spade og Jarre i topform. Jeg har efterhånden

Solidarnosc i Gdansk 2005, var nu heller ikke så tosset at opleve live.
20m ret foran scenen.

Mvh
Martin