hvad heder den melodi med Niels-Henning Ør~
Fra : JB

Dato : 03-05-09 16:11

For et par år side hørte jeg Niels-Henning Ørsted Pedersen i TV spille solo,
jazz version, en gamle Dansk melodi. Han har nok spillet mang men det var en
af de sidste.

Hvad hed den.?

Jørgen

Fra : Martin Bak

Dato : 03-05-09 16:14

"JB" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> solo,
> jazz version, en gamle Dansk melodi. Han har nok spillet mang men det var

Der er jo ikke meget at gå efter, men kan det måske have været "I skovens
dybe stille ro?" Det er vist en af de mest spillede tror jeg.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : JB

Dato : 03-05-09 16:21

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> Der er jo ikke meget at gå efter, men kan det måske have været "I skovens
> dybe stille ro?" Det er vist en af de mest spillede tror jeg.

tak, ja det var den

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 19:05

> Der er jo ikke meget at gå efter, men kan det måske have været "I skovens
> dybe stille ro?" Det er vist en af de mest spillede tror jeg.

Den er også rigtig smuk: http://www.youtube.com/watch?v=_XZ3jPkeYjE

Faktisk har NHØP lavet rigtig mange lækre ting sammen med Kenny Drew:
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=kenny+drew+nh%C3%B8p&aq=f

/Alex

Fra : mr

Dato : 03-05-09 16:18

> [...]
> solo,
> jazz version, en gamle Dansk melodi. Han har nok spillet mang men det var

"En elefant kom marcherende"?