Den ekstreme Dansktopmusik sælger ikke :-)
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 19:33

Så skulle vi også høre de udbrændte dansktopsangeres klagesang i TV2
Nyhederne i aften.

Men der kom en interessant oplysning frem, nemlig at salget af Dansktopmusik
udgør ca. 4% af det samlede salg i Danmark.
I betragtning af mange køber og/eller downloader meget musik på nettet, må
man antage at dansktoppens egentlíge markedsandel ligger på omkring 1-2%.

Det er derfor en helt korrekt beslutning, at DR hovedsagelig spiller
dansktop på deres DAB-kanaler. Dansktoppen er en ekstrem musik for en
forsvindende lille minoritet ligesom f.eks. Dødsmetal og lignende

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 19:56

On Wed, 22 Apr 2009 20:33:12 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> [...]

>Det er derfor en helt korrekt beslutning, at DR hovedsagelig spiller
>dansktop på deres DAB-kanaler. Dansktoppen er en ekstrem musik for en

Jeg er ellers ret sikker på at alle de ældre meget gerne vil høre
Dansktop, Problemet er måske at de ikke aner hvad en DAB radio er, min
svigermor gør ihvertfald ikke og deres stationsvælger bliver ofte
stående på det samme sted.:-/

Du kan ikke bruge et salgstal til ret meget her, for mange ældre
sidder bare og lytter, og går ikke selv ned og køber..

og de råber ikke op hvis de mener noget skal ændres. De lever med det
som det er. og så lytter de til Giro 413, i håb om der er noget de kan
nynne med på.

Jeg syndtes også at det er tåbeligt at det kun er de unge lyttere der
efterhånden tages hensyn til på de fleste kanaler. og det gælder både
tv. og radio.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 20:28

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dansktop, Problemet er måske at de ikke aner hvad en DAB radio er, min
> svigermor gør ihvertfald ikke og deres stationsvælger bliver ofte

Hvem er "de ældre"? Min mor er født i 1939, og hun har både DAB og internet.

> [...]
> og de råber ikke op hvis de mener noget skal ændres. De lever med det
> som det er. og så lytter de til Giro 413, i håb om der er noget de kan

Skal vi nu til at lave radio efter demente der kun kan huske for 40 år
siden?

> Jeg syndtes også at det er tåbeligt at det kun er de unge lyttere der
> efterhånden tages hensyn til på de fleste kanaler. og det gælder både
> tv. og radio.

Jeg synes da der er taget meget hensyn til mig og mine ligesindede, og jeg
er pænt over de 30 :)

/Aex

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 20:46

On Wed, 22 Apr 2009 21:28:21 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvem er "de ældre"? Min mor er født i 1939, og hun har både DAB og internet.

Ja hun blev vel tvunget til det hvis hun ville høre dk top.
Men flot gået, Hvad musik lytter hun så til?

f.eks den over de 55 år ( jeg nærmer mig)

Tænk på alle dem på plejehjem og ligende.

>Skal vi nu til at lave radio efter demente der kun kan huske for 40 år
>siden?

Ja vi skal lave radio til alle. både de unge og gamle, syge som
raske. Det er det det hele går ud på. men det er snart glemt.

Der er 3 kanaler, og de burde kunne deles bedre op.

Og samtidig syndtes jeg at der er en stressende funktion i det hele,
Hvad er der vi skal nå. eller opnå.

>Jeg synes da der er taget meget hensyn til mig og mine ligesindede, og jeg
>er pænt over de 30 :)

Hvad så med dem fra 30 - til 85 år?
Der er et meget stort antal der er glemt.

Jeg syndtes at det ældre musik er ligesågodt som det nye.
Og blev det spillet, skulle der nok komme lyttere.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 20:57

> Ja hun blev vel tvunget til det hvis hun ville høre dk top.
> Men flot gået, Hvad musik lytter hun så til?

I hvert tilfælde ikke dansktop. Mere hen ad Elvis og Beatles. Hun har været
gift med en musiker i 50 år :)

> f.eks den over de 55 år ( jeg nærmer mig)
> Tænk på alle dem på plejehjem og ligende.

Jamen for pokker, det er da ikke ret svært at give en ældre på plejehjem en
dab-radio, og indstille den på dansktopkanalen, hvis man er en god datter
eller søn. Fatter ikke alt det vrøvl om at det absolut skal ligge på FM. De
analoge TV-signaler lukker også snart, og der skal man også købe nyt udstyr
hvis man stadig vil se TV. En DAB-radio koster altså ikke mange ører.
Og 55 er dælme ikke i gruppen ældre der hvor jeg kommer fra. Alle under 70
er opvokset med rock, og jeg selv er 49 og er opvokset med Purple og
Zeppelin.
Du argumenterer for at tilgode se en MEGET lille befolkningsgruppe med alt
for meget fokus.

> Ja vi skal lave radio til alle. både de unge og gamle, syge som
> raske. Det er det det hele går ud på. men det er snart glemt.

Næ, vi skal lave radio der afspejler befolkningen og befolkningens smag. Og
den berettiger ikke at sende dansktop på en landsdækkende FM-kanal. Jeg
synes faktisk det er flot at man kan høre det 24-7 for en investering på
nogle få hundrede kroner.

> Hvad så med dem fra 30 - til 85 år?
> Der er et meget stort antal der er glemt.

Jeg er altså over 30, ja faktisk lige midt i den gruppe, og jeg vil dælme
ikke have dansktop. Ja, jeg synes faktisk DR's 3 FM-kanaler er både gode og
varierede til min smag.

> Jeg syndtes at det ældre musik er ligesågodt som det nye.
> Og blev det spillet, skulle der nok komme lyttere.

Køb dog en DAB-radio, hvad er problemet?
Og der spilles altså masser af ældre musik på både P3 og P4, bare ikke
dansktop.

/Alex

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 21:37

On Wed, 22 Apr 2009 21:56:50 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>En DAB-radio koster altså ikke mange ører.

Hvorfor skal de indlægges til at købe en DAB,

når der er plads nok på de andre kanaler.

>Og 55 er dælme ikke i gruppen ældre der hvor jeg kommer fra. Alle under 70
>er opvokset med rock, og jeg selv er 49 og er opvokset med Purple og
>Zeppelin.
Det gjorde jeg også,

>Du argumenterer for at tilgode se en MEGET lille befolkningsgruppe med alt
>for meget fokus.
Det er jeg ikke sikker på. Men mener du at det kun er musikerne der
pisker en stemning op?

>Næ, vi skal lave radio der afspejler befolkningen og befolkningens smag.
Ja det er også det jeg siger når vi skal lave radio til alle.

Men den smag kender vi ikke, ud over salgstallene. som er
uberegnelige.

>den berettiger ikke at sende dansktop på en landsdækkende FM-kanal.
Nej selvfølgelig ikke hele tiden. men der kan sagtens være programmer,
som f.eks de ringer vi spiller. eller hvad det nu hed.

>Jeg
>synes faktisk det er flot at man kan høre det 24-7 for en investering på
>nogle få hundrede kroner.

Sikkert, jeg tænker kun på fordelingen
personligt lytter jeg kun til lokalt, i bagrunden.

>Køb dog en DAB-radio, hvad er problemet?

Det er ikke mig der er dk lyttere, men det kan ikke være rigtigt at
de ældre skal invistere kr, fordi der ikke spilles alsidig musik

>Og der spilles altså masser af ældre musik på både P3 og P4, bare ikke
>dansktop.

I starten af 60erne var der kun det gamle, nu er det på vej over i den
anden gryft.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:43

> [...]

> Ja det er også det jeg siger når vi skal lave radio til alle.
>
> Men den smag kender vi ikke, ud over salgstallene. som er

I rest my case

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 21:52

On Wed, 22 Apr 2009 22:42:41 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>I rest my case

er det til mig så fortrækker jeg dansk skrift og tale, for bedre at
kunne forstå det.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 22:04

> er det til mig så fortrækker jeg dansk skrift og tale, for bedre at
> kunne forstå det.

Har du aldrig set amerikanske retssalsfilm?
Det er sådan forsvareren siger, når samtlige argumenter er gennemhullede og
forkastede.

Du siger du ikke kender smagen, men er villig til at lave radio ud fra
gisninger, og at det eneste vi har ikke kan bruges, nemlig salgstal.
På dansk: "Sagen afvist, grundlaget for tyndt"

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:14

On Wed, 22 Apr 2009 23:04:22 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Har du aldrig set amerikanske retssalsfilm?

Helst ikke, hvis jeg kan blive fri.

>Det er sådan forsvareren siger, når samtlige argumenter er gennemhullede og
>forkastede.
>
>Du siger du ikke kender smagen,
Jeps,
Der er meget jeg ikke kender, Sikkert heller ikke det du selv laver.
Som skrevet tidligere, hænger man meget ved pubertstlyttere.
og så senere kvalitetsmusik. efter sin egen overbevisning,

> men er villig til at lave radio ud fra
>gisninger,

Du har jo også gisninger, bare i modsat retning.

Jeg syndtes bare at vi skal passe på at alle bliver husket i DR. også
dem du og jeg måske ikke lige bryder os så meget om.

> og at det eneste vi har ikke kan bruges, nemlig salgstal.
>På dansk: "Sagen afvist, grundlaget for tyndt"

Se det forstod jeg.

per

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 22:20

> Du har jo også gisninger, bare i modsat retning.

Nix. Jeg er villig til at tage salgstallene som udtryk for smagen generelt,
når vi nu ikke har noget bedre. Det er ikke gisninger, det er både empiri og
evidens.

> Jeg syndtes bare at vi skal passe på at alle bliver husket i DR. også
> dem du og jeg måske ikke lige bryder os så meget om.

Det har ikke så meget at gøre med hvad jeg bryder mig om, som hvad
befolkningen bryder sig om. Det er absolut intet der tyder på at en ret stor
del af denne bryder sig om dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:31

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nix. Jeg er villig til at tage salgstallene som udtryk for smagen
> generelt, når vi nu ikke har noget bedre.

Salstal er da det ringeste man kan tage efter. Alex Linå skal jo ikke
bestemme om man skal købe en cd eller ej.

> Det har ikke så meget at gøre med hvad jeg bryder mig om,

NÅ! - det overrasker mig

> som hvad befolkningen bryder sig om. Det er absolut intet der tyder på at
> en ret stor del af denne bryder sig om dansktop.

......og især ikke hvis man har skyklapper for øjnene

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:35

On Wed, 22 Apr 2009 23:31:10 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Der er lige 4 indlæg som jeg missede Hmm underligt

"
Subject: Re: Den ekstreme Dansktopmusik sælger ikke
From: "Alex Linaa" <www.linaa.com>
Date: Wed, 22 Apr 2009 23:20:27 +0200

[Sorry. This message is no longer available.]

   nntp://ssl.astraweb.com/dk.kultur.musik/77834

"

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 11:16

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bestemme om man skal købe en cd eller ej.

> NÅ! - det overrasker mig

> .....og især ikke hvis man har skyklapper for øjnene

Hej Åge

Salgstallene er da gode nok....

De fortæller at Birthe Kjær er større end Deep Purple....

Men det er jo nok ikke det, vi skal snakke om....

Men det kan vel næppe forbavse nogen, for Birthe Kjær lever i nutiden,
Hvorimod Deep Purple kørte fast engang i fortiden.

Vi skal endda vist meget langt tilbage, før deres salgstal bliver så gode,
at de er nævneværdige.

Faktisk bliver de endda vist kørt helt bagud af dansen, af selv Sussi & Leo.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Salgstallene er da gode nok....

Jojo og Kandis suser ohgså hurtigt op og besætter 1.pladsen. Det er rigtigt
nok.
Det jeg mente var bare at dansktopfolket generelt ikke ligefrem er dem der
gider bruge flest penge på cd-er. De lytter mere til det i stedet for

> De fortæller at Birthe Kjær er større end Deep Purple....

Nu er Deep Purple heller ikke ligefrem den mest lytte-venlige gruppe. det
larmer for meget.

> Faktisk bliver de endda vist kørt helt bagud af dansen, af selv Sussi &
> Leo.

Ja, og Deep Purple jo heller ikke ligefrem en særligt kendt gruppe.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-04-09 08:39

> [...]
> larmer for meget.

> Ja, og Deep Purple jo heller ikke ligefrem en særligt kendt gruppe.

Hej Åge

Jamen hvis ikke Dansktop folket gider købe plader, så har du jo forklaringen
der.

Ingen plader solgt, ingen salgstal...

Du har jo hørt hvordan ejendomsmæglerne klager lige nu....
Det er fordi de ingen ejendomme sælger....

Det som man kan sige, kendetegner denne gruppe, er at man åbenbart skal være
til det ene, eller det andet. Og er man til det ene, skal man helst rakke
det andet ned.

Kan man ikke lide Redbone, Tja, så kan man jo undlade at høre dem.
De bliver hverken ringere, eller bedre af det....

Jeg syntes F.eks at Birthe Kjær synger en fortræffelig udgave af " Bare en
dreng ".
Men den bedste udgave, er på Engelsk, " Nobody's child " og ingen, kan i
mine
ører, gøre det lige så godt som Karen Young....

Det bebrejder jeg hverken Birthe Kjær, Karen Young, eller for den sags
skyld,
Teddy Edelmann... Så derfor har jeg den, med dem alle.
Andre ville måske foretrække en anden version, hvilket også er lovligt, men
igen,
det gør ingen af de før nævnte ringere.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 12:21

> Jamen hvis ikke Dansktop folket gider købe plader, så har du jo
> forklaringen
> der. Ingen plader solgt, ingen salgstal.

Nemlig - Men jeg tror da nok der ville bliver solgt meget mere hvis DR ikke
kørte deres dansktop-korstog. Grupperne får ikke meget chance for at blive
landskendte længere. Men jeg tror da der stadig vil være lioge mange som kan
lide det.
Jeg mener, hvis du flytter til Centralafrikas savanne, hvor du f.eks.
ikke kan købe dansktop, så vil du vel stadig kunne lide det eller have samme
mening om det.

> Du har jo hørt hvordan ejendomsmæglerne klager lige nu....
> Det er fordi de ingen ejendomme sælger....

Hehe, Ja her vil jeg egentlig gerne komme med et "sjovt" eksempel. Her man
bruger visse andres konklutions-modeller, så ville man skulle sige. Og den
er altså rigtig sjovn - Prøv lige at høre:
KONKLUSION
Der blive ingen huse solgt:
Folk er holdt op med at bo i et hus - der sælges jo ikke nogen".
haha.
KONKLUSION SLUT

> [...]
> mine
> ører, gøre det lige så godt som Karen Young....

Hørt! - jeg synes bestemt IKKE om Birthes udgave. Den er totalt uden
følelse. Og jeg vil sige, at den konklusion har jeg draget på baggrund af
AFLYTNING af sangen - og ikke på baggrund af en useriøs konklusion gående ud
på "Den er er dum - den er jo en genindspilning". Det er jo en lidt plat
måde og analysere sange på.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 10:56

> [...]
ud
> på "Den er er dum - den er jo en genindspilning". Det er jo en lidt plat

Huh, jamen det må jo så være fordi, du kun har hørt den nye...

For jeg syntes den er ganske fortræffelig...

Enig i at, teknikeren på cd-udgaven igen har klodset i det..

LP'en er bare suveræn.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:25

> Har du aldrig set amerikanske retssalsfilm?
> Det er sådan forsvareren siger, når samtlige argumenter er gennemhullede
> og forkastede.

Okay

I rest my care

Hilsen åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:27

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> I rest my care
>
> Hilsen åge

Nej det var forkert

I rest my case, tror jeg det var

Hilsen igen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:24

> I rest my case

Er det sån en dum-smart bemærkning eller hvad betyder det ?. Jeg bor faktisk
i danmark. Her taler vi dansk.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 11:19

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Er det sån en dum-smart bemærkning eller hvad betyder det ?. Jeg bor
faktisk
> i danmark. Her taler vi dansk.

Jeg tror det betød, at Alex mente han havde bevist noget,
Som det vist kun var ham selv, der kunne se beviser i...

Nu har jeg så brugt dem, til at bevise det modsatte....

Men jeg vil lade Alex selv finde dem, så han ikke tror jeg lyver ))

M.V.H....Benny..
Der måske burde skrive IRMC

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:23

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> I starten af 60erne var der kun det gamle, nu er det på vej over i den
> anden gryft.

Det er egentlig rigtigt. Jeg husker godt at DRs musik kunne være afsindigt
kedsommeligt. Nærmest en pine. Faktisk ligesom idag. Vi er sådan set bare
gået fra pest til kolera

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:05

wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>I hvert tilfælde ikke dansktop.

Mange år siden jeg selv har lyttet på dansktop. men hvilke grupper er
det der er tale om, som ikke spilles idag?

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:33

> Mange år siden jeg selv har lyttet på dansktop. men hvilke grupper er
> det der er tale om, som ikke spilles idag?
´
Bjørn og Okay, jan og Sunny Boys, Christian Møldrup, Ebbe Frank, Richard
Ragnvald, John Mogensen, Birthe Kjær, Janette Sund. Bare for at nævne
enkelte.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:45

On Wed, 22 Apr 2009 23:33:12 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]

>Bjørn og Okay, jan og Sunny Boys, Christian Møldrup, Ebbe Frank, Richard
>Ragnvald, John Mogensen, Birthe Kjær, Janette Sund. Bare for at nævne

Ja bare de ikke spiller himmelhunden, for så er bunden vist nået.

Men flere af dem kender jeg da, og de spiller da musik, som de gamle
kan følge med i og måske få i godt humør.

Men hvad med sanne salomondsen, vil de gerne spille hende, og hvorfor
det? Hun er da efter min mening det der får OFF knappen. mest pga
hendes skrigeri.

Anne linned bliver da spillet, men ikke Birte kjær, som er mere kendt?

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 23:00

> Ja bare de ikke spiller himmelhunden, for så er bunden vist nået.

Jeg vil nærmere sige "hunden er nået"

> Men hvad med sanne salomondsen, vil de gerne spille hende,

Det er intet problem - hun synger jo ikke dansktop

> og hvorfor det? Hun er da efter min mening det der får OFF knappen. mest
> pga hendes skrigeri.

hendes skrigeri lyder værre end den lyd der kommer hvis en kat falder ned i
en cementblander. Det larmer som ind i h......

> Anne linned bliver da spillet, men ikke Birte kjær, som er mere kendt?´

Det er simpelthen fordi hun indspiller musik indenfor skrigeri-genren. Det
gør Birthe Kjær ikke.
At Birthe Kjær er mest kendt gælder ikke herinde blandt Alex, Krutte og dem
der, men ude ude blandt almindelige folk.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 23:15

On Thu, 23 Apr 2009 00:00:27 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er intet problem - hun synger jo ikke dansktop

Dansktop er vel fra en salgsliste, og der må Sanne vel indgå?

Hvorfor er den ene på dansktop og ikke den anden?

A.L lavede engang rigtigt godt musik.
og Birte har bestemt mange lyttere.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 06:32

> Dansktop er vel fra en salgsliste, og der må Sanne vel indgå?

Helt klart, men folk køber ikke så meget dansktop. Man nøjes med at høre
det. Hvis man kan få lov af DR.

> Hvorfor er den ene på dansktop og ikke den anden?

Det er af samme grund som der er forskel på et æble og en appelsin. De
synger i hver sin musikgenre, som lyder vidt forskellig. "Dansktop" er bare
en nenævnelse for en musikgenre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 11:23

> [...]
>
> Dansktop er vel fra en salgsliste, og der må Sanne vel indgå?

> Hvorfor er den ene på dansktop og ikke den anden?

Anne Linnet brugte da Dansktoppen flittigt tidligere....

Det var da der jeg lærte om hende...

Om hun senere har fravalgt den, af frygt for, hvad hendes potentielle købere
mener om Dansktoppen, skal jeg ikke kunne sige...
Men jeg ville da mene, hun helt fint kunne stå på egne ben, uden at skulle
skele til åndsforsvævrende meninger.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:33

> [...]

> mener om Dansktoppen, skal jeg ikke kunne sige...
> Men jeg ville da mene, hun helt fint kunne stå på egne ben, uden at skulle

Der er bare lige det at dansktopmusik ikke bliver til -hhh... dansktopmusik,
fordi det bliver spillet på dansktoppen. Den dag i dag spilles der noget
forfærdeligt larm på DRs dansktop.
Dansktopmusik er jo i dagens Danmmark en betegnelse for den slags musik som
blev spillet på den klassiske dansktop i 70-erne.
Når man den dag i dag kan finde på at teste en punk-rock-agtig plade på
DanskToppen, så kommer det altså ikke til at tilhøre musikgenren "Dansktop".
En sådan gruppe vil nok også gerne være fri.

En høne blive heller ikke til en ræv fordi den bliver sat ind io en
rævefarm.

Den blive ædt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-04-09 09:01

> [...]

> En sådan gruppe vil nok også gerne være fri.
>
> En høne blive heller ikke til en ræv fordi den bliver sat ind io en

Hej Åge

Jamen så vidt jeg husker, så var der engang, hvor Dansk toppen foregik ved
hjælp af 300 Jury medlemmer.
Som så indsendte postkort, med de 4 melodier, de syntes bedst om, mellem
dem, der allerede var på
Dansk toppen, og dem som prøvede at komme ind.

Det var det første spørgsmål, hvis man kom et sted, for at spille... " Har i
været på Dansk toppen "....
Hvis ikke, krævede det en slat mere, at erobre scenen.

Senere blev den vist styret på butikkernes salgstal... Og pludseligt valgt
DR at droppe den.

Det er hverken musikken, eller restaurationsbranchen nogensinde kommet over.

Men det var IKKE Dansk toppens opgave at sortere pladerne. Det var lytternes
opgave.
Selv om man spiller Dansk musik, er det jo ikke ensbetydende med, at det
også er noget
du vil kunne lide.... Du kunne jo prøve at høre lidt på FEO, de vil helt
sikkert, ikke falde
i din smag.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 12:32

'
> [...]
> også er noget
> du vil kunne lide.... Du kunne jo prøve at høre lidt på FEO, de vil helt

Jojo, men det jeg mente var at, uanset jury og Hjorting og udvælgelse og al
det der, så var det jo ret ens musik lydmæssigt der var på Dansktoppen i
70-erne. Og jeg mener bare, at det jo er den kendsgerning, der har gjort at
folk har adopteret navnet "Dansktop-musik" og gjort det til navnet æpå en
hel musik-genre. En genre hvor musikken slal lyde som det lød, på
Dansktoppen i 70-er
ne.
Når man taler med tilfældige folk, både rockfanatikere og pop-vrag og
20-årige og 40-årige og 60-årige, så taler de alle om at det er dansktop
hvis det har en bestemt lyd. Ingen taler om hvor vidt det har lagt på
Dansktoppen eller ej.
99% af befolkning har intet problem med at kategorisere dansktop.
15-årige kalder det også for dansktop, hvis det har den bestemte lyd. De
kender sansynligvis slet ikke Dansktoppen. den tror de nok er en by i
Rusland.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 11:02

> [...]
> 15-årige kalder det også for dansktop, hvis det har den bestemte lyd. De
> kender sansynligvis slet ikke Dansktoppen. den tror de nok er en by i

Tja, det blev måske lidt ens, og dem der faldt udenfor, blev aldrig andet
end en bobler...

Som jury'en, hvad enten det var postkort juryen, eller tlf afstemningen
hurtigt gjorde kål på dem.

Men i tlf tiden, var der jo frit slag på alle hylder, og det blev ikke
nævneværdigt anderledes...

Ment som et forsvar for postkort juryen... Så meget tyder på, at de 300 der
sad i juryen

var omhyggeligt nok udvalgt... De var jo også fortrinsvis valgt ud fra
aldre....

Så ungdommen ikke fik mere at sige, end de lidt ældre... Så juryen svarede
til folket.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:20

> [...]
> Og 55 er dælme ikke i gruppen ældre der hvor jeg kommer fra. Alle under 70
> er opvokset med rock, og jeg selv er 49 og er opvokset med Purple og

Alle under 70 (eller for den sags skyld 49) er da lige så meget opvoksen med
dansktop, country eller slager som med rocvk og pop.
Det kommer da an på hvad personen har interesseret sig for af musik. Prøv nu
ligeeee....

> Du argumenterer for at tilgode se en MEGET lille befolkningsgruppe med alt
> for meget fokus.

Nu skal vi lige huske at alle os som ikke er i famlie med Alex Linå ikke
nødvendig er en lille befolkningsgruppe

> [...]
> synes faktisk det er flot at man kan høre det 24-7 for en investering på

I Guder. Så kunne man lige så godt sige at vi kunne være flot overfor pop
og rock og lade det være en dab-kanal, så kan dansktop overtage fm.

> Jeg er altså over 30, ja faktisk lige midt i den gruppe, og jeg vil dælme
> ikke have dansktop.

Så derfor skal vi andre helelr ikke have det. Så fik vi lige det sat på
plads

> Og der spilles altså masser af ældre musik på både P3 og P4, bare ikke
> dansktop.

Nej, men nu er det tilfældigvis den manglende dansktop debatten handler om.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 20:57

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad så med dem fra 30 - til 85 år?
> Der er et meget stort antal der er glemt.

Jamen os mellem 30 og 85 år lytter da til rockmusik...ihvertfald mange af
os.
Det er en helt fejlagtig måde at anskue tingene på.
Ofte dannes folks musiksmag i puberteten og heldigvis følger mange af os
også med i de nye strømninger.
Hvis man var 14 da Elvis kom frem, nærmer man sig nu de 70.
Hvis man var 14 da Beatles, Rolling Stones og mange andre kom frem, så
nærmer man sig nu de 60.
Hvis man var 14, da Led Zeppelin kom frem, så er man nu omkring 55.
Osv osv.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor nogle tror, at man skulle miste sine musikalske
præferencer, bare fordi man får lidt år på bagen.
I lighed med Alex er jeg også adskellige år over 30, men derfor går jeg
gerne stadig til rockkoncerter. Er der noget mere livsbekræftende end en god
gedigen guitarbaseret rockmusik for fuld volumen?

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 21:42

On Wed, 22 Apr 2009 21:57:17 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jamen os mellem 30 og 85 år lytter da til rockmusik...ihvertfald mange af

ja det gør jeg også. Men derfor anskuer jeg aligevel at der måske
godt kan være at problem, og at der er en gruppe der er tabt.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:42

> ja det gør jeg også. Men derfor anskuer jeg aligevel at der måske
> godt kan være at problem, og at der er en gruppe der er tabt.

............ men der skal vi så lige huske at det ikke er trendy at tænke på
andre end sig selv, lige i disse år.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:47

On Wed, 22 Apr 2009 23:42:22 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>........... men der skal vi så lige huske at det ikke er trendy at tænke på
>andre end sig selv, lige i disse år.

Nej men her springer min kæde af, for det er noget vi alle betaler
til.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 23:04

> Nej men her springer min kæde af, for det er noget vi alle betaler til.

Det er så også noget jeg bare er begyndt at undre mig over. Vi skal betale
til noget vi synes er hyl og hvin. Men de skal ikke betale til dansktop og
slager.
Holdningen er ret besynderlig og temmelig meget ude af proportioner - Og
hinsides al fornuft.
Men nu er der et håb om der sker noget. jeg har sjældent oplevet en
lignende folkelig storm i den her forbindelse. Det ser ud til at nu skal
slaget stå.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:41

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen os mellem 30 og 85 år lytter da til rockmusik...ihvertfald mange af
> os.

Ligesom jamen os mellem 30 og 85 lytter da til slagermusik ... i hvert fald
mange af os

> Det er en helt fejlagtig måde at anskue tingene på.

Jaja, hvis det ikke hænger samme som Krutte vil have, så er det forkert -
klart klart

> Hvis man var 14 da Elvis kom frem, nærmer man sig nu de 70.

Hvis man var 14 da Blue Boys kom frem nærmer man sig også de 70

> Hvis man var 14 da Beatles, Rolling Stones og mange andre kom frem, så
> nærmer man sig nu de 60.

Og hvis man var 14 da Dorthe Kollo, Gitte Hænning og Ulla Pia kom frem
nærmer man sig også de 70

> Hvis man var 14, da Led Zeppelin kom frem, så er man nu omkring 55.

Og hvis man var 14 da Lille Bo kom frem med "Jeg har set en rigtig
negermand" så er man nu også omkring de 55
Men hvad kan vi bruge Kruttes og mine tal til ? - Intet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 11:46

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
god
> gedigen guitarbaseret rockmusik for fuld volumen?

Sikkert ikke. Men en aften nede på kroen, sammen med Kandis, eller Birthe
Kjær, eller en hvilken som helst anden Dansktop gruppe, kendt som ukendt,
ville vist være fuldt i stand til, at bekræfte livet på samme måde, og måske
endda, hviske et par søde ord i øret på lillemor, hvilket kan lade sig gøre,
fordi lydniveauet ikke absolut skal prøve at krydse landegrænser....

Og jo, jeg er midt mellem Beatles & Led Zepplin, hvilket så gør mine ældre
brødre til Elvis...

Men det gør jo så også, at vi også er....

Bjørn Tidmand
Birthe kjær
Bjørn & Okay
Keld & The Donkeys

Samt en hulens masse andre, på begge sider af stregen.

Men det pudsige er, at alle vi brødre, tog begge sider med....

Vi er både til Elvis & Keld, samt alle de andre.....

Og vi skelner normalt ikke mellem, hvem der er bedst, for de er alle bare
gode...

De spiller hver deres musik... Der er ikke så pokkers mange Dansk top
musikere...
Men der er millioner af Rock musikere... Så set i den målestok, klarer
Dansktop musikerne sig utroligt godt.
Og modsat lytterne, har musikerne åbenbart ingen problemer med at bevæge sig
frit, mellem genrerne...

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 22-04-09 21:03

Hej Per

> Tænk på alle dem på plejehjem og ligende.

Når jeg besøger min mor på plejehjemmet,
ja så er det CCR der drøner i gangene :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 21:18

On Wed, 22 Apr 2009 22:03:21 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Når jeg besøger min mor på plejehjemmet,
>ja så er det CCR der drøner i gangene :)

Det er ellers sjældent at det bliver spillet i radioen.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:44

> Det er ellers sjældent at det bliver spillet i radioen.
> --
>
> Mvh
>
> per

Ja, hvor kender de det dog fra ? - hehe
Sån noget pjatteværk at skrive

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:34

> Når jeg besøger min mor på plejehjemmet,
> ja så er det CCR der drøner i gangene :)
>
> --
Sådan skal det være.
Og det bliver givet endnu mere udpræget som årene går

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:44

> Sådan skal det være.
> Og det bliver givet endnu mere udpræget som årene går

Når vi lander der Allan, så er SOSU'erne nødt til at arbejde med høreværn

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:47

> Når vi lander der Allan, så er SOSU'erne nødt til at arbejde med høreværn

Ja det tror jeg sgu også

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-04-09 22:18

On Wed, 22 Apr 2009 22:46:48 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

>Ja det tror jeg sgu også

Nu hedder de nok noget andet til den tid, og mon ikke en del af dem er
erstattet af diverse robotter. Hvad hensyn vi så skal tage i forhold
til dem, skal jeg lade være usagt, men helt sikkert, de stiller andre
krav.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:19

On Wed, 22 Apr 2009 23:17:49 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>erstattet af diverse robotter. Hvad hensyn vi så skal tage i forhold
>til dem, skal jeg lade være usagt, men helt sikkert, de stiller andre

Man kan da håbe at deres løn og forhold bliver noget forbedret.

per

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 07:35

> Man kan da håbe at deres løn og forhold bliver noget forbedret.
> --

Ja deri kan vi kun være enige. Men de kan sikkert også lide rock, når det
kommer til stykket. Så sparer vi høreværnene og kan bruge pengene til
lønforhøjelser

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:39

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men de kan sikkert også lide rock, når det
> kommer til stykket. Så sparer vi høreværnene og kan bruge pengene til
> lønforhøjelser

Det medfører da bare at både patienter og personale bliver stokdøve.
Hvordan skal vi kunne komme i kontakt med dem ? - UDEN AT RÅBE OG SKRIGE
I VILDEN SKY

Hilsen Åge

Ps: er det en fordel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Når vi lander der Allan, så er SOSU'erne nødt til at arbejde med høreværn

I guder. - Hvis det var mig ville jeg skifte job SOSU til servicemedarbejder
ved en landingsbane for jetfly. Sikke fredeligt det ville blive

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 21:49

On Wed, 22 Apr 2009 22:33:51 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Sådan skal det være.
>Og det bliver givet endnu mere udpræget som årene går

Det er så din personlige mening, men det er jo ikke sikkert at det
bør være sådan.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:43

> Når jeg besøger min mor på plejehjemmet,
> ja så er det CCR der drøner i gangene :)

tsk tsk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:10

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja hun blev vel tvunget til det hvis hun ville høre dk top.
> Men flot gået, Hvad musik lytter hun så til?

Jeg tror det er punk rock og dødsmetal. er det ikke sån noget Alex mener at
plejehjemsbeboere lytter til ?

> Tænk på alle dem på plejehjem og ligende.

Nej, det skal man ikke. de skal jo snart dø. Så det er der ingen penge i.

> Der er 3 kanaler, og de burde kunne deles bedre op.

Der er sån set 4 DR-kanaler + den 5. FM-kanal som er solgt til Radio Nova

> Og samtidig syndtes jeg at der er en stressende funktion i det hele,
> Hvad er der vi skal nå. eller opnå.

Jeg tænker nogen gange at det er noget med at nå at komme med til sin egen
begravelse

> Jeg syndtes at det ældre musik er ligesågodt som det nye.
> Og blev det spillet, skulle der nok komme lyttere.

Ja, og det er jo svært at kende det, hvis det ikke spilles.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:03

Min mor er født i 1939, og hun har både DAB og internet.

Ønsk hende tillykke, men nu var det altså ikke hende han talte om. Der
findes andre end Alex Linås familie her i rigsfællesskabet.

> Skal vi nu til at lave radio efter demente der kun kan huske for 40 år
> siden?

NÅ! - Nu skal det ikke bare gå ud over dem der kan lide dansktop og slager -
nu skal det også gå ud over demente som kun kan huske 40 år tilbage. Det var
dog utroligt.
Øhhh undskyld - Hvorfor kommer jeg nu lige til at tænke på jødeforfølgelsen
under 2. verdenskrig og se Alex Linå indblandet og noget med gas og sån.
Hmmm....

> Jeg synes da der er taget meget hensyn til mig

Hørt! - jeg tror også der er taget meget hensyn til Alex Linå - men igen;
der er andre i verden end ham

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 22:07

> Øhhh undskyld - Hvorfor kommer jeg nu lige til at tænke på
> jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig og se Alex Linå indblandet og noget
> med gas og sån. Hmmm....

Nu synes jeg fandme du er en modbydelig idiot. Find dog lige ind i reglerne
for anstændig opførsel.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:48

> Nu synes jeg fandme

Det var så bare din nedladende holdning overfor de demente, der virkede
direkte frastødende

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:17

On Wed, 22 Apr 2009 23:03:26 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]

>under 2. verdenskrig og se Alex Linå indblandet og noget med gas og sån.

Du er sku da godtnok klam, og langt under bæltestedet.

Jeg vidste ikke at det stod så galt til.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:50

klam, og langt under bæltestedet.

man skal bare ikke have den nedladende holdning overfor demente. De er jo
ikke selv skyld i det

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 22:59

On Wed, 22 Apr 2009 23:49:38 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
>klam, og langt under bæltestedet.
>
>man skal bare ikke have den nedladende holdning overfor demente. De er jo
>ikke selv skyld i det

nej de har så rigeligt problemer.

per

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 07:39

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er sku da godtnok klam, og langt under bæltestedet.
>
> Jeg vidste ikke at det stod så galt til.

Desværre. Nogle gange lader Åge det løbe helt grassat i sine propaganda
felttog for dansktop.
Det er vel ud fra devisen, at bliver en løgn fortalt ofte nok, bliver den
til sandhed.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 11:58

> [...]
> felttog for dansktop.
> Det er vel ud fra devisen, at bliver en løgn fortalt ofte nok, bliver den

Hvor skulle du selv, så adskille sig fra den devise..... ?????

Så er det jo forresten lige meget, hvad Åge skriver. Det er jo generelt
forkert i jeres øjne )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:45

> Så er det jo forresten lige meget, hvad Åge skriver. Det er jo generelt
> forkert i jeres øjne )
>
> M.V.H....Benny..

Ja, og jeg synes jo det er nogle afstumpede mennesker, når de kan nedvurdere
demente på den måde.
Det er en ækel og frastødende opførsel. Jeg synes de skulle undskylde. Det
synes vi nok alle.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 14:30

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det jo forresten lige meget, hvad Åge skriver. Det er jo generelt
> forkert i jeres øjne )
>
> M.V.H....Benny..

Med al respekt...nu vrøvler du Benny.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 16:26

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Med al respekt...nu vrøvler du Benny.

Ja, det vil jeg også nok sige: Det er Krutte der er oraklet.
Med al respekt. Det ER Krutte der har patent på det korrekte svar og den
korrekte finkulturelle mening. Sådan er verden jo tilrettelagt. Det skal jo
være sådan at Kryutte kan holde ud at være her. Hvis folk er til
Krutte-musik, så er og bliver det den dominerende genre her i Krutte-land.
Al andet er ren ekstremisme. Og i den forbindelse er der minus 500 mennesker
som er til danktop-musik - der er trods alt 788 millioner danskere som er
til Krutte-musik.
Og hvis man kan bare den simpleste form for regning "matematik", som vil
man hurtigt regne ud at det faktisk er langt over TRE TUSINDE PROCENT af den
danske befolkning. For ikke at skræmme Krutte væk bliver vi altså nød til at
flytte anden musik end Krutte-musikken over på hemmelige kanaler, som ikke
ret mange har mulighed for at kunne lytte til. Her er der tale om DAB og om
de frekvenser der bruges på kommunikationslinien til den internationale
rumstation ude i verdensrummet.
Det må da være rimeligt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-04-09 09:05

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Med al respekt...nu vrøvler du Benny.

Selvfølgelig gør jeg det... For jeg siger jo dig imod.

Så er det jo noget vrøvl.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 12:11

> Selvfølgelig gør jeg det... For jeg siger jo dig imod.
>
> Så er det jo noget vrøvl.
>
> M.V.H....Benny..

Næeh det er noget vrøvl når du skriver, at det er lige meget hvad Åge
skriver, så er det noget vrøvl i vores øjne. Du ved udmærket at det ikke
forholder sig sådan og derfor er det noget vrøvl.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 12:44

> så er det noget vrøvl i vores øjne. Du ved udmærket at det ikke
> forholder sig sådan og derfor er det noget vrøvl.

og sådan er det bare - basta

Med væmmelig hilsen "forvokset-baby-musikpolitiet", v.Krutte

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 12:50

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Næeh det er noget vrøvl når du skriver

> og derfor er det noget vrøvl.

> så er det noget vrøvl

> i vores øjne

Væmmelig hylen Krutte
på vegne af nogle pungrotter, død havskildpadde og en skævbenet bjergged.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 12:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig gør jeg det... For jeg siger jo dig imod.
>
> Så er det jo noget vrøvl.
>
> M.V.H....Benny..

Arhh, at det er noget vrøvl er noget vrøvl - du går mod musikpolitiet - og
det er ulovligt. Højeste straf er Krutte-musik fra hans
håndsvings-pladespiller i 14 dage, med hænmderne bundet fast på ryggen. hehe

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:41

> [...]

> felttog for dansktop.
> Det er vel ud fra devisen, at bliver en løgn fortalt ofte nok, bliver den

PS: Vi væmmes nok bare alle, ved jeres nedvurdering af demente. Det er jo
helt ude i hampen.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-04-09 22:20

<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>NÅ! - Nu skal det ikke bare gå ud over dem der kan lide dansktop og slager -
>nu skal det også gå ud over demente som kun kan huske 40 år tilbage. Det var
>dog utroligt.

De demente er ikke problemet her. Mange af dem kan sagtens huske hvad
der skete for mange år siden, men har svært ved at huske hvad der
skete i går, eller hvem det nu var.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 21:56

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du kan ikke bruge et salgstal til ret meget her, for mange ældre
> sidder bare og lytter, og går ikke selv ned og køber..

Nej, salgstal siger intet

> [...]
>
> Jeg syndtes også at det er tåbeligt at det kun er de unge lyttere der
> efterhånden tages hensyn til på de fleste kanaler. og det gælder både

Nu ser det dog ud til at lavinen rullæer. Skandalenm er taget op af samtlige
tv-stationer, alle dagbælade over hele landet. Selv popradioerne har indslag
om
overtrædelsen af public-service-forpligtelsen. Der er begrundet håb om at
fornuftige folk kommer på banen og får DR tvunget til at overholde
lovgivningen.
Vi andre skal jo også overholde loven.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-09 20:04

Allan Krautwald wrote:
> Så skulle vi også høre de udbrændte dansktopsangeres klagesang i TV2
> Nyhederne i aften.

Det skulle vi da ikke, der er da frit tv-valg i danmark. Heldigvis..

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 20:58

> Det skulle vi da ikke, der er da frit tv-valg i danmark. Heldigvis..
>
> Mvh Hauge

Undskylder og bøjer mig i støvet.
Glemte helt at du kun er skabsseer til TV2

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:03

> Undskylder og bøjer mig i støvet.
> Glemte helt at du kun er skabsseer til TV2

Når man krydsposter, er det faktisk smart at udfylde feltet "Svar til", så
alle svar kommer i én gruppe, og ikke i 3

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 22-04-09 21:06

Allan Krautwald wrote:
> Glemte helt at du kun er skabsseer til TV2

Beklager, jeg ser det heller ikke fra skabet. Vi er nogen der trods alt har
smag. At I så ikke kan tåle Åge-musik, men samtidig ser TV2, siger nu en del
om tåbenismen.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 21:42

> [...]
har
> smag. At I så ikke kan tåle Åge-musik, men samtidig ser TV2, siger nu en

Nu vil jeg ikke just kalde mig selv en stor bruger af TV2...men ser dog så
meget, at jeg generelt kan give dig ret i, at kvaliteten har været hastigt
dalende gennem snart mange år.
Jeg har vist skrevet det her før...det handler om hvorvidt jeg kan tåle det
du kalder Åge-musik eller ej. De evindelige diskussioner handler om Åges
mangfoldige indlæg om de samme TV-programmer og andet relateret til
schlagermusik.

Jeg har hørt rigelig med dansktopmusik gennem årene til at vurdere, at
genren generelt er afstumpet, indholdsløs og mangler musikalske kvaliteter.
Dermed ikke være sagt at alt er noget lort...det afhænger af hvordan man
afgrænser det.
Omvendt ved jeg også, at Åge kan lide meget andet end tysk umpha umpha
musik, men det skriver han så ikke tusindvis af indlæg om.

Men fra tid til anden har han da løftet sløret for anden musik, han kan lide
og hvor jeg slet ikke er så uenig med ham.
Der hvor det så går galt og hvor vi mange gange har diskuteret genrer er, at
alt hvad Åge kan lide, vælger han at nævne schlagere, skønt meget af det
ikke hører hjemme i den katagori.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 22:55

> De evindelige diskussioner handler om Åges
> mangfoldige indlæg om de samme TV-programmer
og andet relateret til
> schlagermusik.

Altså p.g.a-. DR forfølgelsen af dansktopmusik, så vil det jo altid være et
debatemne. Det kan man jo takke DR for.
Når det kommer op i DR bestyrelsen, Når regerin gen udtaler sig og al det
der.

Det er almindelig nyhedsformidling.

Når DR får en anstændig musikpolitik, så vil nyheder indenfor det emne jo
være væk som dug for solen. DR skaber overskrifter så længe forfølgelsen
står på

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 21:51

> [...]
> man antage at dansktoppens egentlíge markedsandel ligger på omkring 1-2%.

Jeg ved ikke lige hvor det interessante ligger. Det har vi også debatteret
tidlige. Alle her ved jo godt, at det har intet at gøre med genrens enorme
popularitet om man køber cd-er eller ej.
Det er f.eks. tre år siden jeg stoppede med at købe dansktop-cder. Kandis
begyndte at have genbrug på deres cd-er og jeg giver ikke 150 kr. for kun at
få fire nye
numre på en cd. Så kan Kandis beholde deres cd-er for sig selv. Slut.
Og så lige et spørgsmål: Jeg køber NUL dansktop-cd-er. Er nogen her i
tvivl om at jeg kan lide dansktop alligevel ??? - Det var liiiige et lille
spørgsmål.

> I betragtning af mange køber og/eller downloader meget musik på nettet, må
> man antage at dansktoppens egentlíge markedsandel ligger på omkring 1-2%.

Krutte vil simpelthen gøre det til et krav, at hvis man kan lide en bestemt
genre, så er det ikke nok at høre den i radioen. Du skal satan lyne mig
downloede det også.Ellers kan du ikke lide. Færdig slut basta. Det har jeg
Krutte-mand bestemt. Du skal købe det - eller bliver du skudt. Det er en
besynderliug holdning. Jeg gider sgu (ups) ikke downloede noget dansktop.
Jeg gider ikke at købe dansktop-cd-er. Jeg har for år tilbage fortalt at jeg
ikke køber det., Jeg VIL IKKE. jeg VIL IKKE. Hvorfor må jeg ikke tælle med
blandt dem der kan lide dansktop

> Det er derfor en helt korrekt beslutning, at DR hovedsagelig spiller
> dansktop på deres DAB-kanaler. Dansktoppen er en ekstrem musik for en
> forsvindende lille minoritet ligesom f.eks. Dødsmetal og lignende

Hihihi. Den holder ikke bette mand. Den holder ikke. Det er en helt korrekt
beslutniong at at Krutte er et vrøvlehovede. Det er ikke Krutte-sen der
bestemmer hvad public-service-forpligtelse betyder. Den skal bare
overholdes. Så er den ikke længere. Den har forøvrigt slet ikke noget at
gøre med høje eller lave lyttertal. Intet som helst. Den har med
"forpligtelse" at gøre.

Hvad i himlens og hele solsystemets navn forestiller man sig dog at en
public-service-forpligtelse betyder. Prøv nu lige at komme til fornuft.
Forstå hvad en kommerciel pengeindtjenende kommerciel radio er for noget OG
hvad en radio med public-serce-forpligtelse er for noget. Det er to vidt
forskellige ting. Hvis de to typer radioer begynder at ligne hinanden er der
noget ikke ikke passer.

En kommerciel pengeindtjenende radio kan ikke ligne en reklamefri radio med
public-service-forpligtelsen.

I modsat fald er formålet med en reklamefri public-service-radio da
forduftet totalt, som dug for solen.

Hvori skulle dens berettigelse så ligge ???

Støn!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 23:13

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

.. Dansktoppen er en ekstrem musik for en
> forsvindende lille minoritet ligesom f.eks. Dødsmetal og lignende

Her kører debattten ogå på højtryk om DRs korstog mod dansktop
http://www.dansktoppensubnet.dk/

Fra : Per H

Dato : 22-04-09 23:20

On Thu, 23 Apr 2009 00:12:44 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
>
>. Dansktoppen er en ekstrem musik for en
>
>Her kører debattten ogå på højtryk om DRs korstog mod dansktop
>http://www.dansktoppensubnet.dk/

Åbenbart, og der er nu mange af grupperne, jeg gerne vil undgå. Men
nu handler det jo ikke om mig.

per

Fra : perhag

Dato : 23-04-09 07:50

On 23 Apr., 13:32, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> Dansktopmusik er jo i dagens Danmmark en betegnelse for den slags musik som
> blev spillet på den klassiske dansktop i 70-erne.

Også dengang kunne der være ret støjende eller i hvert fald
slagkraftigt musik på Dansktoppen.
Protestsangeren John Mogensen gik direkte ind på førstepladsen med
"Der er noget galt i Danmark", og eneste sang Shu-bi-dua fik ind på
Dansktoppen var "Fed rock", som var en dansk version af Elvis Presleys
"Jailhouse Rock".

>     Når man den dag i dag kan finde på at teste en punk-rock-agtig plade på
> DanskToppen, så kommer det altså ikke til at tilhøre musikgenren "Dansktop".
> En sådan gruppe vil nok også gerne være fri.

Det er rigtigt nok at smagsdommeren Jørn Hjorting i de sidste år inden
den oprindelige Dansktop blev lukket, fik skabt en ret snæver
dansktopstil ved kun at teste numre i den polerede stil, men
Dansktoppen skulle som udgangspunkt være de mest populære
dansksprogede udgivelser. Der kom dansktop-artister fra alle genrer;
refræn (Ulla Pia), jazz (Grethe Ingman), rock (Peter Belli), elektrisk
(Johnny Reimar).

Problemet blev med tiden at få sammensat en repræsentativ
dansktopjury, sådan at en snæver musikinteresse ikke kom til at herske
enerådende.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 16:10

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Det er meget rigtigt. Idag laves der desværre ikke så mange slagkraftige
hits i dansktopgenren. Og det er en skam. det er faktisk ret træls. Jeg kan
bedst lide når det er noget som får taget til at lette på huset, ligesom dem
du her nævner. Men mange sange ligger jo på grænsen mellem to genrer. Hvad
skal man kalde "Fed rock". Jeg vil personligt kategorisere den under
dansktop. Andre ville måske sige at den lige har krydset grænsen til
rock-genren. Den er lidt svær. Men den er edder-go. Det er noget med "godaw"
i.
JOJOJO - der er jo den der med Kandis. Den som D.J. Ytzi hitter med og
som Kandis har oversat. Den der hedder "Ein stern". På dansk hedder den "Dit
navn". Den er sgu noget hidsig. Det er lige ved at være for meget til mig.
Den er jo nærmest også røget næsten eller helt over i rock-genren. Det er
ikke ligefrem "almindelig" Kandis-musik. Man skal være meget venlig for at
kalde det dansktop.

Det er rigtigt nok at smagsdommeren Jørn Hjorting i de sidste år inden
den oprindelige Dansktop blev lukket, fik skabt en ret snæver
dansktopstil ved kun at teste numre i den polerede stil,

Han fik nærmest grundlagt det som gennem årene udviklede sig til at blive
kaldt dansktop-musik, blandt almindelige folk.

[...]

Det var nok det som var tanken, men som aldrig blev det. Idag ved enhver
hvad dansktop-musik er. Altså hvis du taler med folk ude i samfundet og ikke
lige herinde.
I et tænkt eksempel, som tydeligt viser, at det intet har med salgstal
eller popularitet at gøre, kan du gøre følgende:
Find to plader som begge er populære og hvor begge har ligget på salgslisten
Top 40. Du vælger en med Kandis og en typisk dansksproget P3-plade "Jokeren"
og hvor de begge har ligget på 1. pladsen.
Som testperson har du en ung mand på 18 år:
Du spiller først pladen med Kandis og spørger hvilken genre det er. Der er
99% sikkerhed for, at han vil svare "dansktop". Måske vil han også råbe
"sluk for det dansktop". Han ved på stedet hvad der er dansktop. Idag vil
alle betragte "dansktop" som værende noget som lydmæøssigt lyder på en
bestemt måde. Ikke om det har ligget på hitlisten eller ej.
Jeg har arbejdet sammen med mange dorskellige unge og har aldrig aldrig,
ikke een eneste gang, været udsat for en som ikke vidste hvad der lød som
dansktop.
Idag er det ene og alene lyden den sag afgøres på. Om nogen synes at det er
en rimelig måde at definere det på, ja det er en helt anden sag. Det er bare
ret umuligt at lave om på.
Nå, men hvis du nu spiller den der P3-agtige plade "Jokeren" som også
var på salgslistens 1. plads, så ville han aldrig i sine livs skabte dage
kalde den for en dansktopplade. Samtlige omkringstående, både børn, unge og
voksne ville også lægge sig til at dø af grin over dig.
Det ER simpelthen ikke den måde man i Danmark definerer en dansktopplade på
idag. Ikke ude i samfundet.. Jeg tror da heller ikke lige du kunne drømme om
at sige at "Jokeren" eller sån noget, var en rigtig god danskTop-sanger. Han
er dansk pop-sanger. Der er godt nok rimelig stor forskel tror jeg. hehe
Hehehe. En lille sjov ting. Kunne du forstille dig et pladeselskab
udgive en cd som hed "20 Dansktop-Hits med Richard Ragnvald, Lis og Per,
Jokeren og Kandis. HAHAHA.
Nu falder jeg snart ned af stolen af grin.
Eller hvad med den her. "Dansktop på Damhus-kroen - lyt til Kirsten og
Søren, Bjørn og Okay, Jodle Birge og Jokeren". HIHIHI - kan du se det
komiske nu.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 19:49

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Dansktoppen er en ekstrem musik for en
> forsvindende lille minoritet ligesom f.eks. Dødsmetal og lignende

Hehe. Det folkelige Danmarks talerør koger over af surhed p.g.a.
dansktopkorstoget.
EkstraBladet ledere kan godt være sjove - men sandheden er jo i orden. haha
Prøv at se hvad de skrev i deres leder:

EN DØD PUNGROTTE
og hver gang dukker en nedladende afdelingsleder op og forklarer træt, at
folk bare kan købe en DAB-radio - så kan de labbe al det Døllefjelde Musse
og Four Jacks i sig, de gider. Og denne non-forklaring efterlader i øvrigt
oftest samtidig et indtryk af, at denne DR-pave personligt hellere vil kysse
en død pungrotte end skrue op for Birthe Kjær.

JAPANSK TROMMEDANS
MAN KUNNE forstå den kolde skulder over for disse licensbetalere, hvis det
drejede sig om et snævert segment, der krævede tolvtonemusik eller japansk
trommedans døgnet rundt. Men det drejer sig altså om brede dele af
befolkningen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 19:54

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> EN DØD PUNGROTTE

> JAPANSK TROMMEDANS

Men det drejer sig altså om brede dele af
> befolkningen

Det er faktisk pudsigt som EkstraBladet er blevet frøntløber i forbindelse
med stormløbet mod DRs dansktop-korstog..
Det er jo nok det der med at afsløre kriminelle ting der gør sig gældende.
Eller også er det noget med at bare man skriver det positivt værdiladede ord
"Dansktop", så stormer folk hen og køber avisen.
Man vil følge med i om DR bliver tiltalt for ulovlighederne.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-04-09 20:55

Åge, du er dog et stædigt apparat.

Nu sidder velmenende mennesker dag efter dag, uge efter uge, måned efter
måned, år efter år og forsøger at lære dig, hvad der er ordentligt musik,
som man kan være bekendt at lytte til.

Hvorfor hører du dog ikke efter disse orakler og opgiver den schlagermusik,
som de IKKE kan lide?

Prøv dog at lytte til det, de synes om - og i mangel af bedre, så smid 20
tallerkner ned af en betontrappe, så er du sikkert på rette vej.

--
mvh Eva Schmidt - der lige har hørt en CD med Rex Gildo!

PS Åge - nu er der snart Melodi Grand Prix, glæder du dig ikke???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 06:44

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Åge, du er dog et stædigt apparat.

Tak

> Nu sidder velmenende mennesker dag efter dag, uge efter uge, måned efter
> måned, år efter år og forsøger at lære dig, hvad der er ordentligt musik,
> som man kan være bekendt at lytte til.

Du taler om Krutte og den meget udbredte Krutte-muasik, kan jeg høre

> [...]

> Prøv dog at lytte til det, de synes om - og i mangel af bedre, så smid 20
> tallerkner ned af en betontrappe, så er du sikkert på rette vej.

Arhhh, det er for dyrt i tallerkener. Jeg kan jo bare åbne for P3 og f¨å
samme lyd.

> mvh Eva Schmidt - der lige har hørt en CD med Rex Gildo!

Pas på nu kommer "forvokset-baby-politiet" efter dig. Også kaldet
Dødsmetal-Krutte-organisationen

> PS Åge - nu er der snart Melodi Grand Prix, glæder du dig ikke???

Jo, så får jeg nemlig nyt fjernsyn. Jeg har bestilt et der er plomberet
mod dansk tv.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-04-09 09:20

> [...]
ord
> "Dansktop", så stormer folk hen og køber avisen.
> Man vil følge med i om DR bliver tiltalt for ulovlighederne.

Nå ja, man skal jo finde noget nyt....

Tænk nu hvis massagepigerne bliver ulovlige...

Det kaldes fremtidssikring, eller noget i den retning

M.V.H....Benny..

Fra : perhag

Dato : 24-04-09 13:51

On 24 Apr., 09:39, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> mine
> ører, gøre det lige så godt som Karen Young....

Men har den sang nogensinde været spillet på dansk radio i versionen
med Karen Young ?

Jeg husker den sang som et stort hit i Danmark med Roger Whittaker og
på dansk med Maria Stentz under titlen "Goddag og farvel". Senere var
Nobody's Child et mindre hit i Danmark med Travellin Wilburys.

Jeg søgte efter lidt info, og det viser sig at sangen er lavet i et
utal af versioner, bl.a. en med Beatles. Originalt blev den i 1949
sunget af Hank Snow, som så må være den eneste version Alex Linaa
efter sit originalitetsprincip kunne høre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 20:59

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>sunget af Hank Snow, som så må være den eneste version Alex Linaa
>efter sit originalitetsprincip kunne høre.

Du overfortolker hvad jeg har skrevet.
Jeg har intet originalitetsprincip, men jeg gider ikke at høre
coverversioner af numre, hvor "kunstneren" blot forsøger at lyde som
originalen, uden at tilføre sangen noget som helst nyt ud over sin egen
stemme.
Det seneste rædselseksempel er denne her:
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewalbum&albumid=46146749&wmencpid=100&artistid=7062942
Alle instrumeneringer, akkorter og intoneriinger er totalt som originalerne,
så hvorfor i alverden skulle man lytte til dem med Chris De Burgh? Han giver
absolut intet kunstnerisk i sine covers.

Den her er til gengæld gennemarbejdet, og udstyret med kunstnernes sjæl,
både kopisten og komponisten:
http://www.youtube.com/watch?v=_wG6Cgmgn5U

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 21:12

> Den her er til gengæld gennemarbejdet, og udstyret med kunstnernes sjæl,
> både kopisten og komponisten:
> http://www.youtube.com/watch?v=_wG6Cgmgn5U

Denne her cover er heller ikke helt ringe og da ihvertfald anderledes end
originalen:

http://www.youtube.com/watch?v=x5wRW7I4Dqc

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 21:26

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her cover er heller ikke helt ringe og da ihvertfald anderledes end
> [...]

Den er sgu ok :)

Der er heller ikke meget Kinks tilbage i denne:
http://www.youtube.com/watch?v=O2TyVuYL8bM

Eller hvad med den her: http://www.youtube.com/watch?v=y4T2WAbytEk. Så er
selv popmusik spiseligt ;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 21:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse news:49f22072$0$56776

> Der er heller ikke meget Kinks tilbage i denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=O2TyVuYL8bM

Der er heller ikke meget Frank Sinatra tilbage i den her
http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 21:41

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Der er heller ikke meget Frank Sinatra tilbage i den her
> http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00

Vi napper lige en klassisk version mere
http://www.youtube.com/watch?v=zO6HbzZPxvc

hvis tyske shows var sådan, ville jeg kikke med

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 22:04

> Vi napper lige en klassisk version mere
> http://www.youtube.com/watch?v=zO6HbzZPxvc
>
> hvis tyske shows var sådan, ville jeg kikke med

Oh yeah, hun rykker for vildt :)

Når vi nu er ved Tyskland, så se lige hvem tyskerne faktisk går til koncert
med: http://www.youtube.com/watch?v=GU1ciVDToxc
Der må være halvdelen af Ruhr-distriktet samlet der, og det er dælme ikke
til schlagerparade :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 22:37

> [...]

> koncert med: http://www.youtube.com/watch?v=GU1ciVDToxc
> Der må være halvdelen af Ruhr-distriktet samlet der, og det er dælme ikke

Hehe
Når vi nu er ved Østrig, så se lige hvad østrigerne faktisk går tiol koncert
med http://www.youtube.com/watch?v=odqzPTpy3B0&feature=related
Der må da være halvdelen af Østrig samlet deer, og det er dælme ikke
til hiv-en-kat-i-halen-næseringsparade - Huuha. Sidder de i 30 etager ? :)

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-04-09 23:16

> [...]
> Der må da være halvdelen af Østrig samlet deer, og det er dælme ikke
> til hiv-en-kat-i-halen-næseringsparade - Huuha. Sidder de i 30 etager ? :)

Ja, jeg ved nok, hvad jeg ville foretrække - og det er IKKE den skaldede,
der skreg, som om han var i havsnød.

Gyyys, det var dog skrækkeligt, godt man ikke havde forvildet sig ind til
det spektakel.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-09 00:05

> den skaldede, der skreg, som om han var i havsnød.
´
Der var egentlig en ret sjov ting jeg lagde mærke til. Det var stemningen.
Ved den der "Hiv-en-kat-i-halen-koncert" Der stod folk bare totalt
forstenede. ikke antydningen af et smil på læben - ingen glæde- Alle stod
med lukket mund og så dybt alvorlig ud. det virkede mørkt, dunkelt og
dyster. Det ku man jo se, bare ved at kigge på de folk der stod der. Det så
egentlig mærkeligt ud.

Så var der den anden med "Das grosse open Air" i Kærnten i Østrig. der kunne
man se alle smilede og nogle grinede og hoppede og dansede rundt - man
fornemmede lige som at der var glade - i højt humør. Det fornemmede man
dælme ikke ved den anden. Hooold da helt op. De virkede så sure og tvære.
det var en ret sjov ting. var de på stoffer alle sammen. Jeg blev helt
bange.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-04-09 07:58

> [...]

> med lukket mund og så dybt alvorlig ud. det virkede mørkt, dunkelt og
> dyster. Det ku man jo se, bare ved at kigge på de folk der stod der. Det

Jeg ville da også være nødt til at være halvvejs bedøvet, hvis jeg skulle
udholde en hel koncert med skrigehovedet - så forklaringen er nok, at de
alle har taget et dusin "vær rolig piller" inden de tog hjemmefra.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 11:19

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udholde en hel koncert med skrigehovedet - så forklaringen er nok, at de
> alle har taget et dusin "vær rolig piller" inden de tog hjemmefra.

Tja, jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige.....

Van Halen, Åbenbart en rennaissance af Mick Jaggers alt for Sex fixerede
år...
Sådan lige omkring Hyde park tiden..... Det var sgu vist lige før, sangeren
havde en finger oppe et vist sted, for at få lavet en bule på bukserne.
Musikalsk, ville jeg kun tildele den dumpekarakter.... Ond voldtægt af et
fortræffeligt Kinks nummer.
Gad vide om ikke brødrene Davies fik et par ekstra rynker, hvis de hørte
denne.

Frank Sinatra Parodierne, ja undskyld, det var hvad jeg ville kalde den
slags...
Men udført sådan som de gjorde, var det måske mere dækkende, at bruge ordet
smædekampagne...
Musik, var i hvert fald det sidste, jeg ville sammenligne det med.....

Så er jeg mere spændt på, om der er nogen der er enige med mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-09 23:08

> [...]

> der skreg, som om han var i havsnød.
>
> Gyyys, det var dog skrækkeligt, godt man ikke havde forvildet sig ind til

Sikke dog en intolerant holdning til andres musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-09 23:14

> Sikke dog en intolerant holdning til andres musik

Hykler

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 11:21

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hykler

Det ved jeg ikke om jeg vil sige.....

Men nu forstår jeg til fulde, hvorfor vi sjældent er enige ))))))))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 22:51

> [...]

> koncert med: http://www.youtube.com/watch?v=GU1ciVDToxc
> Der må være halvdelen af Ruhr-distriktet samlet der, og det er dælme ikke

Halvdelen til næseringsparade - Øhmnnnn bob bob bob - regne regne regne -
20% af de tyske tv-apparater er tunet ind på Feste der volksmusik - og hvor
mange borgere er der i Tyskland - og hvor mange ser tv - og hmmm. regne
regne
- Hvor mange millioner folk er det så lige der ser slagershow ? . regne
regne regne HA

Nej, den var ond. Glem det. glem det. glem det - Den var under
bæltestedet.
hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-09 23:44

> [...]
> med: http://www.youtube.com/watch?v=GU1ciVDToxc
> Der må være halvdelen af Ruhr-distriktet samlet der, og det er dælme ikke

Ja det er sgu noget andet end de der mekanisk klappende fede storsvedende
øldrikkende umpha umpha tyskere, der deltager i de der schlagershows
helveder.
På denne optagelse kan man virkelig opleve folkelig opbakning til noget
stort musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-09 23:59

> [...]

> Ja det er sgu noget andet end de der mekanisk klappende fede storsvedende
> øldrikkende umpha umpha tyskere, der deltager i de der schlagershows

Hvorfor råber han sådan? - Jeg bliver helt bange. - er han sur ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 16:28

> [...]

> helveder.
> På denne optagelse kan man virkelig opleve folkelig opbakning til noget

Jeps, og det er faktisk det som den helt almindelige tysker lytter til, for
Rage er et af de største navne totalt set i landet.
De er ikke specielt kendte uden for Tyskland, men så er det godt jeg har
familie derne der kan sende mig links. Og nej, de hører heller ikke
schlagermusik, som hovedparten af de helt almindelige tyskere heller ikke
gør.
De der schlager-mennesker man ser på ZDF og ARD eksisterer ikke ude i den
virkelige veden, det er orkestrerede shows af make believe, på samme måde
som Charlie er herhjemme :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-09 16:40

> Rage er et af de største navne

Hvem er det ?

> på samme måde som Charlie er herhjemme :)

Herhjemme? - Hvem er Chalie

? ? ? ? ? ? - Alex bor vist på "Den internationale Rumstation".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 21:57

Det var dog gyseligt. det er ham armsbvingeren igen. Prøv at se 26 sekunder
inde i videoen. der er han ved at prikke en finger ind iøjet på ham ved
siden af, med sine spastiske bevægelser.
er han fra Sølund-festivalen???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 21:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Den her er til gengæld gennemarbejdet, og udstyret med kunstnernes sjæl,
> både kopisten og komponisten:
> http://www.youtube.com/watch?v=_wG6Cgmgn5U

er manden spastiker som han svinger ukontrolleret rundt med armene i alle
retninger. Det er da underligt ud. Hans udførelse af sanger lyder også
gyselig, synes jeg. Han synger faktisk ikke. Han bræger nærmest.
Hvis den skal høres i en rimelig god udgave, og helt klar den bedste der
nogensinde er lavet, så mener jeg nu nok det skal være den med WET WET WET.
Prøv at lytte hvordan de udfører sangen friskt og noget mere professionelt
end den armsvingende mand gjorde. Her er der friskhed og
synge-med-venlighed. Det er så tydeligt at høre.

http://www.youtube.com/watch?v=DUsJh1kKM6Q

..........og ja. Wet wet wet har også sunget den sammen med armsvingeren.
Korrekt. Men alligevel. Der ødelægger armsvingeren det hele med hans
skrigeri. Den var rigtig god med Wet wet wet alene.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-09 21:26

> Jeg syntes F.eks at Birthe Kjær synger en fortræffelig udgave af " Bare en
> dreng ".

Bortset fra at den er komplet følelses-forladt. Den ringeste udgave der har
været lavet på jord. Jeg synes der direkte gyselig. En sådan sang skal ikke
synges humør-glad-agtigt.
Det så tydeligt at høre, synes jeg. Det må du altså undskylde.

> Men den bedste udgave, er på Engelsk, " Nobody's child " og ingen, kan i
> mine

Det er jo den der bliver sunget med følelse, så tårerne ville pible frem på
mange.

og på dansk med Maria Stentz under titlen "Goddag og farvel".

Den er til gengæld en god genindspilning. Med følelse.

Hilsen Åge

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-04-09 16:36

> [...]
>
> "perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo den der bliver sunget med følelse, så tårerne ville pible frem

Det var Benny Mortensens ord du kommenterede.

Efter at have hørt en del versioner vil jeg vælge Billy Furys som den mest
gribende:

http://www.youtube.com/watch?v=ZYxpxCASPik

Måske forvekslede jeg Streets of London med Noboby's Child. Det er nemlig
ikke til at finde sidstnævnte med Roger Whittaker. Det lader til at sangen
ikke er særligt kendt i USA, hvor den har sin oprindelse. I 1960 lavede
Lonnie Donegan en udgave, som gjorde den kendt i England. Tony Sheridan &
The Beatles indspillede en meget ringe kopiversion, mens Billy Fury som
nævnt indspillede en fremragende kopi. I 1969 kom Karen Youngs version, og
den må nok have været et hit i Danmark lidt før jeg blev radiolytter omkring
1970.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-09 17:33

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> I 1969 kom Karen Youngs version, og den må nok have været et hit i Danmark
> lidt før jeg blev radiolytter omkring 1970.

Jeg har altid troet at det var den med Karen Young, der var den originale
udgave. Jeg synes det er den man hører, når sangen spilles i radioen.
Det gør den heldigvis tit. - Den placerer jeg som nr. 1. Det er trods alt
den eneste der synges med følelse. De andre er der jo slet slet ingenting i,
synes jeg. Og med Birthe Kjærs udgave som det mest skrækkelige gyselige
eksempel. Totalt uden indlevelsesevne i sangen. den synges bare som en
frisk slagersang.
Altså, sådan leverer man da ikke "Nobodys child". Det passer teksten jo
ikke til. Uha uha uhuha.
Kan man f.eks. forestille sig Peter Bellis "Teddybjørn" udført med trompeter
og 300 takslag pr. sekund ? - Hver ting til sin tid

HIlsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 11:39

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nævnt indspillede en fremragende kopi. I 1969 kom Karen Youngs version, og
> den må nok have været et hit i Danmark lidt før jeg blev radiolytter

Uha, en gennemlytning af dem.....

Tony Sheridan & Beatles....

Der må vel være grænser for, hvor meget man skal gøre for at lyde
anderledes...
Her lykkedes det da i hvert fald Tony Sheridan, at kvæle melodien i dårlige
efterligninger af følelser....

Travelling Vilbury's....

Lidt voldsomt instrumenteret.... Men det opvejes til fulde af, at de
anvender en anden tekst, end alle andre versioner.
Faktisk en rigtig flot Bootleg.

Billy Fury...

Den havde jeg ikke, ( Såvidt jeg ved ) Så den kommenterer jeg ikke...

Men 1'eren er i mine ører, stadig karen Youngs version.... Helt uden tvivl.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-09 11:06

> [...]

sunget af Hank Snow, som så må være den eneste version Alex Linaa
efter sit originalitetsprincip kunne høre.

Det kan jeg roligt sige, at det har den, for jeg har hørt den flere gange på
DR....

Men at finde pladen, kan måske godt være lidt vanskeligt...

Jeg mener ikke, at have set den på CD....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-09 12:20

> [...]
> DR....
>
> Men at finde pladen, kan måske godt være lidt vanskeligt...
>
> Jeg mener ikke, at have set den på CD....

Trawelin Wilburys. Værsågod:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=867999

Nejjjj, hvor er den altså fantastisk. Mindst lige så god som Karen Youngs
udgave. Altså hvis man analyser udførelsen af musikken og fremførelsen af
teksten. Den er Gude-utrolig fælot lavet. I den forbindelse kan hank Snow -
godt gowe.

.......men det må vi ikke sige til Alex Linå - Så siger han jo bare pr.
telefon-svarer-automatik "den første er den bedste".

Skal vi ikke prøve at bilde ham ind at Trawelin Wilburys er den første. hehe

Hvorfor i alverden har man, i Danmark, ikke længere dygtigheden til at
kunne frembringe hits med den sound i musikken. Det er en gåde for
eftertiden, synes jeg.

Hilsen Åge