Christer Sjøgren kommer langt omkring
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-09 19:13

Jeg kan se at han skal medvirke i Tysklands største slagermusikshow FESTE
DER VOLKSMUSIK lørdag aften kl. 20.15:

I Stadlpost skriver de:
--- Christer - die Stimme der schwedischen Schlagerband Vikinger ---

Så kan man vist ikke nå længere. At komme iTysklands største og mest
populære musikshow. Og komme ud på eurovisionsnettet i hele Mellemeuropa. Så
kan salgstallene vist kun gå lodret opad.

Hilsen Åge

Fra : Finn Egmose

Dato : 21-04-09 09:58

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> populære musikshow. Og komme ud på eurovisionsnettet i hele Mellemeuropa.
> Så kan salgstallene vist kun gå lodret opad.

Det er da en meget gammel nyhed. Christer har da været et kendt navn i
Tyskland i adskillige år . Med alt det tysk tv du ser undrer det mig at du
først ser ham nu

Mvh
Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 12:11

"Finn Egmose @privat.dk>" <fimus<fjern dette> skrev i meddelelsen

> Det er da en meget gammel nyhed. Christer har da været et kendt navn i
> Tyskland i adskillige år. Med alt det tysk tv du ser undrer det mig at du
> [...]

Jeg ved godt at tyskerne er vilde med den danske, norske og svenske
slagermusik og "Vikingarna" har også været meget fremme i Tyskland, da de
eksisterede, med Christer Sjøgrenn som forsanger. Men ikke engang dengang så
man man særligt til ham eller dem i musikshowene. Og Christer Sjøgrenn har
jeg aldrig set solo i et tysk musikshow. Og det skal lige siges, at jeg har
set samtlige udgaver af de tre mest sete show "Musikantenstadl", "Feste der
volksmusik" og "Immer wieder sonntags", siden efteråret 2004. Det er
sammenlagt over 100 enkelt-show og der er ca. 25 forskellige medvirkende i
hvert show. Jeg har ALDRIG set Vikingarna eller Christer Sjøgrenn i eet
eneste af showene. Jeg husker dog, at der engang der var en halvtimes
udsendelse med 10 af deres videoer en weekend-eftermiddag på RRB.
Men altså, der sendes jo et utal af andre mindre slagermusikshow, som
jeg ikke ser. Der kan de jo godt have medvirket. Og det har de da helt
sikkert også gjort.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 21-04-09 12:25

> Og Christer Sjøgrenn har jeg aldrig set solo i et tysk musikshow.
Det har jeg heller ikke.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 13:43

> Det har jeg heller ikke.
>
> --
Det har jeg heller ikke og det takker jeg min skaber for
Mage til talentløs flødebolle skal man lede længe efter.

Fra : Martin Bak

Dato : 21-04-09 13:51

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg heller ikke og det takker jeg min skaber for
> Mage til talentløs flødebolle skal man lede længe efter.

Jamen jeg har i det hele taget aldrig set et tysk musikshow, og kommer næppe
heller til det nogensinde. Ikke frivilligt ihvertfald.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 15:34

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen jeg har i det hele taget aldrig set et tysk musikshow, og kommer
> næppe heller til det nogensinde. Ikke frivilligt ihvertfald.
> Martin

Så går du altså glip af en masse god underholdningsmusik. Det er ikke sån
noget teenager-værk. Det er sån noget for voksne. Du skulle prøve at se det.
Det populæreste af showene kommer faktisk på lørdag kl. 20.15

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 15:43

> Jamen jeg har i det hele taget aldrig set et tysk musikshow, og kommer
næppe
> heller til det nogensinde. Ikke frivilligt ihvertfald.
>
> --
Uha nej...jeg har været så uheldig, da jeg for mange år siden boede i
Vestjylland og vi kun havde DR + 3 tyske programmer, så jeg er grundig
vaccineret imod plastikkvinder og mænd med grimt permanentet tyskerhår *gys*

Fra : Max

Dato : 21-04-09 16:03

Hej Allan

> [...]
> Vestjylland og vi kun havde DR + 3 tyske programmer, så jeg er grundig
> vaccineret imod plastikkvinder og mænd med grimt permanentet

Jeg bor jo sådan i midt i jylland, i slutningen af tredserne fik vi
fællesantenneanlæg, 3 tyske og 2 svenske kanaler, jo det var
tider. Jeg flyttede hjemmefra dengang og fik farve tv og antenne.
Jeg så lidt af det der tyske underholdning og kørte meget træt
i det. Forleden kikkede jeg på et show Åge reklamerede for,
og tænk sig at det samme væltede ud af kassen som for 40
år siden, så der blev hurtigt slukket. Jeg vil dog til tyskernes
ros sige at jeg savner de nætter vi brugte på Rockpalast fra
Gruga Halle i Essen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 17:15

> Jeg vil dog til tyskernes
> ros sige at jeg savner de nætter vi brugte på Rockpalast fra
> Gruga Halle i Essen.

Åh ja, det var tider da vi så de fedeste koncerter fra den hal.

Prøv lige at se her: http://www.pinkfloydproject.dk/koncerter.htm
D. 19. maj spiller et af de bedste nutidige shovs overhovedet i hallen, og
jeg overvejer faktisk at tage derned. Nogen der vil med?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 17:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> D. 19. maj spiller et af de bedste nutidige shovs overhovedet i hallen, og
> jeg overvejer faktisk at tage derned. Nogen der vil med?
>
> /Alex

Kun hvis der skulle være et show i nærkheden med det sidste nye slager. HA

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 17:18

> [...]
> år siden, så der blev hurtigt slukket. Jeg vil dog til tyskernes
> ros sige at jeg savner de nætter vi brugte på Rockpalast fra

Ja Rockpalast var guld...en god tid med gode koncerter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 21:45

> og tænk sig at det samme væltede ud af kassen som for 40
> år siden, så der blev hurtigt slukket.

For 40 år siden. Hmmm.... 1969.
Musikken lyder ens ja, og det er jo som det skal være. Så ved man hvad man
får. Men selve showene er blevet kollosalt flottere end dengang. Det er helt
utroligt så flotte de er blevet. det er meget meget seer-venligt. Der er jo
alt i de show. Åge har et show fra 1969 og dengang stod de nærmest bare på
en platform eller en kasse og sang og spillede og der var nogle kulisser i
forskellige farver. Nærmest pare nogle papvægge.
Prøv lige at sammenligne det med idag. Musikkens skal selvfølgelig ikke
forandre sig. Så er det jo ikke tysk slager længere. Hvis man vil have noget
andet, så skal man jo se noget andet og ikke disse show. Men det er jo dem
den almindelige befolkning vil have. Heldigvis. kun de mere alternative
befolkningsgrupper vil have noget andet. "Noget andet" har ikke store
seertal nede ved prøj---- ups tyskerne. Sorry.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-09 16:01

> [...]
> Det har jeg heller ikke og det takker jeg min skaber for
> Mage til talentløs flødebolle skal man lede længe efter.

Hmm.... ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 16:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm.... ?????
>
> M.V.H....Benny..

Hmmmmm....???? siger jeg også. Christer Sjøgreen er faktisk Sveriges Elvis
Presley. Top-professionel. På samme måde som Helmuth Lotti er tyskernes
Elvis Presley.
Begge er rigtigt dygtige musikere, på et særdeles højt plan. Mon ikke de
fleste vil synes det.

Hilsen Åge

Fra : John Nissen

Dato : 21-04-09 16:34

> [...]
> Elvis Presley.
> Begge er rigtigt dygtige musikere, på et særdeles højt plan. Mon ikke de

Nu er Helmut Lotti (og ikke Helmuth) jo altså ikke tysker, men belgier!!!

Christer Sjögren (og ikke Sjøgreen, de har ikke Ø på svensk!!!) kan da godt
minde (lidt) om Elvis i kraft af hans dybe stemme. Helmut Lotti er der ikke
meget Elvis over i stemme, selvom han har sunget en del Elvis-numre i sin
karriere. Han gør det på sin egen måde. Det kan man så synes om eller ej.

Men de synger da begge udmærket!

John

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 17:20

"John Nissen" <john_nissen@my1101mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> karriere. Han gør det på sin egen måde. Det kan man så synes om eller ej.

Det er sgu da helligbrøde, at nævne de 2 i samme sætning som Elvis.
At Lotti har mishandlet en række Elvis-numre, siger nok en del om mandens
manglende realitetssans.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 17:45

> Det er sgu da helligbrøde, at nævne de 2 i samme sætning som Elvis.
> At Lotti har mishandlet en række Elvis-numre, siger nok en del om mandens
> manglende realitetssans.

Ja, det må nok siges at være nogle af musikhistoriens største mishandlinger.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 19:16

> Ja, det må nok siges at være nogle af musikhistoriens største
mishandlinger.

Nå ja hva' fanden...i Åges univers er alt musik der liiiige passer ham jo
schlager. Og folk på egnen med tilstrækkelig hukommelse husker sikkert, at
Åge for 1-2 år siden kaldte Sjögren en bedre sanger end Elvis.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-09 20:03

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 07:32

> [...]
> schlager. Og folk på egnen med tilstrækkelig hukommelse husker sikkert, at
> Åge for 1-2 år siden kaldte Sjögren en bedre sanger end Elvis.

Det værste ved det, er faktisk kun, at Åge faktisk risikerer at få ret....

Også selv om du så får morgenkaffen galt i halsen )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 10:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det værste ved det, er faktisk kun, at Åge faktisk risikerer at få ret....
>
> Også selv om du så får morgenkaffen galt i halsen

Du mener altså også han er en bedre sanger end Elvis? Hvis det er tilfældet
skulle du hale høet ud af ørerne og lytte en gang til.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 11:18

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener altså også han er en bedre sanger end Elvis? Hvis det er
tilfældet
> skulle du hale høet ud af ørerne og lytte en gang til.

Nej, det behøver jeg ikke....

For jeg har ingen problemer med at høre Good luck charm, hvad enten den er
sunget af Elvis, Christer eller Helmut.

Uanset om så Christer eller Helmut, skulle gå hen og synge den bedre end
Elvis....
Vil det stadig i mine ører, være Elvis udgaven, der er den rigtige...
De andre er og vedbliver at være " Kopier " eller deres versioner, selvom de
så er nok så gode....

Jeg har også hørt mange, og rigtigt gode udgaver af Bridge over troubled
water....
Men det er stadig Simon & Garfunkel's, der er den eneste rigtige.

Men det er altså ikke ensbetydende med, at Simon & Garfunkel, er bedre
sangere, end de andre jeg har hørt synge den.

Jeg har heller ikke problemer med at " Glemmer du " også kan hedde "
Marianne " Og jeg syntes stadig, de er ganske fortræffelige begge to.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 15:26

> For jeg har ingen problemer med at høre Good luck charm, hvad enten den er
> sunget af Elvis, Christer eller Helmut.

FANATISK PERSONDYRKELSE
Ja, jeg må også godt nok sige, at det er en besynderlig frelst holdning, at
den første udgave af en sang absolut og under alle omstændigheder skulle
være den bedste. Det kan godt være den ER det, men det står da ikke
nedskrevet i en lovparaghraf at det SKAL være tilfældet. Og det BEHØVER da
heller ikke at VÆRE tilfældet. Sådan noget spekulerer jeg aldrig på. Jeg
lytter bare på sangen og så er jeg fløjtende ligeglad med hvem og hvad og
hvor og hvordan og hvorfor og hvem der har og al det der. Det kommer jo ikke
musikkes kvalitet ved.
Jeg synes f.eks. at "På slaget tolv" har lavet en masse gode
genindspilninger af 60-er-slagere, som man kalder det. (Hvis man må for ham
Krutte-manden - han har jo sine private genre-betegnelser).
Mange gange aner jeg da ikke hvem der har sunget originalinspilningen, for
det bekymrer jeg mig ikke det mindste om.
Det er noget mærkeligt noget, det der med Elvis-fanatikerne. Jeg tror
det er ren persondyrkelse. Det er hans personlighed man dyrker og egentlig
slet ikkehans musik man kan lide. For hvis man kan lide hans musik og det er
DEN man koncentrerer sig om, så er det et uovertvisteligt faktum, som man
ikke på nogen måde kan komme udenom, at Helmut Lotti og Christer Sjøgreen
synger i nøjagtig samme stil som Elvis Presley. Det er bare at lytte på
musikudførelsen.
Det er besyndeligt. Man kender det også indenfor dansktop. Der er folk
der høvler rundt til Kandis-koncerter, så man skulle tro de havde
klippekort. Man kan bl.a. se det i Vildsund hver sommer, at der er unge
piger som forguder Johnny. de kigger dybt forelsket på ham og de skriger på
ham og de overfalder ham nærmest for at få hans autograf. De har trøjer og
jakker hvorpå der står "Kandis" og de har kuglepenne og plakater og jeg ved
snart ikke hvad. På et tidspunkt arbejdede jeg med en som tog rundt til
massevis af hans koncerter rundt i hele landet. Hun var omkring 20 år og hun
vidste alt om Kandis og vi var svært enige om at Kandis-musik var rigtigt
god musik. Så snakkede jeg om at "Jan og Sunny Boys" nu også spillede godt.
Dem vidste hun ikke hvem var. Hun vidste stort set ikke noget om
dansktopgrupper, borset fra Kandis. Jeg undrer mig lidt hvor meget det var
musikken som hun var mest interesseret i. Hvis det var det, så skulle man jo
også kende de andre største dansktopgrupper.
Et andet typisk eksempel. et samtidigt rigtigt morsomt eksempel er det
der med John Mogensen-fan. De er bare helt vilde med dansktopsangeren John
Mogensen. Men igen, her er det meget svært at forstå at det skulle være
musikken man var interesseret i. HVIS det var det, så ville man også kunne
lide andre dansktopsangeres musik. Det burde være selvklart. F.eks. burde
man også
kunne lide f.eks. Flemming Antony eller lignende dansktopsangere.
Det jeg vil frem til er, at hvis man kan lide den GENRE John Mogensen
synger indenfor, så kan man altså også lide andre dansktopgrupper og
sangere. Men nej. Det er igen persondyrkelse. han kunne ligeså godt have
sunget punk-rock og man ville stadig have dyrket ham. Disse fans kan blive
så John Mogensen-fikserede at de slet ikke opfatter at han synger dansktop.
De siger "NEJ NEJ NEJ - John Mogensen synger IKKE dansktop, for jeg kan godt
lide ham. Derfor vil jeg ikke acceptere at det er dansktop - det er ikke
dansktop - nej nej nej. Bagefter siger man at han synger godt. Det er ret
sjovt.
Og et meget kendt eksempel er dansktopsangerinden Birthe Kjær og hendes
mange fans. De siger: Ihhhhhhh hvor hun synger dejligt. det lyder rigtigt
godt - men man kender overhovedet ikke Janette Sund. Hun synger ellers i
samme stil. Man kender bare Birthe. Men altså, hvis man mener at hun synger
godt, så burde man jo også kende Janette Sund og andre som synger i samme
stil. Nej, det er persondyrkelse af værste slags.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 15:38

> [...]
> man også
> kunne lide f.eks. Flemming Antony eller lignende dansktopsangere.

Du skrev faktisk nogen meget fornuftige ting. Men lige DER knækkede kæden
altså. Flemming Anthony er en pinsel at høre på. En ting er stilen. Noget
andet og meget mere alvorligt er, at manden simpelthen ikke kan synge. Det
er piv-hamrende falsk og ekstremt upræcist rytmisk. Han må være
skoleeksemplet på hvorfor dansktopmusik dømmes ude af medierne. Selv Birge
og Sussi&Leo klarer sig mangefold bedre.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 16:09

> Du skrev faktisk nogen meget fornuftige ting.

Mange tak

> Men lige DER knækkede kæden

NÅ??? - hehe - det minder mig forresten om, at jeg var i Nykøbing i dag,
fordi jeg troede at min scooters tandrem (ikke kæde) var ved at springe. Men
det er en anden sag.

> [...]
> er piv-hamrende falsk og ekstremt upræcist rytmisk. Han må være
> skoleeksemplet på hvorfor dansktopmusik dømmes ude af medierne.

..... har du tænkt over at du faktisk underbygger min påstand om det med
pensondyrkelse ved at skrive det du gjorde. Du kom op af stolen, da du så et
ANDET dansktopnavn, end de tre jeg nævnmte at mange forgudede.

> Sussi&Leo klarer sig mangefold bedre.

JESUS KRISTUS

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 17:26

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

Du kom op af stolen, da du så et
> ANDET dansktopnavn, end de tre jeg nævnmte at mange forgudede.

Nej. Jeg kom op af stolen da du nævnte Flemming Anthony.

> JESUS KRISTUS

Det mener jeg helt alvorligt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 18:11

> Nej. Jeg kom op af stolen da du nævnte Flemming Anthony.

SV: Jamen så siger vi Keld Heick, Bjørn og Okay, Birgit Lystager, Dorthe
Kollo, Gitte Hænning, Bjørn Tidmand, Richard Ragnvald. Så er der lidt flere
at vælge i mellem. Men du vil jo stadig komme op af stolen, sisse ANDRE
navne, iikke ? - Så den holder jo godt nok. Den der med personforgudelsen og
den totale ignorering af de ANDRE navne. Ikke?

> Det mener jeg helt alvorligt.

SV: Så mente vi det begge alvorligt. Det er dog tydeligt at høre, at det er
piv-falsk. Man klapper godt nok af dem. Men det er for at ydmyge dem og for
at få dem til at gøre noget endnu mere pinligt. Det har jeg selv set i
Vildsund. Jeg synes det er meget meget pinligt med dem. Det er faktisk
foprfærdeligt. Men de scorer sgu da kassen, ved det. Deres selvrespekt ser
dog ud til at være kastet over bord.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 18:28

> [...]
> ANDRE navne, iikke ? - Så den holder jo godt nok. Den der med
> personforgudelsen og den totale ignorering af de ANDRE navne. Ikke?

Alle de du nævner her er faktisk ok musikere. De synger godt og rent. At
deres stil så ikke lige appellerer er en anden ting. Til forskel fra
Flemming Anthony, der ved gud ikke kan synge.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 19:12

> Alle de du nævner her er faktisk ok musikere. De synger godt og rent. At
> deres stil så ikke lige appellerer er en anden ting. Til forskel fra
> Flemming Anthony, der ved gud ikke kan synge.

Øhhh nå!. - Her vil jegf så nok sige at det godt kan være at Richard Røvfuld
synger rent og godt, men det dæleme tæt på kvalmegrænsen. Kære lille bl.a.
bl.a. , du er så sød og jeg elsker dig så høøjt og BWADRRR og ingenting
Ouuuwwwww.

Her er der da vældig friskhed over Flemming når han giver Tralalala Suzi.
Den gynger og man kommer derudaf og man hopper og danser og tramper takten.
Tralal laa.

Der synes jeg godt nok......... huuu ha

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 19:39

> [...]
>
> Her er der da vældig friskhed over Flemming når han giver Tralalala Suzi.
> Den gynger og man kommer derudaf og man hopper og danser og tramper

Det siger jo alt...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 10:29

> [...]

> godt, så burde man jo også kende Janette Sund og andre som synger i samme
> stil. Nej, det er persondyrkelse af værste slags.

Hej Åge

Jamen jeg kender F.eks ikke ret meget ( læs stort set intet ) til Janette
Sund...
Jeg tror jeg har hørt hende 1 gang.... Til gengæld har jeg hørt masser til
Birthe Kjær.
Som jeg har syntes rigtigt godt om, helt fra starten, og stadig gør....
John Mogensen, jamen han var bare super.... Og indrømmet, jeg er IKKE vild
med Basse's
udgaver af John Mogensens sange... Hvilket sikkert hænger sammen med, at jeg
har de
originale John Mogensen skiver stående.... Både på LP & CD, og i
efterhånden,
flere eksemplarer.... Sådan som de nu tilfældigvis har ramt markedet.....
Lidt på samme måde, med F.eks Otto Brandenburg... Hans melodier, er
selvfølgelig
kun rigtige, når de er med Otto... Og bare for at gøre det helt grelt....
To Kammerater, findes i et utal af indspildninger, med Otto... Men selv
blandt dem...
Er der kun en, der er den rigtige....
Men tager man mange unge i dag... Jamen de har IKKE hørt John Mogensen, og
derfor kan Basse's udgaver for dem, være gode... For mig, er de lige som
Alex
skriver.... Blottet for alt hvad John Mogensen lagde i dem....

John Mogensen & Otto Brandenburg, havde det samme som Peter Belli har....
De kunne / kan, synge en sang, så den kommer til at betyde noget for en....

Det er åbenbart noget af det, som både Alex & Allan er bange for...
At skulle indrømme, at en sang kan pille ved ens følelser, og hvem ved.
måske endda få en lillebitte tåre til at falde....

Så derfor bliver det til noget bræk og sødsuppe.....

Når man, som det var tilfældet med Teddybjørn, kun kunne finde ud af at
brokke sig over,
at lastbilerne brugte kanal 19, og ikke som i sangen, kanal 14 på
medborgerbåndet....
Så må man jo have lagt lidt omhu i at finde noget passende bras at lukke
ud....
Pudsigt nok, er Peter Belli's " Spritbilisten, gået totalt forbi folks
opmærksomhed....
Gad vidst Hvorfor ?????

Som jeg altid har sagt... Peter Belli, har altid forstået at ramme folk....
Også dem, der ikke vil indrømme det ))....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:51

> Som jeg altid har sagt... Peter Belli, har altid forstået at ramme
> folk....
> Også dem, der ikke vil indrømme det ))....
>
> M.V.H....Benny..

Han har lavet rigtig mange gode slagere. Hvem husker ikke hans aller aller
bedste sange som f.eks.:
Holbæk motorvej
Kære gamle tog
Bli væk fra vort kvarter
Teddybjørn
Min mølledam

og som toppen af toppen. Hans til dato bedste sang "Peter Belli og søn". Den
er der intet der kan slå.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 07:27

> [...]
> >

> Det er sgu da helligbrøde, at nævne de 2 i samme sætning som Elvis.
> At Lotti har mishandlet en række Elvis-numre, siger nok en del om mandens

Er du nu absolut sikker på, at det ikke er din realitetssans, der er kommet
på en alvorlig prøve ??

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 07:50

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> Er du nu absolut sikker på, at det ikke er din realitetssans, der er
> kommet
> på en alvorlig prøve ??

Nu gik det jo ligesom på om Lotti var bedre til at synge Elvis-sange end
Elvis, og det kan du da ikke for alvor erklære dig enig i?

Så bare lyt til denne: http://www.youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw

Det kan da godt være han rammer tonerne, men for fanden hvor han synger
totalt uden vildskab og sjæl. Og bigbandet lyder som et stålvalesværk i
Ruhr, præcist men uden den mindste indlevelse.

Nej, sådan skal det lyde, med alle kanter og hjørner:
http://www.youtube.com/watch?v=DiZlG_ln8ko

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 10:51

> [...]
> Ruhr, præcist men uden den mindste indlevelse.
>
> Nej, sådan skal det lyde, med alle kanter og hjørner:

Hej Alex

Elvis synger sangen, som den skulle synges på den tid, hvor Elvis sang den.

De andre laver deres fortolkninger af samme sang, bare i en anden tidsalder.
Derfor vil den også komme til at lyde ganske anderledes....
Den vil formodentligt komme til at lyde sådan, som Christer, eller Helmut
syntes den skal lyde.
Vel vidende, at ikke alle vil være enige med dem.

Der er også himmel og bøf til forskel, på Den gamle skærslippers forårssang,
når den udføres af henholdsvis Johannes Meyer & The Comets.

Både dig og Allan, vil helt sikkert syntes bedst om den med The Comets....
Men det er stadig Johannes Meyer's der er, set med lidt ældre øjne... Den
eneste rigtige. Den anden er også knaldgod... Men det forandrer jo ikke
sagen.

Det var sådan set, hvad jeg fortalte.... Jeg tog ikke stilling til, hvilken
der var bedst, for det er en individuel opfattelse.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 11:13

> [...]
> Derfor vil den også komme til at lyde ganske anderledes....
> Den vil formodentligt komme til at lyde sådan, som Christer, eller Helmut

Lad mig slå fast én gang for alle, at MEGET få coverversioner har nogen som
helst berettigelse i min verden, og det der flødebolle-Elvis er absolut ikke
imellem disse.
Den eneste jeg faktisk kan komme på, er Joe Cockers fortolkning af "With A
Little Help From My Friends", men han fortolker den for det første, bl.a.
ved at omskrive den fra 4/4 til 6/8, og han forsøger absolut ikke at lyde
som originalen. Selv komponisten har offentligt indrømmet at Cockers version
er på højde med originalen.
Alle andre, og specielt de tyskere og svenskere der her tales om, forsøger
at lyde som originalen, dog uden held, og uden nogen form for originalitet,
fortolkning eller talent. Det er under min puke-grænse.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-09 14:12

> [...]
> ved at omskrive den fra 4/4 til 6/8, og han forsøger absolut ikke at lyde
Earth Wind and Fire´s udgave af "Got to get you into my life" er efter min
mening det mest gennemførte cover nogensinde. De gav nummeret dét ekstra,
som gjorde det til en evergreen der holder den dag i dag.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 22-04-09 14:42

Hej Martin

> [...]
> efter min mening det mest gennemførte cover nogensinde. De gav
> nummeret dét ekstra, som gjorde det til en evergreen der holder den

Ja, der findes da heldigvis cover versioner der faktisk slår
originalerne,
selv Bob Dylan indrømmer at Bryan Ferry gjorde det færdigt som Jimmi
Hendrix startede med All Along The Watchtower.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 14:59

> Ja, der findes da heldigvis cover versioner der faktisk slår originalerne,
> selv Bob Dylan indrømmer at Bryan Ferry gjorde det færdigt som Jimmi
> Hendrix startede med All Along The Watchtower.

Ok, det er faktisk flere end den ene jeg lagde ud med.
Men fælles for dem alle er, at det IKKE er kloner af originalen, men ægte
fortolkninger hvor kunstnerne tilfører sangene andet end deres stemme. Det
kan godt nok ikke siges om Lotti.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 15:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Lad mig slå fast én gang for alle, at MEGET få coverversioner har nogen
> som helst berettigelse i min verden,

I så fald tager du jo ikke stilling til den musikalske og udførelsesmæssige
kvalitet en sang.
Du stiller bare en paragraf op om at genindspilninger ER dårlige. - slut".
Det er u-seriøst
og har i så fald jo intet med musikken at gøre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-09 10:09

> [...]
originalitet,
> fortolkning eller talent. Det er under min puke-grænse.

Rigtigt flot klaret.... Der har du forklaringen....

Sådan noget gør man bare ikke, med mindre man hedder Joe Cocker....

Tja, sådan er der rigtigt mange der siger... Bortset fra, at Din Joe Cocker,
for dem, hedder noget andet.

Se det er måske der du misforstår noget... Når Christer Sjögren piller
vildskaben ud, var det måske for IKKE at lyde som Elvis.

Altså stort set samme begrundelse som du bruger overfor Joe Cocker....

Jamen hvis du gider sidde med hovedet dybt begravet i tønden, så for min
skyld ingen alarm,
bare du bruger en tønde et sted, hvor der ikke er trængsel...

Jeg husker også, du var ved at gå til, fordi nogle spillede Kandis til deres
fest....

Når nu alt går dig sådan imod... Kunne det så ikke risikere... At det var
dig, der var den aparte,
og ikke som du udlægger det.... Alle andre ????

Kandis er da trods alt, udråbt i radio og tv, som Danmarks mest populære
danseorkester....
Så der må jo trods alt, være lidt flere end Åge og jeg, der syntes helt godt
om dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 12:59

> Jamen hvis du gider sidde med hovedet dybt begravet i tønden, så for min
> skyld ingen alarm, bare du bruger en tønde et sted, hvor der ikke er
> trængsel

He

> Når nu alt går dig sådan imod... Kunne det så ikke risikere... At det var
> dig, der var den aparte, og ikke som du udlægger det.... Alle andre ????

Arhhh. Eftyer at have læst alle hans indlæg er jeg ved at blive overbevist
om at det
er samtlige rigsfællesskabets øvrige borgere det er galt med. Vi må have en
musikgenre der
hedder "Alex-Krutte-musik" og så må vi give dem hver deres DR-kanal,
henholdsvis
P3 og P4 - Det er jo en så enorm genre. Så kan vi andre deles om resten.

> Kandis er da trods alt, udråbt i radio og tv, som Danmarks mest populære
> danseorkester....

Det er så ikke helt rigtigt. Det er de IKKE udråbt til hos Alex, hans onkel,
tante og fætter nog
grandkusine og Krutte.

> Så der må jo trods alt, være lidt flere end Åge og jeg, der syntes helt
> godt om dem.

ikke så længe Alex`s og hans familie tæller for 1.000 hver gang vio andre
tæller for een.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-04-09 09:26

> [...]
> grandkusine og Krutte.

> ikke så længe Alex`s og hans familie tæller for 1.000 hver gang vio andre

Hej Åge

Jeg ved godt, at jeg sommetider giver dig medhold i, at Allan & Alex
pr automatik støtter alle, som går dig imod....
Og også gerne selv er foregangsmænd til at det sker.....

Men du er bestemt heller ikke selv sen, til selv at tage teten til det
modsatte.

Det så jeg da nu gerne du indskrænkede lidt. ))

M.V.H....Benny..

Fra : TL

Dato : 25-04-09 05:06

On Wed, 22 Apr 2009 12:12:37 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.linaa.com> wrote:

> [...]
>som originalen. Selv komponisten har offentligt indrømmet at Cockers version

Prøv Joey Ramones fortolkning af "Wonderful World".
Eller Ritmo del Mundos "Clocks"
Jimi Hendrix' version af "All along the Watchtower" er heller ikke
ringe.
Sex Pistols "My Way".
Pet Shop Boys lavede en god version af Elvis sangen "Always on my
Mind", som bestemt ikke er et forsøg på kopi.

Endeligt skal nævnes Shonen Knifes udgave af Carpenters "Top of the
World"....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 15:45

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Så bare lyt til denne: http://www.youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw´

Jeg er ikke glad ved det, men her vil jeg også nok mene at kvaliteten ikke
er helt i top. Men jeg tror nu også de direkte har ledt efter det ringeste
eksempel du kunne finde med helmut Lotti. Uden nogen form for
personforgudelse vil jeg sige at her er Elvis selvfølgelig bedre.

> Nej, sådan skal det lyde, med alle kanter og hjørner:
> http://www.youtube.com/watch?v=DiZlG_ln8ko

Da det er musikken jeg lytter til vil jeg sige, at her er Elvis meget ringe.
Sangen er kedelig og træls. Så i det ene tilfælde synes jeg den ene er bedst
og i andre tilfælde kan jeg synes omvendt. Jeg dømmer musikken og ikke
personen.

PS: Shakin Stewens. DET var kval. Der var "godaw" i hans genindspilninger.
men han havde jo også egne sange.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 16:44

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Så bare lyt til denne: http://www.youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw

Hvorfor vælger du det værste eksempel du kan finde ?
Her er et eksempel hvor han medvirkede i Andrea Balshuhs slagerparade i
Mitteldeutscher Rundfunk.
Her er han super: http://www.youtube.com/watch?v=xzbiLFT5Pbw&feature=related
Det kommer jo lige an på hvad man vælger.

..... og her er Christer Sjøgreen helt på højde med Elvis
http://www.youtube.com/watch?v=odoE6lWjxhg

Her er Shaky. Han er også helt højde med Elvis i dette klip, ikke?
http://www.youtube.com/watch?v=n5YF9zyTQwE

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 17:44

> Nu gik det jo ligesom på om Lotti var bedre til at synge Elvis-sange end
> Elvis, og det kan du da ikke for alvor erklære dig enig i?
>
> Så bare lyt til denne: http://www.youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw

Aaargh...man da være høre- og/eller hjerneskadet for at mene, at Lottis
version er bedre end Elvis'.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 17:53

> Aaargh...man da være høre- og/eller hjerneskadet for at mene, at Lottis
> version er bedre end Elvis'.

Amen!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-09 19:29

> [...]

Så kan Alex altså godt lide Lotti alligevel.

et indeklemt "fnis"
høhø

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 10:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er du nu absolut sikker på, at det ikke er din realitetssans, der er
> [...]
Øøøøøøøøøøøøøøh?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 10:53

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> kommet

> Øøøøøøøøøøøøøøh?

Den vidste jeg godt, du ikke kunne forstå

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-09 15:38

> Den vidste jeg godt, du ikke kunne forstå
>
> M.V.H...Benny..

Hvad mon det var han ikke forstod ???

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-09 07:26

> [...]
> Elvis Presley.
> Begge er rigtigt dygtige musikere, på et særdeles højt plan. Mon ikke de

Hej Åge

Nu vil jeg ikke gøre hverken Christer Sjögren eller Helmut Lotti til Elvis
Presley.

Jeg er helt sikker på, at der var mange steder, hvor Elvis var langt bedre
end begge disse.

Men til gengæld, vil jeg nok kunne finde rigtigt mange punkter,
hvor både Helmut Lotti & Christer Sjögren, er langt bedre end Elvis Presley.

Det er lidt synd, at sammenligne disse, for det kan vel næppe helt lade sig
gøre....
Det er meget længere ude i hampen, end at jeg plejer at sammenligne
Deep Purple og Birthe Kjær.

M.V.H....Benny..