guitar fræs/lir hvad findes der?
Fra : tjaaa

Dato : 17-04-09 22:56

vai/malmsteen/satriani/becker osv osv er jeg sgu ved at være lidt træt af at
høre på.
Kan nogle remse nogle andre guitar "fræsere" op i den hurtige ende, dvs ikke
kun teknisk hurtig, men hvor alle instrumenter "får en over nakken" hurtigt
håber i forstår hvad jeg mener
Mvh Søren

Fra : MFN

Dato : 18-04-09 07:07

Nevermore's fantastiske guitarist Jeff Loomis har lavet en soloplade - det
er en lang opvisning i hans evner som shredder. Genren er i den hårdere og
tungere ende i forhold til dem du selv nævner.

Den hedder "Zero Order Phase" - tag f.eks. en lytter her :
http://www.youtube.com/watch?v=7nY-XDF_Ask

mvh
Michael

Fra : tjaaa

Dato : 18-04-09 18:10

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tungere ende i forhold til dem du selv nævner.
>
> Den hedder "Zero Order Phase" - tag f.eks. en lytter her :

Jamen jo vildere jo bedre!! lytter mest til dimmu borgir, cradle of filth
osv i den genre..
Men tak for input..
Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-09 07:49

tjaaa <b¯htosse@fjols.dk> wrote:

> [...]
> kun teknisk hurtig, men hvor alle instrumenter "får en over nakken" hurtigt

Dream Theater og Symphony X f.eks.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 23:01

"tjaaa" <bøhtosse@fjols.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogle remse nogle andre guitar "fræsere" op i den hurtige ende, dvs
> ikke kun teknisk hurtig, men hvor alle instrumenter "får en over nakken"

Her er et udvalg: http://www.philbrodieband.com/muso-shredders.htm

/Alex

Fra : tjaaa

Dato : 21-04-09 20:42

> "tjaaa" <bøhtosse@fjols.dk> skrev i en meddelelse
>
> Her er et udvalg: http://www.philbrodieband.com/muso-shredders.htm
>
> /Alex
Uuuuh lækkert!!! tak for det.....
Søren

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-04-09 23:37

On Tue, 21 Apr 2009 21:42:16 +0200, "tjaaa" <bøhtosse@fjols.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Uuuuh lækkert!!! tak for det.....
> Søren

Til alle dem der elsker guitaren, vil jeg lige gøre opmærksom på at
DR 2 TV, har reserveret lørdag aften til guitaren.

20.01 Guitar Helte
En aften med lirede soloer og anekdoter om guitaristernes bedste ven
- rockguitaren. Et stykke træ med 6 strenge. Et magisk instrument som
støjer og sender os i himlen. Den har navne som Fender Stratocaster,
Rickenbacker og Gibson Les Paul. Men rockguitaren er først og fremmest
en lyd, en følelse. I 1930erne sættes der strøm til guitaren, og
musikhistorien er for evigt forandret. Forestil dig Chuck Berry,
Hendrix, Clapton og Slash på akustisk guitar - umuligt! DR2 fortæller
historien om el-guitarens revolution. Mød de danske chefguitarister,
se de vildeste soloer og hør de følsomme historier om båndet mellem
mand og spade.
www.dr.dk/dr2tema
Temaet sendes også 3.05.

20.01 Chefguitaristernes Klub 1
Emnet er guitarens fascination. I studiet er tre af Danmarks store
guitarister: Keld Heick, Michael Poulsen fra Volbeat og Jacob Binzer
fra D-A-D.

20.10 Rockguitarens historie
Da der sættes strøm til guitaren er musikhistorien for evigt
forandret. Fra nu af står den på ikoner, spotlys og tilbedelse. Men
hvordan holder man den, hvor på kroppen skal den sidde og hvor stort
et fallos-symbol er guitaren. En sjov illustreret gennemgang af
revolutionerne i el-guitarens historie. Af pinlige episoder og
legendariske øjeblikke fortalt af Lars Top-Galia med hjælp fra The
Storm, Glasvegas, Aura, Noel Gallagher, Per Frost, Claus Hempler, MC
Einar og Tim Christensen.

20.40 Chefguitaristernes Klub 2
I studiet er igen tre af Danmarks store guitarister: Keld Heick,
Michael Poulsen fra Volbeat og Jacob Binzer fra D-A-D.

20.45 Figurines - et guitar-makkerpar
Portræt af to mænd, der har spillet sammen siden folkeskolen og nu
har succes med bandet Fígurines, der har lavet 3 plader. Mød
guitaristerne i Figurines Christian Hjelm og Claus Salling Johansen -
og se hvordan de skriver musik sammen på to akustiske guitarer.

20.55 Chefguitaristernes Klub 3
Emnet er verdens bedste guitarsolo. I studiet er tre af Danmarks
store guitarister: Keld Heick, Michael Poulsen fra Volbeat og Jacob
Binzer fra D-A-D.

21.05 Mig og min guitar
Historien om hvordan guitar-heltene falder for deres instrument. Tim
Christensen viser sine guitarer frem og fortæller deres historie. Og
hør hvordan Noel Gallagher fra Oasis griber guitaren da han får
stuearrest, Glasvegas starter med at spille Oasis-coversange, Johan
Wohlert har 30 hvide guitarer og Per Frost maler sin sort i 80´erne,
fordi det var punk.

21.25 Chefguitaristernes Klub 4 - Farvel
I studiet er tre af Danmarks store guitarister: Keld Heick, Michael
Poulsen fra Volbeat og Jacob Binzer fra D-A-D.
21.30 The Stratpack: Hyldestkoncert til en guitar

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 15:02

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Emnet er guitarens fascination. I studiet er tre af Danmarks store
> guitarister: Keld Heick, Michael Poulsen fra Volbeat og Jacob Binzer

What the hulen laver Keld Heick i det selskab? Hvis han er guitarist, så er
jeg klassisk koncertpianist :)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-04-09 17:28

On Wed, 22 Apr 2009 16:02:15 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

>What the hulen laver Keld Heick i det selskab? Hvis han er guitarist, så er
>jeg klassisk koncertpianist :)

Nej, nej! Jeg forstår godt dit spørgsmål, men forvendt ikke noget
fornuftigtsvar herfra.

Fra : Fjerndette

Dato : 09-05-09 14:07

tjaaa skrev:
> [...]
> kun teknisk hurtig, men hvor alle instrumenter "får en over nakken" hurtigt

Jeg vil foreslå Michael lee Firkins... MUMS...
Og så er der lige den franske knægt Matt Rach.... er lidt i tvivl om
det er stavet rigtigt... men hold da kæft han har en fed stil - søg
Canon rock på youtube ... så dukker han op.