Hvem var vindhasen Gabs?
Fra : Kert Rats

Dato : 16-04-09 23:45

I revyvisen "Åh hold da hel kæft" med Osvald Helmuth lyder teksten i andet
vers' slutning: "Det' hans skyld alene, vi aldrig får en snaps, denne
vindhas til Gabs. Åh, hold da hel kæft."
Om navnet Gabs er stavet korrekt, kan jeg ikke sige - måske det staves
Gabbs.

Nuvel, hvem var denne Gabs?

Om det har noget med Gabs at gøre, ved jeg ikke, men på bagsiden af
ingeniøren var der i 1980'erne en skribent, der kaldte sig Edis Gab (bagside
stavet bagfra). Men Gab er jo ikke det samme som Gabs. Det er dog det
nærmeste, jeg er kommet på noget, der minder om navnet Gabs.

Håber, at I kan hjælpe mig. Google, som jo er vores allesammens ven, kunne
ikke hjælpe, desværre, selv om Google kommer med en del hits på Gabs.

Venligst

Kert Rats

Fra : Vidal

Dato : 17-04-09 08:45