Elvis`s Graceland opføres ved Randers
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-09 20:11

Det er ikke småting man skal læse.

Ikke nok med at Danmark er det eneste land i verden, bortset fra USA, som
har et Elvis Presley-museum. Nu skal der også opføres en kopi af GRACELAND,
som var Elvis Presleys hjem fra 1957 til 1977. Det kommer til at ligge ved
Randers. Det er ikke Hvem-som-helst, som står bag. Det er faktisk
ELVIS-Museet i Randers som står for det. Og det er ikke småting.
Elvis museet er i forvejen et ret omfattende cirkus. Der er først og
fremmest museet. Så er der en 300 kvadratmeter stor Elvis-butik, som stort
set har alle de varer de fører på lager, så man ikke går forgæves. Så står
de for den officielle danske afdeling af den amerikanske Elvis-fanklub. Det
er også et rejsebureau, som arrangerer rejser til det amerikanske Graceland.
Så udgiver de den dansksprogede udgave af det officielle amerikanske
fanklub-blad. Man kan også abonnere på de to blade som den amerikanske
fanklub udgiver. Så har de en enormt stor webshop hvor man kan købe alt
mellem himmel og jord af både gmle og nye genudgivne Elvis-singler og Lp-er.
Man kan også købe film. Pyhhhhhh...
Og så vil de til at opføre en tro kopi af Elvis Presleys sidste hjem
GRACELAND ved Randers.
Man tror det er en aprilsnar. Men det er den skindbarlige virkelighed.
Nyheden går tilsyneladende verden rundt.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=560975

http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=23779

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-04-09 22:32

On Tue, 14 Apr 2009 21:10:47 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Man tror det er en aprilsnar. Men det er den skindbarlige virkelighed.
>Nyheden går tilsyneladende verden rundt.

Det hart været undervejs det sidste par år, men det er først det
sidste halve år det er blevet mere konkret.

I Randers har vi længe haft Europa's største butik, med Elvis
relaterede ting "Elvis Unlimited", hvor der også er en del historie om
Kongen.

Læs selv mere på
http://www.elvispresley.dk/

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 15-04-09 10:11

Hej Poul Erik

> Det hart været undervejs det sidste par år, men det er først det
> sidste halve år det er blevet mere konkret.

Jeg tror jeg vil prøve at sætte gang i en The Cavern Club eller
en Star club i Horsens :)

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-04-09 16:53

On Wed, 15 Apr 2009 11:11:08 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Poul Erik

>Jeg tror jeg vil prøve at sætte gang i en The Cavern Club eller
>en Star club i Horsens :)

Se, der ville jeg hellere komme, blot det ikke bliver som den
"genopståde" kælder i Liverpool.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-09 09:46

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man tror det er en aprilsnar. Men det er den skindbarlige virkelighed.
> Nyheden går tilsyneladende verden rundt.

Det er da vist mellem 10 og 15 år siden, de begyndte at snakke om det....
Så lad os se, om det bliver til noget....
På en måde, vil jeg håbe det bliver ved ideen...

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 15-04-09 11:45

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> wrote:

> Så lad os se, om det bliver til noget....
> På en måde, vil jeg håbe det bliver ved ideen...

De er såmænd gået så småt igang, så der /bliver/ til noget

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-09 13:38

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De er såmænd gået så småt igang, så der /bliver/ til noget

Nu der er lidt gang i denne tråd, er der så ikke en der kan fortælle hvpor
man kan købe de gamle rock`n´roll-film?
Ikke specielt med Elvis. De er nemme at få fat i. Der er jo en halv
million forskellige. Næsten.
Nej, jeg tænker mere på alle mulige andre film, både på dvd OG VHS
Bl.a.:

Blackburd Jungle
Rock around the clock
Dont knock the rock
Rock rock rock
Go Johnny go'

..............og så videre.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 15-04-09 14:18

Hej Åge

> Nej, jeg tænker mere på alle mulige andre film, både på dvd OG VHS

Prøv selv på nettet, f.eks.

http://www.thevideobeat.com/

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-09 15:43

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Prøv selv på nettet, f.eks.
>
> http://www.thevideobeat.com/
>
> --
> Mvh Max

Jeg vil købe i en almindelig forretning

Fra : Max

Dato : 15-04-09 16:07

Hej Åge

> Jeg vil købe i en almindelig forretning

Alle forretninger er idag almindelige forretninger, du
må lære at bruge dem.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-09 17:05

> Alle forretninger er idag almindelige forretninger, du
> må lære at bruge dem.

> Mvh Max

Så stik mig et telefonnummer til en af dem. Jeg vil købe pr. telefon og
bruge bankoverførsel. Sådan køber jeg f.eks. cd-er hos STEREO STUDIO. Intet
problem.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 15-04-09 17:41

> [...]

> bruge bankoverførsel. Sådan køber jeg f.eks. cd-er hos STEREO STUDIO. Intet

Sælger de via telefonen?
Hvorfor går du ikke ned og læner dig ind over disken...som i en rigtig
butik?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-09 18:25

> Sælger de via telefonen?

Jeps - det er lige hvad de gør. Du skal nemlig huske på at der er folk det
ikke vil have / eller har netbank.
Deres service, som der vist kun er et par internet-butikker der yder, går ud
på følgende:

Ring til STEREO STUDIE og sig "godaw" og fortæl hvilke cd-er du gerne vil
bestille og sig herefter "farvel". Senere får du en mail fra dem, når
cd-erne er kommet hjem. Der står hvad du skal betale og et
bankoverførselsnummer.
Ring nu til din bank og bed dem overføre beløbet - SLUT (2
telefonopringninger på få sekunder)

Du har cd-erne med posten dagen efter. VÆRSGO`

Det er en snild og lige så nem (eller nemmere) måde end med al det
netbank-halløj. Du skal jo ikke betale før de har fundet ud af, om de kan
skaffe alle cd-erne. Derfor bliver der ikke noget hurlumhej-værk med at
tilbageføre penge, hvis de nu ikke har kunnet skaffe alle cd-erne.

STEREO STUDIO KAN ANBEFALES - De har skaffet mig 5 cd-er med nederlandstalig
musik (Hollandsk slager). De kunne skaffe det hele. De siger at de stort set
kan skaffe alt som er udgivet.

> Hvorfor går du ikke ned og læner dig ind over disken...som i en rigtig
> butik?

Fordi jeg bor en halv million kilometer fra en pladebutik - så er det ikke
så praktisk.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 15-04-09 18:38

Hej Åge

> Så stik mig et telefonnummer til en af dem. Jeg vil købe pr. telefon
> og bruge bankoverførsel. Sådan køber jeg f.eks. cd-er hos STEREO
> STUDIO. Intet problem.

Vil du have varen må du følge skikkene.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-09 20:41

> Hej Åge

> Vil du have varen må du følge skikkene.

Ja, jeg følger den skik

venter stadig på telefonnummeret

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 15-04-09 20:49

Hej Åge

> venter stadig på telefonnummeret

Du kommer til at vente længe.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 23:49

> Du kommer til at vente længe.
>
> --
> Mvh Max

Åge har berøringsangst m.h.t. nethandel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-09 06:46

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Åge har berøringsangst m.h.t. nethandel

Ja, Åge vil ikke det der net-halløj.

Fra : Max

Dato : 16-04-09 17:02

Hej Åge

> Ja, Åge vil ikke det der net-halløj.

Så må Åge jo undvære de film han så gerne vil have.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-09 20:26

> Hej Åge

> Så må Åge jo undvære de film han så gerne vil have.
>
> --
> Mvh Max

Åge kan bare købe i STEREO STODIE hvis de kan skaffe dem

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 19:27

> Alle forretninger er idag almindelige forretninger, du
> må lære at bruge dem.
>
> --
Ja...det er behageligt, nemt og ofte langt billígere at handle på nettet. Og
endelig kan man ofte skaffe ting, som aldrig når frem til forretningerne i
Danmark.