ADVARSEL mod Elaps Gregorian Chants!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-09 18:33

Hej dk.kultur.musik

Jeg må simpelthen advare mod dette bedrageri!

Elap Music kører i øjeblikket en kampagne i TV for denne plade. Det er en
ekstrem underlødig fup-produktion. Det er totalt ukendte sangere, som
antageligvis synger gennem en computerskabt rumklang og en computer
kormaskine. Det har absolut INTET med gregorian chant at gøre. Vokalerne er
ekstremt dårlige!
Gruppen kalder sig Avscvltate.

Pladen blev sidste år solgt i føtex til ca. kr. 33,- for en dobbelt cd. Nu
har man så givet den et nyt cover og den sælges så for kr. 149,- som
fuldpris cd, og der kører flere tv-annoncer.

I flere sange synges der direkte pivhamrende falsk, og kvaliteten er i det
hele taget usædvanlig dårlig både teknisk og musisk. Det er på ingen måde en
plade, der er 149, værd - jeg ærgrede mig endda over, at jeg gav 33,- for
den.

I mine øjne grænser det sig næsten til bedrageri..

Et godt eksempel på, hvordan man i musikindustrien narrer penge ud af folk,
uden at man kan gøre noget ved det. Musikindustrien klager over, at folk
kopierer, men når de laver den slags numre som dette, så er industrien selv
ude om det!

Jeg advarer mod at købe den, fordi det jo netop ikke er muligt at levere en
plade tilbage, hvis kvaliteten ikke er tilfredsstillende. Jeg ville selv
ærgre mig voldomt, hvis jeg havde givet 150,- for dette makværk!

Billede af den første udgave: www.tersgov.dk/chants.jpg

Kopi til Elap Music

Claus