HOV - musiktrend kører vist i ring
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 12:15

Det var ret pudsigt hvad jeg lige har oplevet.

Jeg youtubede lidt for at lytte til hvad der var populært før Elvis-æraen i
50-erne. Fra 1945-1955 var topsangeren jo PERRY COMO. Jeg ville lytte
hvordan hans musik lød. Jeg kunne faktisk høre elementer fra den musikgenre
som er så fremherskende i disse år. Det som jeg kunne nikke genkende til var
at man ligesom idag, også dengang trak ordene ud i himmelråbende langstrakte
skrig og hvin.
Det var faktisk ret pudsigt at lytte til. det vil sige at musikken fra
1945-1955 har en del tilfælles med musikken 50 år senere. Det kører lidt i
ring.
Nu kommer så det interessante. Ham Perry Comos popularitet ebbede jo ud i
1956 og rock`n`rol-en tog over. herefter blev der sat lyntempo på rytmen og
man forlod æraen med de langstakte skrig. Nu sang man ordene som de siges og
helt UDEN langstakte skrig.
Mit spørgsmål er nu: Når den nuværende trend med skrig også ebber ud. Det
gør den jo på et tidspunk og en ny genre tager over. Mon det så IGEN bliver
sådan noget hvor man lige som i 1955 stopper med de langstakte skrig og IGEN
sætter lyntempo på rytmen. Det vil jeg da håbe. Så kører det i ring med ca.
et halvt århundredes mellemrum.
Eller hvad?

Hilsen Åge

Her er det der Perry Como-værk fra 1945-1955, hvor der skriges som idag.
Især efter eet minut går han amok. Akkurat som idag
Selvfølgelig er musikken ikke den samme, men SKRIGERIET - prøv at bemærk
det - altså efter et minuts tid. Efter 1,5 minut er trommehinderne ved at
sprænges. Og det bliver værre til sidst. HJÆÆÆÆLP. Det er akkurat som idag.
Det lyder skrækkeligt - og lige så kedeligt som det i dag.
http://www.youtube.com/watch?v=ewJZ1zfloKI

MEN SÅ KOM 1955 og sagde GODAW - Godaw do`. Rytmen blev lynhurtig og
langstrakte skrig var forduftet som dug for solen. Klaverer og saxofoner
brød i brand.
http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM

Mon den genre afløser den nuværende trend om et stykke tid? - Når den
nuværende trend var den samme som i 1945-1955, så ville det jo være meget
logisk, at den afløses af det samme

Det kunne være pudsigt om det skete. At der igen kom al det der "Aha ha uhh
jahhhhh wop wop - balumm bam bum" og hvad de sang