Musik til motion
Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-09 09:26

Hej Alle

jeg har en crosstræner, som jeg bruger 3-4 gange om ugen....jf. de
forskellige målinger "løber" jeg ca. 10-12 km/t eller ca. 65-72
rotationer pr. minut.

For ligesom at få oplevelsen af variation, så kunne jeg godt tænke mig
noget musik som ligesom følger med den rytme bevægelsen er.

På diverse spinning-, aerobic- og fitness-hold hører man altid sådan
pumpet musik (hedder vist: house eller noget i den stil).....det er ikke
lige det jeg leder efter.

Har I nogen ideer til, hvordan jeg finder noget musik som kan
understøtte turene på crosstræneren?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 11:41

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har I nogen ideer til, hvordan jeg finder noget musik som kan understøtte
> [...]

Prøv noget rock`n`roll, så skal du nok få det bånd til at kortslutte. Dett
kan jeg godt garantere dig for.
Og så er det dejigt fedt musik samtidigt.

Du kan lige prøve disse eksempler fra en af de 8 rock`n`rollere, som fik
Danmark til at ryste i sin grundvold fra sommeren 1956 til sommeren 1962

http://www.youtube.com/watch?v=2O9kAPBeXx0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk

http://www.youtube.com/watch?v=OKIG7wR56V8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5krtVb9zZFI

http://www.youtube.com/watch?v=bRDGBpEqLfs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ifEc-RazQlY

http://www.youtube.com/watch?v=FN5ttfojDhM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=h8q48zONd6E&feature=related

Hilsen Åge

Nåhhhhh..... var det noget ?'

Hilsen Åge

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-09 13:23

Åge Halldorsson skrev den 09-04-2009 12:40:

> Nåhhhhh..... var det noget ?'

udemærkede forslag....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 16:44

> udemærkede forslag....

> Med venlig hilsen
> Carsten Riis

Hej Carsten

Okay. Du synes det. Så skal du sateme også få noget der kan få hele
træningscenteret til at falde i grus, som ved et større jordskælv og som vil
give det halve af vor tids ungdom hjerteslag
af overanstrengelse ved bare at lytte. De her link er også sådan nogle op
mod 10 minutters lange hitmix. Her skal du virkelig være i træning. Jeg
ADVARER dig kraftigt mod at klikke på
linkende hvis du har dårligt hjerte og hvis du er helt ude af form. Især det
første link.
Hvis ikke du lige kender musikstilen, som du jo lyder positiv overfor,
så kan jeg da lige fortælle dig lidt om den. Det kaldes rock´n´roll, men har
intet med rockmusik at gøre. Det har fået
navnet roll fordi det ruller og kører så livligt. Det var Bill Haley der
lagde ud med genren, som folk greb på sekundet, med store uroligheder til
følge ved de store koncerter i USA.
Filmen og sangen "Rock Around the Clock´" satte omtrent hele verden i
brand. i sommeren 1955. Der lød startskuddet. Bill Haley blev dog året efter
overhalet indenom af Elvis Presley, som var ca. 10 år yngre. Han blev
teenageridol. Det blev Bill Haley ikke så meget. Herefter havde verden 4
hvide rockn roll-sangere og 4 sorte rockn roll-sangere. Altså hvis vi taler
om de absolut dominerende.
De 4 hvide var Elvis Presley, Boddy Holly, Bill Haley og Jerry Lee
Lewis. Sidstnævnte holdt dog en alvorlig lang pause efter 2 års succes. Det
kom frem at hans kone var 13 år. Det var folk ikke helt tilfreds med. Han
fik dog comeback ved den 1. rockn roll-periodens slutning sommeren 1963. Han
var den vildeste af de hvide. Han kunne omtrent smadre et klaver, så hans
hænder blev slået til blods.
De 4 sorte var Fats Domono, Little Richard, Chubby Checker og Chuck
Berry. Little Richard var en sort udgave af Jerry Lee Lewis. Han kunne
mishandle et klaver så forfærdeligt, mens han skar ansigt, så hans tænder
var ved at falde ud. Chubby Checker var heller ikk`så ring` endda. Han
sluttede rockn roll perioden af med 2 gedigne hits, med tilhørende dans, som
blev den helt store succes. Det var hitsene "The Twist" og "Lets twist
again".
Genren lå så underdrejet fra 1963 til 1974. I 1974 starter der en
dansksproget rock´n´roll- periode, under ledelse af orkesteret "Bamses
venner" og flere andre bl.a. "Tyggegummibanden". Vi kender vist alle deres
"Du gør mig hidsig lille Lizzi". En dansk udgave af "Good Golly miss Molly".
Disse og andre orkestre (også Kandis og Bjørn og Okay) undersatte eller
oversatte en masse af de store hits fra 1955-63. I sommeren 1981 slutter
Shakin Stewens det hele af med med både gamle og nye rock`n`roll-hits.
Herefter mener jeg at al musikproduktion i verden ophørte. Man har ikke
siden sommeren 1981 lavet musik i verden.

http://www.youtube.com/watch?v=xUgia5SRZwc&feature=related (Det sidste
rock`n`roll der blev lavet i verden - lyt til Shakin Stewens fra 1981)

http://www.youtube.com/watch?v=X36nhed3p-4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5MDdiDKxFcA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ihRMWG0mPao&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZD2GF3q5BMY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JMxuTzQ5vL4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 18:04

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Hej endnu engang

Jeg tænkte lige ved, at alle de forslag jeg er kommet med, jo er indenfor
rock`n`roll-genren.

Men jeg kunne da også foreslå dig din lynhurtig slagermusik på både engelsk
og tysk. Slagermusik er min favboritgenre efter rock`n`roll. De to genrer
har meget tilfælles, bl.a. tempoet, som er opskruet til højtempo.
Slagermusik er enormt vildt og tempo-fyldt. Her er noget af det hurtigste og
vildeste jeg lige kan komme på.
Det er mindst lige så up-tempo som rock`n`roll-forslagene. Og så er
sing-along-værdien mindst ligeså høj. Så du kan skrige løs mens du træner.

Vild tysk slager party mix med up-tempo ud over alle grænser - der er
ild-søjler, tågehorn og luftalarmer
http://www.youtube.com/watch?v=MbvjQn0FC
http://www.youtube.com/watch?v=X865ieTIhBM
http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk
http://www.youtube.com/watch?v=M2-dc7pbz7E

Almindelig slagermix (engelsk)
http://www.youtube.com/watch?v=DX7fwYrTz4E&feature=related

Lad mig høre hvad du synes bedst om, til din træning. Rock`n`roel, tysk
slager eller engelsk slager

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 18:10

kan skrige løs mens du træner.

> Vild tysk slager party mix med up-tempo ud over alle grænser - der er
> ild-søjler, tågehorn og luftalarmer

Nr. 1 virkede vist ikke. Prøv her:
http://www.youtube.com/watch?v=MbvjQn0FC3w

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 18:32

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Du kan ligeså godt få noget at vælge imellem

Almindelig dansktop er jo også velegnet og så er det er jo også vældig
populært. Der er up-tempo på og sing-a-long-værdien er næsten altid i top

http://www.youtube.com/watch?v=7ASZbPwBTU8

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-04-09 19:01

> Du kan ligeså godt få noget at vælge imellem

Rock`n`roll på tysk - som det lyder idag anno 2009 i de tyske slagershows

Peter Kraus -Tysklands Elvis - Har været med siden starten for et halvt år
hundrede siden - han er bare fortsat
http://www.youtube.com/watch?v=5OSYONAc6s4&feature=related

Fra : W@

Dato : 10-04-09 00:03

Åge Halldorsson forklarede:
> [...]
>
> Peter Kraus -Tysklands Elvis - Har været med siden starten for et halvt år

Hold op med at spamme!

--
Når et menneske er ramt af en vildfarelse, kalder man det vanvid.
Når en hel gruppe mennesker er ramt af en vildfarelse, kalder man det

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-04-09 15:07

Åge Halldorsson skrev den 09-04-2009 19:04:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hej endnu engang
>
> Jeg tænkte lige ved, at alle de forslag jeg er kommet med, jo er
> indenfor rock`n`roll-genren.

jep.....og det syntes jeg er rigtig flot.

Flot at du kunne hoppe udover dine sædvanelige
"slager-er-gud"-indlæg.....men det varede ikke længer.

> Men jeg kunne da også foreslå dig din lynhurtig slagermusik .....

Mon ikke at rock'n'roll har størst tiltrækningskraft på mig.

som altid hyg du dig bare med slagermusikken.....men jeg tror ikke
lige, at det er min kop the.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-09 15:18

> Flot at du kunne hoppe udover dine sædvanelige
> "slager-er-gud"-indlæg.....men det varede ikke længer.

Nej, man spreder sig jo over flere beslægtede genrer. ellers bliver det for
ensformigt.
Der skal både rock`n´roll, tysk slager, skandinavisk danseband, traditionel
country, hollandsk slager, suppe-steg-og-is-musik, glamrock, dansktop,
rockabilly, swingmusik og så videre, blandes ind i menuen. Det kalder man at
sprede sin musikinteresse. Jeg tvivler på mange her i gruppen er så alsidig
som jeg. Nævn lige hvem du har hørt om, der kan sprede sig så meget.
Dansktop i den ene ende og glamrock med Sweet i den anden ende.
Nej vel. - Og forøvrigt er det meget almindeligt at slagerfolket spreder
sig så meget. Min favorittadio LIMFJORD PLUS spreder sig lige så meget. Der
er f.eks. kun 25 % ren dansktop

Hilsen Åge

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-04-09 14:36

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in

> [...]
> lige det jeg leder efter.
>
> Har I nogen ideer til, hvordan jeg finder noget musik som kan

Hvis du er til 80'er musik, så findes der en compilation kaldet
Fetenhits: Italo Dance Classics
Det de blot har gjort er er speede musikken lidt op og smidt nogle
mere pumpende rytmer på.

Du kan prøve at hente det her nummer ned fra den compilation, det er
Baltimora's Tarzan Boy, en som langt de fleste her hjemme kender.
http://rapidshare.de/files/46625602/TarzanBoy__speedet_version_.zip.html

Så har du en idé om hvordan de 2 CD'ere lydder.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 21:02

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har I nogen ideer til, hvordan jeg finder noget musik som kan understøtte
> turene på crosstræneren?

Jeg bruger metal når jeg kører spinning, bl.a. http://www.disturbed1.com/
Der er et eller andet i metalmusikken der går i blodet, og får mig til at
yde maksimalt, som jeg ikke har oplevet med anden musik.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-09 21:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er et eller andet i metalmusikken der går i blodet, og får mig til at
> yde maksimalt, som jeg ikke har oplevet med anden musik.
>
> /Alex

Ja, det er der sgu godt nok. det kender jeg godt. Jeg vil dæwleme også yde
maksimalt for at komme væk fra det larm.
Så tjahhh. det er nok effektivt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 22:03

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er der sgu godt nok. det kender jeg godt. Jeg vil dæwleme også yde
> maksimalt for at komme væk fra det larm.
> Så tjahhh. det er nok effektivt.

Man kommer ikke væk fra noget på en spinningcykel Åge, den står fast

Anyway, så tiltrækker det altid publikum når jeg fyrer op under Disturbed i
træningscentret, og når jeg spørger om jeg skal skrue ned smiler de som
oftest og ryster på hovedet, og svarer at det er noget bedre end det gylle
der kommer ud af radioen i det andet lokale.

Men jeg tror nu heller ikke du vd noget om hverken motion eller spinning
Åge, på samme måde som du ikke ved noget om musik. Så hvorfor holder du dig
ikke til at kommentere det du ved noget om? Altså daffer fra
dk.kultur.musik, ik'?

Fra : Inge

Dato : 10-04-09 22:09

"om hverken motion eller spinning
> Åge, på samme måde som du ikke ved noget om musik. Så hvorfor holder du
> dig ikke til at kommentere det du ved noget om? Altså daffer fra
> dk.kultur.musik, ik'?
Altså, det er vel for helvede ikke din private gruppe. - Så lad du bare Åge
og hans musik være. Forslagene til Riis var da fine.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 22:20

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Altså, det er vel for helvede ikke din private gruppe. - Så lad du bare
> Åge og hans musik være. Forslagene til Riis var da fine.

Slap nu lige af, ikke? Jeg kommenterede altså ikke Åges musik, han
kommenterede min. Har du fået brillerne omvendt på?

Du behøver ikke at gå længere end et par måneder tilbage i dk.medier.radio,
for at forvisse dig om at Åge har et morbidt forhold til anstændig opførsel,
og specielt at hælde gylle ud over mine indlæg. Så klap lige hesten, og find
en eller anden kammertone, ikke?
Fakta er, at dk.medier.radio er forladt af stort set alle seriøse brugere,
ene og alene på grund af Åges spam og flooding, og den udvikling så jeg godt
nok nødigt sprede sig her i dk.kultur.musik, som indtil nu har indeholdt
fornuftige folk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-09 23:01

> spam og flooding, og den udvikling så jeg godt nok o.s.v.

Opfør dig ordentlig overfor nye brugere, i stedet for at slræmme dem væk.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 11-04-09 00:01

Hej Åge

> Opfør dig ordentlig overfor nye brugere, i stedet for at slræmme dem
> væk.

Med det sprog nye brugere tager med sig ind i gruppen var det
måske OK at de blev skræmt væk.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 17:07

> Med det sprog nye brugere tager med sig ind i gruppen var det
> måske OK at de blev skræmt væk.

Mon ikke den var en enlig svale? Alle kan jo have en dårlig dag, ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-09 17:12

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Mon ikke den var en enlig svale? Alle kan jo have en dårlig dag, ikke?

Jo jo - Men hvordan fan kan du have så mange af dem.

??????

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 17:14

> Jo jo - Men hvordan fan kan du have så mange af dem.

Åge, gå nu ud og få dig et liv, ikke? Det er ved at være anstrengende at se
alt det gylle du vedholdende lukker ud.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-09 17:57

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Åge, gå nu ud og få dig et liv, ikke? Det er ved at være anstrengende at
> se alt det gylle du vedholdende lukker ud.

hihi - er vi sur nu?

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 18:06

> hihi - er vi sur nu?

Næh, bare helt klar på, at livet er for kort til dine indlæg på usenet.
Kan vi ikke blive enige om at jeg ikke svarer på dine indlæg, og du ikke
svarer på mine? Det ville få min irritationsfaktor markant ned, og mon ikke
det samme gør sig gældende for gruppens øvrige deltagere?

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 21:37

> [...]
ikke
> det samme gør sig gældende for gruppens øvrige deltagere?

Skal du ikke være sikker på. Åge forsøger stadig forgæves at komme i kontakt
med mig, selvom det er over 6 måneder siden jeg sidst svarede ham

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-09 23:45

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det ville få min irritationsfaktor markant ned, og mon ikke det samme gør
> sig gældende for gruppens øvrige deltagere?

Jow helt sikkert. Jeg tror også de er irriteret på dig.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 09:12

> Jow helt sikkert. Jeg tror også de er irriteret på dig.

Du er tydeligvis uden for både pædagogisk rækkevidde, og grænserne for
almindelig god opførsel.
Så må du i filtret igen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-09 11:42

> Du er tydeligvis uden for både pædagogisk rækkevidde, og grænserne for
> almindelig god opførsel.
> Så må du i filtret igen

Jeg siger mange tak. MANGE TAK tak tak tak tak tak tak - Hvordan skulle den
ære dog overgå mig ?
Hvorfor skal andre ikke have den ære ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-09 22:14

> Men jeg tror nu heller ikke du vd noget om hverken motion eller spinning
> Åge, på samme måde som du ikke ved noget om musik.

NÅ! - Hvis jeg ikke ved noget om musik hvad er så det her ?
http://www.youtube.com/watch?v=ONl6vWMWQdE&feature=related

Jo, det skal jeg sige dig. Det er sådan noget der kan fyre op under
træningscenteret.

Hilsen Åge

PS: Er der forresten nogen der ved hvor deres hjemmeside er ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 22:21

> Jo, det skal jeg sige dig. Det er sådan noget der kan fyre op under
> træningscenteret.

LOL, det ville skræmme alle laaaaaangt væk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-09 22:43

> LOL, det ville skræmme alle laaaaaangt væk

Ja uhauha, der ramte vi godt nok bunden igen-igen