Antichrist Hardcore softcore kunst eller p~
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-09 19:27

Triers "Antichrist" er blevet solgt til bla USA og GB
vel at mærke i en "softcore" version , i forvejen var der tale om en
"katolsk version" til de mere snerpede markeder for at imødekomme
censureringskrav.

Salget til USA og GB skulle efter signe bære Zentropa økonomisk igennem
Antichrist.

Mit spørgsmål er nu , hvordan kan man rent kunsterisk forsvare den slags
"beskæringer" , jeg mener instruktøren må da fra starten have ment at disse
"hardcore" scener var vigtige for filmen som helhed, hvorfor så i det hele
taget "skyde" dem fra starten ?.

Uanset om Trier bare ville være kontroversiel og provokerende , eller han
oprigtigt har følt det "blødende
kunsterhjerte" , så sider man da tilbage og tænker du stor Mammon , de penge
de penge.

kilder:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22461451.html
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22501295.html

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-05-09 01:40

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4a159ce4$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> , så sider man da tilbage og tænker du stor Mammon , de penge de penge.

tjaaa vi har jo glæden af at kunne se det hele andre bare noget - jeg tror
som helhedes betragtning det er vigtigt der kommer penge i kassen
så der kan komme nogen nye film :)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-05-09 08:42

"Michael Meidahl Jensen" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> disse "hardcore" scener var vigtige for filmen som helhed, hvorfor så i
> det hele taget "skyde" dem fra starten ?.

KillBill? Det var vist kun japanerne, der fik den ubeskårne udgave.

mvh
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-09 00:33

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> KillBill? Det var vist kun japanerne, der fik den ubeskårne udgave.

Kan man lide japansk manga, keder man sig ved Trier

Politiken skriver at det var de katolske lande der fik den amputerede
udgave

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-05-09 03:21

> [...]

> vel at mærke i en "softcore" version , i forvejen var der tale om en
> "katolsk version" til de mere snerpede markeder for at imødekomme

I hvert fald i USA er det ikke umuligt at udsende filmen, som den er,
men en høj aldersklassificering kan skade indtjeningen. Det er lidt
absurd, hvis de skærer i netop denne film, hvor en stor del af
forhåndsinteressen handler om sex- og voldsscenerne.

> [...]
> oprigtigt har følt det "blødende kunsterhjerte" , så sider man da tilbage og
> tænker du stor Mammon , de penge de penge.

Der er vist ingen tvivl om, at Trier opfatter de voldsomme scener som
væsentlige. Zentropa kunne selvfølgelig nægte at sælge filmen, hvis
den ikke kan distribueres i sin oprindelige version, men det er vel
først og fremmest de enkelte landes sag, hvis de foretrækker det på
den måde. Jeg synes ikke, det handler om grådighed -- det ville
forringe muligheden for overhovedet at kunne lave film af denne
karakter, hvis man aldrig kunne sælge dem til lande, der har den slags
forhold.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-05-09 03:39

Jeg skrev:

> [...]
> absurd, hvis de skærer i netop denne film, hvor en stor del af
> forhåndsinteressen handler om sex- og voldsscenerne.

//
No one's idea of an easy sell (although the curiosity factor will be
high), "Antichrist" has been acquired for the U.S. by IFC Films, which
plans to release it uncut in theaters, and in an edited version, to be
supervised by Von Trier, for television. "I can't say no to
censorship," Von Trier said. "The only thing that is important to me
is that somebody somewhere knows that there is an original."
//

http://theenvelope.latimes.com/news/la-et-antichrist23-2009may23,0,3471026.story

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-09 15:01

> [...]
> oprigtigt har følt det "blødende
> kunsterhjerte" , så sider man da tilbage og tænker du stor Mammon , de

Men så tænk på dog på at først kommer bioversionen, så kommer der en dvd
udgave og dernæst en dc udgaven og tilslut en dc ucensuret udgave. Jojo, der
skal skam nok hentes en del penge hjem. Alene det at der er sygelige scener
skal skam nok sælge den.