Måske gør Trier det denne gang...
Fra : Steen

Dato : 18-05-09 11:57

Laver en film, jeg gider se...

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/05/17/211521.htm

Han har endnu ikke lavet en film, jeg synes var seværdig!

--
Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 13:38

In news:1izwx3f.1yjlxjx18fb3bmN%isteen+usenet@gmail.com,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:
> Laver en film, jeg gider se...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/05/17/211521.htm
>
> Han har endnu ikke lavet en film, jeg synes var seværdig!

Det er så endnu en film af ham, som jeg heller ikke vil se, har kun set et
par enkelte klip fra hans film. Den fyr er jo rablende gal. Jeg ville heller
ikke se Mel Gibsons film om Kristus. Jeg så et lille klip, og det var så
det. Det er utroligt så voldelige og ekstreme film der bliver lavet i disse
år, men det må jo være hvad publikum (og juryen i Cannes) vil have, for der
er da nok ingen tvivl om at han løber med palmerne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen

Dato : 18-05-09 14:13

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote:
> [...]
> for der
> er da nok ingen tvivl om at han løber med palmerne.

Jeg købte faktisk Mel Gibsons jesusfilm på dvd da den udkom. Jeg har
ikke taget mig sammen til at se den endnu
--
iPhoneSteen

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-05-09 14:35

Steen skrev:

> Jeg købte faktisk Mel Gibsons jesusfilm på dvd da den udkom. Jeg har
> ikke taget mig sammen til at se den endnu

Skal jeg fortælle dig hvordan den ender?! :)

Lars B

Fra : Steen

Dato : 18-05-09 15:05

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> wrote:

> Skal jeg fortælle dig hvordan den ender?! :)
>
> Lars B

Jeg får den vel set engang, hvis jeg løber tør for serier
--
Steen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 18-05-09 14:35

Det er utroligt så voldelige og ekstreme film der bliver lavet i disse
> år, men det må jo være hvad publikum (og juryen i Cannes) vil have, for
> der er da nok ingen tvivl om at han løber med palmerne.

Ikke helt sikkert denne gang...

http://www.bt.dk/article/20090518/underholdning/90518043/

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 14:57

In news:005730d3$0$3297$c3e8da3@news.astraweb.com,
Michael 'Silver' <dsl46016@vip.cybercity.dk> typed:
> Det er utroligt så voldelige og ekstreme film der bliver lavet i disse
>
> Ikke helt sikkert denne gang...
>
> http://www.bt.dk/article/20090518/underholdning/90518043/

Næh, det må man da håbe, men man skal nu aldrig føle sig for sikker.

Hvis det er den slags billeder der toner frem bag hr. Triers øjenlåg når han
sover om natten, så kan jeg dæleme' godt forstå at han er nødt til at tage
lykkepiller. Den slags kan jo skræmme af selv ethvert "normalt" menneske.

Jeg synes at jeg så Willem Dafoe i klippet. Ham plejer jeg nu ellers at
synes godt om.

Fra : Steen

Dato : 18-05-09 15:05

Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> wrote:

> Jeg synes at jeg så Willem Dafoe i klippet. Ham plejer jeg nu ellers at
> synes godt om.

Ham kan jeg til gengæld ikke fordrage
--
Steen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 18-05-09 18:43

> Ham kan jeg til gengæld ikke fordrage

Han blev for evigt en af mine absolutte yndlingsskuespillere efter hans
rolle i The Boondock Saints....mage til skuespil og genistreg er ikke set
længe :).

Kan også godt lide ham i Platoon, Clear and Present Danger, Født d. 4 juli
og Mississipi Burning.

Mvh
Silver.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 18:47

In news:0055d525$0$22105$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]
> ikke set længe :).
>
> Kan også godt lide ham i Platoon, Clear and Present Danger, Født d. 4

Det var i "Mississippi Burning" jeg så ham første gang, der var han rigtig
god. Han er bestemt ikke køn, men sikken en udstråling den mand har.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-05-09 03:34

Steen escribió:

> Ham kan jeg til gengæld ikke fordrage

Du skulle hellere se hans (Scorseses) Jesusfilm end Mel Gibons.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 09:50

In news:4a121ab4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> typed:

> Du skulle hellere se hans (Scorseses) Jesusfilm end Mel Gibons.

Den vil jeg prøve at få fat i på et tidspunkt.

Jeg har set flere Jesus film jeg syntes godt om, både som miniserier og
film, men aldrig Scorseses udgave. Der var bl.a. den med James Caviezel (fra
"Greven Af Monte Christo") og den prisbelønnede serie "Jesus Of Nazareth"
med Robert Powell i hovedrollen, hans medspillere var bl.a. så store navne
som Laurence Olivier, Christopher Plummer, Rod Steiger og James Mason. Det
var en virkelig god og gribende serie. Jeg tror at det var Hallmark der
sendte den for en del år siden. Den serie måtte de egentlig godt sende igen.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-05-09 13:46

Tove Krieger escribió:
> [...]
> James Mason. Det var en virkelig god og gribende serie. Jeg tror at det
> var Hallmark der sendte den for en del år siden. Den serie måtte de

Du skal nok være forberedt på at Scorseses film er noget helt andet end
de andre produktioner du nævner.

Scorseses Jesus vakte furore og fordømmelse fra kristne kredse, selv om
det for størstedelens vedkommende vist beroede på en misforståelse af
filmens budskab.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 16:49

In news:4a12aa1c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Scorseses Jesus vakte furore og fordømmelse fra kristne kredse, selv
> om det for størstedelens vedkommende vist beroede på en misforståelse

Nu har jeg aldrig brudt mig særligt meget om Scorsese's film, så med dit
udsagn tror jeg nok at jeg vil springe den over.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-05-09 16:58

Tove Krieger wrote:
> In news:4a12aa1c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
> Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> typed:

> Nu har jeg aldrig brudt mig særligt meget om Scorsese's film, så med
> dit udsagn tror jeg nok at jeg vil springe den over.

Jeg kan anbefale Pasolinis "Mattæus-evangeliet".

Per V
--
Vær god ved politiet!
http://www.new.facebook.com/ext/share.php?sid=73289081718&h=XDpTj&u=Lj8oV&ref=nf

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-05-09 18:30

Per Vadmand escribió:

> Jeg kan anbefale Pasolinis "Mattæus-evangeliet".

Jeg købte den på dvd i en netbutik, efter at du havde anbefalet den i en
tidligere tråd, kun for at opdage at den var dubbet på amerikansk...
Billederne er smukke, men det er næsten ikke til at holde ud at høre på.
Øv! Udgaven med italiensk tale er væsentligt dyrere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 18:46

In news:4a12d722$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Per Vadmand <perve@post.tele.dk> typed:

> Jeg kan anbefale Pasolinis "Mattæus-evangeliet".
>
> Per V

Tak for det. Det kan jo være at evt. Hallmark eller History Channel sender
den på et tidspunkt.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-05-09 11:16

On May 18, 12:57 pm, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:
> Laver en film, jeg gider se...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/05/17/211521.htm
>
> Han har endnu ikke lavet en film, jeg synes var seværdig!

Omend Riget er en miniserie istedet for en film, syntes jeg at det er
noget af det bedste gys der er laver. Jeg tror såmænd sagtens at Lars
von Trier kan lave gode film, men han vil hellere prøve at være
nyskabende og som konsekvens ender det for det meste bare med at være
underligt.

Jeg gad god se ham instruere en main-stream hollywood 100mill$ film.
Alien 5 eller noget i den stil

Med venlig hilsen
Lars Hofmann

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-05-09 04:17

Lars Hoffmann escribió:
> [...]
> von Trier kan lave gode film, men han vil hellere prøve at være
> nyskabende og som konsekvens ender det for det meste bare med at være

Og man må virkelig have respekt for hans evne til at forny sig, næsten
hver film (eller "trilogi") har været noget helt andet end den forrige.
Der er vist ikke andre store instruktører der har det mod og den spændvidde.

> Jeg gad god se ham instruere en main-stream hollywood 100mill$ film.
> Alien 5 eller noget i den stil

Jeps, det kunne være rigtigt sjovt.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-05-09 08:23

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> hver film (eller "trilogi") har været noget helt andet end den
> forrige. Der er vist ikke andre store instruktører der har det mod og den

Jeg ærgrer mig stadig over, at han sprang fra at instruere "Niebelungens
Ring" i Bayreuth.

Per V

Fra : Kim2000

Dato : 18-05-09 19:23

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Laver en film, jeg gider se...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/05/17/211521.htm
>
> Han har endnu ikke lavet en film, jeg synes var seværdig!

Også denne film synes jeg ser skuffende ud. Man bliver i hvertfald ikke
rigtigt fænget af traileren.