Biograf med LEVEL 7 lyd?
Fra : Klaus G.

Dato : 05-05-09 20:27

Hej.

Igår havde jeg den STORE fornøjelse at se en film fremvist med LVL7 lyd. Det
var:
X-MEN ORIGINS: WOLVERINE

I kan læse lidt om det her:
http://www.apollon-struer.dk/cms.asp?bio=struer&id=112&type=2

Kort fortalt så bliver film normalt afspillet ved niveau 4.5, men biografen
i struer har valgt at vise dem på niveau 7. Niveau 7 er det som instruktøren
osv. har tiltænkt filmen skal vises på, men det bliver de bare aldrig pga.
"sarte" folk.

Men er du vimmer mand. Fåårk! der er eddermame godt nok knald på læggehønen,
puha! :) Man føler virklig man render rundt mellem skuespillerne.

Jeg skal også se den nye StarTrek på LEVEL7 og glæder mig helt vildt :)

Er der andre steder i landet de tilbyder dette ekstra lydbillede?

Er der nogen af jer der har været i struer bio og oplevet LEVEL7, hvad
synes?

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Lyrik

Dato : 05-05-09 23:56

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der andre steder i landet de tilbyder dette ekstra lydbillede?
>
> Er der nogen af jer der har været i struer bio og oplevet LEVEL7, hvad
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Desværre nej! Men jeg kan få en surrogatoplevelse ved at se en Blu-ray og
skrue op for surroundanlægget! det er bare dejligt! Min søn følte jorden
ryste og sagde :Hvad er det!"-"Nåh ja sagde han"- det tordner jo uden for(i
filmen) og han så undrende ud.

MvH
Jens

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-05-09 23:31

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre steder i landet de tilbyder dette ekstra lydbillede?
>
> Er der nogen af jer der har været i struer bio og oplevet LEVEL7, hvad

Heh, spændende måde at få ødelagt sin hørelse på.

Det er lidt noget fis det der, fordi i praksis så er lydniveauet svingende
fra film
til film. Nogle indspiller det til standarden, andre lægger den højere netop
for at
kompensere for at operatørerne tager hensyn til deres kunders helbred og
endnu
andre laver mærkværdige mix med lav dialog og helt ekstrem effekt og musik
volume.

Fra : Kert Rats

Dato : 07-05-09 01:28

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu
> andre laver mærkværdige mix med lav dialog og helt ekstrem effekt og musik

Netop det varierende lydniveau er ret irriterende, synes jeg. Men godt, at
jeg så har en volumenkontrol inden for rækkevidde.

Venligst

Kert Rats

Fra : Klaus G.

Dato : 07-05-09 07:24

> Netop det varierende lydniveau er ret irriterende, synes jeg. Men
> godt, at jeg så har en volumenkontrol inden for rækkevidde.
Den vil jeg godt have. Jeg savner tit at kunne skrue lidt på lyden når jeg
er i bio :)

Fra : Klaus G.

Dato : 07-05-09 07:27

> Heh, spændende måde at få ødelagt sin hørelse på.
Det var nu ikke så slemt :)

> [...]
> og endnu
> andre laver mærkværdige mix med lav dialog og helt ekstrem effekt og
Det er jo fordi at man vil afspille filmen som instruktøren havde forstillet
sig at den skulle vises. Et THX system er jo sat op, justeret ind, tilpasset
rummet osv., og derfor man kan sætte de her "levels". Hvis dialogen er lav
og effekterne høje, så er det jo sådan instruktøren vil have det, eller
omvendt uanset hvor volumeknappen står :)

Fra : Per Z

Dato : 07-05-09 15:29

> Er der andre steder i landet de tilbyder dette ekstra lydbillede?

Ekstra lydbillede?!? Du mener altså at lyden pludseligt er meget bedere bare
fordi man skruer mere op? Jeg har været i Apollon nogle gange men blev træt
af at skulle rende ud og bede dem om at fokusere og skrue op. Ja, vi skulle
se Riddick og lyden var så lav at det var til grin. To gange var jeg ude og
bede dem skrue op.

Men at spille filmen på den "tiltænkte" styrke er ikke godt IMO. Højt er
ikke lig med godt altid. Bliver lyden for høj skærer det i ørerne og man
mister detaljer i lyden, så det er en gang fis.