Star Trek, premiere på den nye film
Fra : Kert Rats

Dato : 03-05-09 13:54

Den nye Star Trek-film, der hedder slet og ret "Star Trek", har premiere
fredag den 8. maj 2009 i Danmark i nedennævnte biografer. Du kan læse mere
om den nye film på bl.a. www.trekkies.dk.

Venligst

Kert Rats

********************

BioCity Esbjerg
Gl. Vardevej 66
6700 Esbjerg

BioCity Hillerød
Nrdr. Jernbanevej 8 -10
3400 Hillerød

BioCity Taastrup
City 2
2630 Taastrup

Falkoner Biografen
Sylows Alle 15
2000 Frederiksberg

Imperial
Ved Vesterport 4
1612 København V.

BioCity Aalborg
John F. Kennedys Plads 1
9000 Aalborg

BioCity Århus
Skt. Knuds Torv 15
8000 Århus C

BioCity Herning
Sølvgade 20
7400 Herning

BioCenter Kolding
Kolding Storcenter
Skovvangen 42
6000 Kolding

BioCity Odense
Odense Banegård Center
5000 Odense

Kinopalæet Lyngby
Klampenborgvej 215 A
2800 Kongens Lyngby

Fra : Per Z

Dato : 04-05-09 10:18

Skal vi nu have en post for hver film der kommer i biografen ?!? ;/

Fra : Hansemand

Dato : 04-05-09 10:47

"Per Z" <no@spam.com> wrote in

> Skal vi nu have en post for hver film der kommer i biografen ?!? ;/

Eller spam for den lamme fanklub trekkies.dk ?

--
Hansemand

Fra : Kert Rats

Dato : 04-05-09 11:11

"Hansemand" <no.th@nks.com> skrev i en meddelelse
> "Per Z" <no@spam.com> wrote in

> Eller spam for den lamme fanklub trekkies.dk ?

Min post var ment som forbrugeroplysning, idet en ny Star Trek-film ikke ser
dagens lys ret ofte. Faktisk er det 6 år siden, at der kom en ny Star
Trek-film (Nemesis). Derfor synes jeg, at min post er relevant.

Jeg er ked af, hvis min post blev opfattet som SPAM.

Filmpremierer generelt kan man læse om på filmz.dk.

Hvorfor synes du, at trekkies.dk er en lam fanklub?

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim2000

Dato : 04-05-09 15:54

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er ked af, hvis min post blev opfattet som SPAM.
>
> Filmpremierer generelt kan man læse om på filmz.dk.

Der er altid nogen som _vil_ være negative. Jeg glæder mig i hvert fald til
den kommer.

Fra : Per Z

Dato : 04-05-09 20:06

> Der er altid nogen som _vil_ være negative. Jeg glæder mig i hvert fald
> til den kommer.

Det er uden tvivl den film jeg pt. ser mest frem til. Jeg er meget stor Star
Trek fan og den nye film ser totalt fed ud, men indlægget var lidt
ligegyldigt.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 05-05-09 20:04

"Per Z" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Det er uden tvivl den film jeg pt. ser mest frem til. Jeg er meget stor
> Star Trek fan og den nye film ser totalt fed ud, men indlægget var lidt
> ligegyldigt.

jeg har alle afsnit af voyager tng og ds9 + alle filmene :)

de er bare for gode .... jeg er ikke så meget til de gamle fra 60 erne - har
indrømmet ikke givet dem den Chanse de fortjener

Fra : Per Z

Dato : 06-05-09 15:10

> jeg har alle afsnit af voyager tng og ds9 + alle filmene :)
>
> de er bare for gode .... jeg er ikke så meget til de gamle fra 60 erne -
> har indrømmet ikke givet dem den Chanse de fortjener

Jeg syntes TNG og Voyager er superfede, men DS9 er sgu for kedelig. Det
samme gælder Enterprise. TOS har jeg aldrig rigtig set. Jeg har dog set alle
filmene og den allerførste med Shatner er faktisk den næstbedste af dem alle
efter First Contact.

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-09 16:56

> [...]
> samme gælder Enterprise. TOS har jeg aldrig rigtig set. Jeg har dog set
> alle filmene og den allerførste med Shatner er faktisk den næstbedste af

First Contact er stadig den absolut bedste biograffilm til dato, synes jeg.
Mon det ændrer sig, når den nye Star Trek-film får premiere på fredag? Jeg
er syv sind, men jeg er meget spændt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Vidal

Dato : 06-05-09 21:39

Kert Rats skrev:

> First Contact er stadig den absolut bedste biograffilm til dato, synes jeg.
> Mon det ændrer sig, når den nye Star Trek-film får premiere på fredag? Jeg
> er syv sind, men jeg er meget spændt.

Har du set:

http://www.berlingske.dk/article/20090506/film/705060073/

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim2000

Dato : 06-05-09 21:46

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du set:
>
> http://www.berlingske.dk/article/20090506/film/705060073/

Artikel skriver 6 serier, er det rigtigt?

TOS (den oprindelige)
TNG
Voyager
DS9
Enterprise

Er der en jeg har glemt?

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-09 21:58

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Artikel skriver 6 serier, er det rigtigt?

> [...]
Ja. TAS!
The Animated Series, som kom efter TOS.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim2000

Dato : 06-05-09 22:03

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. TAS!
> The Animated Series, som kom efter TOS.

Yeah, okay......

mvh
Kim, der er smækfyldt med fordomme overfor den animerede serie, måske skulle
man se et afsnit en dag bare for se hvad det er for noget skrammel

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-09 23:34

> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

>>> TNG
>>> Voyager
>>> DS9

> Yeah, okay......
>
> mvh
> Kim, der er smækfyldt med fordomme overfor den animerede serie, måske
> skulle man se et afsnit en dag bare for se hvad det er for noget skrammel

Jeg har haft det på præcis samme måde. I forbindelse med premieren har jeg
fået lov at låne TAS af en af mine med-redaktører på Subspace, og jeg er
meget spændt på, om TAS holder.

Venligst

Kert Rats

Fra : Morten Steen

Dato : 07-05-09 08:10

> Jeg har haft det på præcis samme måde. I forbindelse med premieren har jeg
> fået lov at låne TAS af en af mine med-redaktører på Subspace, og jeg er
> meget spændt på, om TAS holder.

Jeg synes TAS holder rigtig godt. Animationen er naturligvis ikke noget at
råbe hurra for, men de fleste af historierne er rigtig gode, og mere
eksotiske end TOS. Der blev åbnet for nogle muligheder, da man lavede TAS.
Jeg kan helt sikkert godt lide, og synes den holder endnu. Så den første
gang i starten af 90'erne, da Sky One sendte dem lørdag morgen. Totalt i
orden. :)

Morten

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-05-09 18:22

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. TAS!
> The Animated Series, som kom efter TOS.

syret den har jeg aldrig hørt om ?

Fra : Kert Rats

Dato : 07-05-09 19:52

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> syret den har jeg aldrig hørt om ?

Se f.eks. på http://www.trekkies.dk/_tvserier/index.php?mid=23
Til højre kan du finde link til episodeguiden for TAS - samt til alle de
øvrige tv-serier.

God fornøjelse.

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 08-05-09 01:09

> Se f.eks. på http://www.trekkies.dk/_tvserier/index.php?mid=23
> Til højre kan du finde link til episodeguiden for TAS - samt til alle de
> øvrige tv-serier.

ok vil se på sagen :)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-05-09 18:22

> Artikel skriver 6 serier, er det rigtigt?
>
> TOS (den oprindelige)
> TNG
> Voyager
> DS9
> Enterprise
>
> Er der en jeg har glemt?
ja ja det er skam dem :) der er ...

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-09 21:58

> Har du set:
>
> http://www.berlingske.dk/article/20090506/film/705060073/

Hej Villy

Tusind tak for linket!

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-05-09 18:21

> [...]
> samme gælder Enterprise. TOS har jeg aldrig rigtig set. Jeg har dog set
> alle filmene og den allerførste med Shatner er faktisk den næstbedste af

Jeg ved godt et Enterprise faldt i unåde ved mange og den overlevde da også
kun 4 sæssoner i forhold til de normale 7
men jeg synes nu den var meget go ... tos har jeg har kun set et par afsnit
af og de gjorde det ligesom ikke for mig
men måske en dag - har dog set alle filmene mange med tos besætningen og de
er super ..

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 10-05-09 04:52

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Der er altid nogen som _vil_ være negative. Jeg glæder mig i hvert fald
> til den kommer.

Og de gemmer sig altid bag åndssvage skærmnavne, pudsigt nok.

Glæde - uanset om det er i forbindelse med en TV-serie eller hvad det måtte
være - imellem mennesker er jo ilde set hos en hel del danskere.

HC

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 05-05-09 20:02

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> "Hansemand" <no.th@nks.com> skrev i en meddelelse

> Min post var ment som forbrugeroplysning

ja og den høre selvf hjemme i en film gruppe hvor skulle den ellers høre
hjemme ?
jeg glæder mig til at se den - faktisk er det lige før jeg kunne finde på at
gå i biffen :)

> Jeg er ked af, hvis min post blev opfattet som SPAM.

selvf er det ikke det ...

Fra : Morten Steen

Dato : 04-05-09 11:52

> Eller spam for den lamme fanklub trekkies.dk ?
>
> --
> Hansemand

Du er sgu da en idiot af rang. Klap dig selv på skulderen, fjols.

Morten

Fra : Hansemand

Dato : 05-05-09 02:24

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in

> Du er sgu da en idiot af rang. Klap dig selv på skulderen, fjols.
>
> Morten

Tja, din mening jeg er sgu heldigvis bedøvende ligeglad.

Jeg har engang været medlem og de 2 år var mere end rigeligt til at
bedømme at det er en lam fanklub for en tv-serie.
En som Nikki begyndte selv at foreslå dengang om man ikke skulle indføre
andre tv-serier under trekkies.dk istedet for kun at have Star Trek og det
siger sgu ikke så lidt.

--
Hansemand

Fra : Kert Rats

Dato : 05-05-09 07:49

> [...]
> andre tv-serier under trekkies.dk istedet for kun at have Star Trek og det

trekkies.dk er ikke sort/hvid mht. Star Trek. Vi kikker af og til uden for
vores Star Trek-univers på bl.a. Babylon 5 og Battlestar Galactica, som
begge har været behandlet i vores medlemsblad, Subspace.
Men vores udgangspunkt og kerneområde vil altid være Star Trek.

Du skulle prøve at læse medlemsbladet Subspace, så vil du måske få et nyt og
bedre indtryk af foreningen. Skal jeg sende dig et eksemplar? Hvis ja, så
send mig en mail på klaralil@yahoo.dk med den fysiske adresse, som jeg skal
sende bladet til.

Venligst

Kert Rats

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-05-09 19:41

> Den nye Star Trek-film, der hedder slet og ret "Star Trek", har premiere
> fredag den 8. maj 2009 i Danmark i nedennævnte biografer. Du kan læse mere
> om den nye film på bl.a. www.trekkies.dk.

Din liste er ikke helt komplet.. Der mangler i hvert fald Scala-Svendborg.dk
på listen.

Mvh Anders..... Som glæder sig som et lille barn. Har lige set alle Star
Trek filmene for at varme op

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 05-05-09 20:06

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

Hi Anders længe siden sidst :)

> Mvh Anders..... Som glæder sig som et lille barn. Har lige set alle Star
> Trek filmene for at varme op

kylling der er ca 7 x 22 x 3 af ca 43 minutter serie afsnit :)

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-05-09 19:31

> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hi Anders længe siden sidst :)

> kylling der er ca 7 x 22 x 3 af ca 43 minutter serie afsnit :)

Der er jo rigtig mange serier.. Jeg har set hele Enterprise tv-serien, og
den synes jeg var god.. Var lidt ked af det da de sløjfede den.. Sidste år
så jeg hele TNG serien, og der er altså mange afsnit :)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-05-09 18:25

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

Hej anders

> Der er jo rigtig mange serier.. Jeg har set hele Enterprise tv-serien, og
> den synes jeg var god..

ja det synes jeg faktisk også ...

>Var lidt ked af det da de sløjfede den.. Sidste år så jeg hele TNG serien,
>og der er altså mange afsnit :)

de fik mig igenem et meget langt og triviel ophold i australien for 10 år
siden - har set dem igen og igen efter det :)

Fra : Kert Rats

Dato : 08-05-09 09:31

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> Den nye Star Trek-film, der hedder slet og ret "Star Trek", har premiere
> fredag den 8. maj 2009 i Danmark i nedennævnte biografer. Du kan læse mere
> [...]

Henning Høeg filmen 6 stjerner (ud af 6) i dagens papirudgave af BT. Det kan
da ikke blive bedre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-05-09 16:25

Kert Rats wrote:
> Den nye Star Trek-film, der hedder slet og ret "Star Trek", har premiere
> fredag den 8. maj 2009 i Danmark i nedennævnte biografer.

Meningerne er vist noget delte

http://www.theonion.com/content/video/trekkies_bash_new_star_trek_film?utm_source=a-section

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 08-05-09 21:05

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> Den nye Star Trek-film, der hedder slet og ret "Star Trek", har premiere
> fredag den 8. maj 2009 i Danmark i nedennævnte biografer. Du kan læse mere
> [...]

Lige hjemkommet fra biffen har jeg følgende kommentarer.

Historien er god, godt fortalt og meget nem at følge med i.
Figurerne er meget vellignende i forhold til de ældre udgaver.
Der er mange finurlige referencer til den "rigtige" Star Trek-tidslinje.

Flot og god film, som umiddelbart for i 8 ud af 10 trekkies.dk-logo'er af
mig.
Men jeg vil se den et par gange mere for at få den til at synke rigtigt ind.

Venligst

Kert Rats

Fra : Heine Laursen

Dato : 30-05-09 02:06

> Historien er god, godt fortalt og meget nem at følge med i. Figurerne er
> meget vellignende i forhold til de ældre udgaver. Der er mange finurlige
> referencer til den "rigtige" Star Trek-tidslinje.

Hvor, hvad, hvornår er den rigtige tidskinje?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 30-05-09 03:30

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

> Hvor, hvad, hvornår er den rigtige tidskinje?

Den har egentlig sin begyndelse i 1992, der hvor The Eugenics Wars
begynder, den slutter i 1996 og Khan stikker af ombord på S.S Botany Bay.

2056 3de Verdenskrig
2063 Warp Drive bliver opfundet af Zempram Cockran
2117 Zepram Cochran forsvinder sporløst
2117 Jordens styrker indleder krig mod Romulanerne
2160 slutter krigen og den Romulanske neutral zone opstår
2161 The United Federation of Planets og Starfleet grundlægges
2165 Sarek (Spock's far) bliver født
2218 Føderationen støder for første gang på Klingoner og det leder til
den kolde krig imellem Føderationen og Klingonerne.

2222 Montgomery Scott (Scotty) bliver født
2227 Leonard H. McCoy (Bones) bliver født
2230 Spock bliver født
2233 James T. Kirk bliver født
2237 Hikaru Sulu bliver født
2239 Uhura bliver født
2245 Pavel Chekov bliver født
2245 (fortsat) Enterprise's første 5 års mission under Captain Robert April
2249 Spock kommer på Starfleet Academy
2250 Kirk kommer på Starfleet Academy og kommer ombord på U.S.S Repuplic
2251 Pike bliver kaptajn for Enterprise og indleder den næste 5 års mission
2252 Spock kommer ombord på Enterprise som kadet
2253 Spock består Starfleet Academy
2254 Kirk består Stafleet Academy og kommer ombord på U.S.S Farragut
2254 Enterprise's Talos IV mission
2261 David Marcus, Kirk & Carol Marcus's søn bliver født
2264 Kirk bliver Enterprise's kaptajn og indleder hans 5 års mission

Det er i korte træk noget der er sket fra 1992 til 2264, har undladt en del
andet der ikke har nogen betydning for besætningen på Enterprise under
James T. Kirk.

Kilde: The Star Trek Encyclopedia, Expanded & Updated Edition 1999.

--
Henrik Laursen