Bedste Blu-ray film?
Fra : Per Nielsen

Dato : 20-04-09 17:23

Er der nogle gode bud på hvilken (eller hvilke) film på Blu-ray, som
kan betegnes som de(n) bedste? Altså den teknisk bedste Blu-ray film
når vi snakker billedkvalitet.

Kunne være sjovt at se hvordan Blu-ray i aller ypperste kvalitet ser ud
på min plasma via en PS3

Links er velkomne.

Fra : Zeki

Dato : 20-04-09 18:52

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle gode bud på hvilken (eller hvilke) film på Blu-ray, som kan
> betegnes som de(n) bedste? Altså den teknisk bedste Blu-ray film når vi
> snakker billedkvalitet.

Prøv her (sorteret efter højeste videorating):

http://bluray.highdefdigest.com/reviews_video.html
http://www.blu-ray.com/movies/reviews.php?letter=A&sortby=video

Mine personlige favoritter ifm videokvalitet er:

- Kingdom of Heaven
- Rumrejsen 2001
- The Last Samurai
- Apocalypto
- The Dark Knight
- Ratatouile
- Kung Fu Panda
+ de nye 007 udgivelser.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 20-04-09 19:12

Zeki escribió:

> Mine personlige favoritter ifm videokvalitet er:
>
> - Kingdom of Heaven
> - Rumrejsen 2001
> - The Last Samurai
> - Apocalypto
> - The Dark Knight
> - Ratatouile
> - Kung Fu Panda
> + de nye 007 udgivelser.

Hm... Ratatouille og Kung Fu Panda. Jeg synes det er svært at bedømme
billedkvalitet på tegnefilm. Jeg har en stærk mistanke om, at det er
derfor forhandlerne altid viser en tegnefilm på de mere tvivlsomme
udstillingsmodeller.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-04-09 10:20

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:
> [...]
> billedkvalitet på tegnefilm. Jeg har en stærk mistanke om, at det er
> derfor forhandlerne altid viser en tegnefilm på de mere tvivlsomme

Moderne tegnefilm er jo "tegnet" på computer helt i det digitale domæne
og det betyder de kan overføres til vores Blu-Ray skiver helt uden nogen
former for konvertering mellem analog og digtal video, som jo er
påkrævet ved overførsel fra analoge film.

Yderligere er tegnefilm jo kontruerede fra bunden - det er ikke som med
almindelige film hvor man skal have kontrol over lysforhold, skygger osv
mens man filmer - så det er meget lettere at opnå et rigtig flot
resultat da man i princippet kan få det lige som man vil

Alt i alt har tegnefilm (og i særdeleshed CGI tegnefilm) mange gode
muligheder for at levere noget nær et perfekt billede - det ses også i
hjemmebiografen hvor mange af titlerne er af referencekvalitet... og hos
forhandlerne, hvor de giver et rimeligt billede på selv de mest håbløse
modeller - desuden er det jo også underholdning for hele familien, så de
støder ikke kunderne... Er sikker på den nyeste Saw film ikke har helt
samme funktion

Wall-E nævnes i øvrigt ofte som noget nær den absolutte reference i
billedkvalitet på BluRay

Fra : Hagar

Dato : 20-04-09 18:56

> [...]
> snakker billedkvalitet.
>
> Kunne være sjovt at se hvordan Blu-ray i aller ypperste kvalitet ser ud på

Jeg har haft fornøjelsen af at se Planet.Earth.2006 hos nogle jeg kender, og
jeg må helt klart overgive mig, sikke en forskel og sikke nogle oplevelser,
det er så det risler ned ad ryggen.

http://www.imdb.com/title/tt0795176/

Hagar

Fra : Steen Hansen

Dato : 21-04-09 06:27

On Mon, 20 Apr 2009 19:56:23 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg må helt klart overgive mig, sikke en forskel og sikke nogle oplevelser,

Har den selv og er igang med at se den, og kan kun give dig ret.

Pirates of Caribien er så absolut også storslået at se på blue ray.

Steen

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-04-09 06:59

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> og jeg må helt klart overgive mig, sikke en forskel og sikke nogle
> oplevelser, det er så det risler ned ad ryggen.

Og størstedelen er endda optaget i 720p, som er langt fra Blu-Rays
potentiale - en del er endda optaget i SD. Men flot, det er den.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-09 12:54

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og jeg må helt klart overgive mig, sikke en forskel og sikke nogle
> oplevelser, det er så det risler ned ad ryggen.

De har lige kørt på BBC HD og bare der (ikke 1080p) er det LÆKKERT at se på.
Jeg har lige fået HD kanaler via Yousee og har set planet earth - osse da de
blev genudsendt :D
--
sniper_Nolight

Fra : Per Andersen

Dato : 21-04-09 09:41

prøv - Ironman

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-04-09 07:57

Takker for alle indlæg

Jeg skal have fat i Rumrejsen 2001 og Blade Runner (kan ikke lige huske
om Deckard nu også _var_ replikant..). Jeg har da vist heller aldrig
fået set Casablanca.. Jeg er fan af Ringenes Herre, Harry Potter,
Batman (The Dark Knight) og 007 (for at nævne nogle af de ypperste), så
de kommer da helt sikkert også i samlingen på et tidspunkt Planet
Earth lyder og ser også meget interessant ud.