De mest populære rock`n`roll-film
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-04-09 17:08

Er der en her som ved hvilke rock´n´roll-film der var de mest populære i
rock´n´roll-tiden fra 1955-63.

Jeg har prøvet at google lidt omkring det, men vil gerne høre om der er en
her, som oplevede selv tiden dengang og kan fortæller hvilke musik-film der
var de mest populære dengang.

Vi kender jo nok alle titlen på den mest kendte film, nemlig "Rock around
the clock", men der var jo også andre. Der var f.eks. "Shake rattle and
rock" og den der startede det hele, nemlig "Blackburd Jungle". Jeg har også
læst om filmen "Mr. Rock´n´roll", som handlede om Alan Freed. Det var der
vist flere der gjorde. Der var også Chubbys "Rock around the twist" og "Dont
knock the twist" og "Go Johnny go" og "Great balls of fire". og endnu flere.

Hvilke var største succeser i biografen ? - er der nogen der ved det?

Og hvad med nye spillefilm hvor temaet relaterer til den tids musik. Hvilke
er der der? - Jeg selv har tre. Det er en ny udgave af filmen "Mr. Rock and
roel" fra 1957. Den nye er fra 1999.
Jeg har også "Shake rattle and roll" fra 1994, som er en ny udgave af filmen
af samme navn fra 1956 og "Shake rattle and roll" 1994.
Findes der andre ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-09 17:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Er der en her som ved hvilke rock´n´roll-film der var de mest populære i
> rock´n´roll-tiden fra 1955-63.

ØV Altså - jeg tænkte det nok. Ikke en levende sjæl aner noget om den slags
film. - Jeg har kontaktet video-dvd-forhandlere. De aner stort set ikke
hvad rock´n´roll er eller hvem Elvis Presley er. Og slet ikke Bill Hailey,
Chubby Checker, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis og fats Dominino.
I en stor videobutik i Skive havde indehaveren, i de 20 år han har haft
butikken, aldrig været udsat for en eneste kunde der har spåurgt efter en
rock`n´roll-film, som f.eks. "Great balls of fire" eller "!Rock around the
clock"
Det var da utroligt - men så må jeg jo opgive det forehavende og bare
være glad for, at jeg trods alt for år tilbage, fik video-optaget 3 af den
slags film. I videoskuffen ligger nemlig:
Shake rattle and Roll (4 timers helaftens tv-film),
Shake rattle and Roll (Spillefilm) og
Mr. Rock And roll (Spillefilm)

Jeg tror aldrig jeg får fat i andet. SNØFT

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 15-04-09 21:12

On 2009-04-14 18:29:07 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> said:

> [...]
> Shake rattle and Roll (Spillefilm) og
> Mr. Rock And roll (Spillefilm)
>
> Jeg tror aldrig jeg får fat i andet. SNØFT

Tjek TV3+ i morgen tidlig/formiddag - de sender vist 4 Elvis-film på stribe