Bonanza, endnu engang!
Fra : RK

Dato : 13-04-09 16:09

Jeg kan se at laserdisken har haft alle episoder men ikke kan fremskaffe dem
mere! Jeg har brug for filmene med danske eller nordiske undertekster. Er
der nogen her der kender til skandinaviske distributører der måtte ligge
inde med disse?

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-09 16:18

RK wrote:
> [...]
> nordiske undertekster. Er der nogen her der kender til skandinaviske
> distributører der måtte ligge inde med disse?

http://www.laserdisken.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=Bonanza&x=27&y=14

Volume 1 og 2 ser da ud til at være på lager, 2x5 diske. Jeg ved ikke om
de omfatter alle episoder.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : RK

Dato : 13-04-09 16:34

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Volume 1 og 2 ser da ud til at være på lager, 2x5 diske. Jeg ved ikke om

Næppe Erik! Serien kørte fra 1959 til 1975 tror jeg. Formentlig ugentlig.
Jeg er blevet så bidt af at se (gensé) disse hyggelige, nærmest uvoldelige,
afsnit, at jeg må have nogle flere. Når der ikke er andet end ultravold på
skærmen er det dejligt afslappende at sætte et gammelt Cartwright afsnit på
DVDen

Fra : Hansemand

Dato : 14-04-09 00:43

"RK" <at@at.at> wrote in

> [...]
> nordiske undertekster. Er der nogen her der kender til skandinaviske
> distributører der måtte ligge inde med disse?

Kender ikke til nogen, men det er noget af en opgave du skal ud på hvis du
ønsker dem alle, for rettighederne til Bonanza på DVD er der blevet kastet
godt og grundigt rundt med igennem tiderne, så der er ikke EEN release der
er ens, det er meget tænkeligt at man vil rende ind det problem at man får
de samme episoder et par gange.

Tror reelt den kasten rundt med rettighederne skyldes at der ikke er noget
videre salg i Bonanza serien på DVD, ellers havde Warner der står bag
serien ikke kylet sådan rundt med rettighederne til højre og venstre.

Serien kørte fra 1959 til 1973 og omfatter 430 episoder af 51min stykket.
Ingen af dem der har haft fingrene i serien til DVD release har udgivet
serien complete.

--
Hansemand

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-04-09 03:34

"Hansemand" <no.th@nks.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> videre salg i Bonanza serien på DVD, ellers havde Warner der står bag
> serien ikke kylet sådan rundt med rettighederne til højre og venstre.

Det var så lige NBC der producerede den, og det er CBS der har hjemmevideo
rettighederne p.t. Warner har aldrig haft noget med den at gøre(!)

Fra : Hansemand

Dato : 16-04-09 15:55

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote in

> "Hansemand" <no.th@nks.com> skrev i meddelelsen

> Det var så lige NBC der producerede den, og det er CBS der har
> hjemmevideo rettighederne p.t. Warner har aldrig haft noget med den at
> gøre(!)

Kig på IMDB og bliv klogere, se dens filming locations.
Det skete på Warner Studios, så jo Warner har en finger med i spillet.

--
Hansemand

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-09 17:37

"RK" <at@at.at> skrev i meddelelsen
> [...]
> dem mere! Jeg har brug for filmene med danske eller nordiske undertekster.
> Er der nogen her der kender til skandinaviske distributører der måtte

SE NORSK TV 2 LØRDAG OG SØNDAG
Serien genudsendes i Norsk TV 2 hver weekend. Du kan få fat i en masse
afsnit af serien, ved at kigge med hver lørdag og søndag kl. 10.30-11.30.
Jeg tror faktisk at genudsendelserne går i ring. Når de er færdig starter de
forfra. det skulle man i hvert fald tro. Jeg kan ikke mindes, at de har
sendt
andet på det tidspunkt i de sidste to år. Og når det er helligdage så har
det nogen gange været hver dag kl. 10.30.
De kan vist godt lide BONANZA i Norge. Det er ikke bare saftevand

Hilsen Åge

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-04-09 19:50

Åge Halldorsson wrote:
> SE NORSK TV 2 LØRDAG OG SØNDAG
> Serien genudsendes i Norsk TV 2 hver weekend. Du kan få fat i en masse
[...]

TV2Charlie sender den også, har jeg opdaget.

Kunne være skægt at se et eller to afsnit, bare for at hinde ud af hvad
det var for noget, og hvorfor den stadig er så omtalt, og hvorfor den
kørte så grotest længe. Gode seriser får jo aldrig nogensinde mere end
7-8 eller aller, allerhøjst 9 sæsoner.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hansemand

Dato : 17-04-09 03:24

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote in

> [...]
> det var for noget, og hvorfor den stadig er så omtalt, og hvorfor den
> kørte så grotest længe. Gode seriser får jo aldrig nogensinde mere end

Så er der dem der fik 10 sæsoner, så som Friends og Stargate SG1.
Fraisier nåede enda at få 11 sæsoner.

Til de Danskere der er vilde med serien ER (Skadestuen) på TV3, der bla.
gjorde George Clooney berømt, der kan jeg sige den nåede at få 15 sæsoner.
Serien havde sit sidste afsnit 2 April på NBC.

--
Hansemand