Fighter
Fra : Steen

Dato : 11-04-09 13:30

Nu ved jeg, hvorfor der ikke rigtigt laves kung fu- eller andre
kampsportsfilm herhjemme.
Heldigvis havde jeg da ikke givet penge for at låne Fighter
(biblioteket), for så var jeg da blevet skuffet.
Filmen site http://www.fighterfilmen.dk/ reklamerer med , at det var
årets bedste danske film - det må have været et sølle år.

Tag Bedre End Beckham, Fucking Åmål og Karate Kid, put det i en blender
med noget arabermusik - og fjern så en ordentlig handling. Tilbage har
man så en yderst kaloriefattig film for teenagere, der forgæves prøver
at lave noget flot wire-hejs

Kan ikke anbefales

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-09 14:17

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med noget arabermusik - og fjern så en ordentlig handling. Tilbage har
> man så en yderst kaloriefattig film for teenagere, der forgæves prøver

Blå mænd blev set af 450.000 i biograferne, jeg tog det som en anbefaling,
men på den anden side, ingen fortalte jo hvad de 450.000 egentlig sagde på
vej ud af bio. Jeg gætter på de har sagt sikker noget lort....

Og fighter har jeg ikke set. Men jeg kan da se den har fået gode
anmeldelser, det fik Blå Mænd også, så det gider jeg ikke længere bruge.

Fra : Hagar

Dato : 11-04-09 17:01

> [...]
>
> Og fighter har jeg ikke set. Men jeg kan da se den har fået gode
> anmeldelser, det fik Blå Mænd også, så det gider jeg ikke længere bruge.

Blå mænd er godt nok noget møg, hvis det er nutidens svar på Dansk humor, så
vil jeg godt nok korse mig.
Fighter har jeg til gode, men sætter ikke mine forventninger højt, det kunne
så være man mistede det sidste inden for ens synspunkter når det kommer til
Danske film.

Hagar

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-09 11:03

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Og fighter har jeg ikke set. Men jeg kan da se den har fået gode
> anmeldelser, det fik Blå Mænd også, så det gider jeg ikke længere
> bruge.

Anmeldelser er udtryk for en personlig smag. Man bør derfor finde en
anmelder der rimeligt konsekvent er forudsigelig i forhold til ens egne
præferencer.

Fra : Jesper

Dato : 11-04-09 23:45

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> med noget arabermusik - og fjern så en ordentlig handling. Tilbage har
> man så en yderst kaloriefattig film for teenagere, der forgæves prøver

Jeg synes det er en flot og velspillet ungdomsfilm, der med udbytte kan
ses, også selvom man ikke lige er i målgruppen. Erfaring med danske film
har lært mig at være nøjsom, da der er langt mellem snapsene, omend der
laves nogen gode danske film. Jeg synes Fighter er et frisk pust og
mindre end et mesterværk kan gøre det. Soundtracket er kedsommeligt, der
er bare hældt en håndfuld hits på.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 13-04-09 08:55

> [...]
> med noget arabermusik - og fjern så en ordentlig handling. Tilbage har
> man så en yderst kaloriefattig film for teenagere, der forgæves prøver

Hmmm...ved ikke helt hvad du havde forventet. Vi har ingen tradition
herhjemme for at lave kung-fu film, ej heller wire-fu. Vi har desuden heller
ikke MANGE penge at putte i de danske film, så hvis du havde forventet en
film der på kungfu siden kan måles sig med hollywood eller asiens
produktioner, så synes jeg du er lige lovlig frisk

Kung Fu delen var ikke det vigtige i filmen, men jeg synes det er herligt at
danske film, tør den slags, og synes bestemt at det fungerede udemærket, jeg
krummede ikke tæer en eneste gang, intet ground breaking over det, eller
noget fantastisk, men det fungerede og man kunne holde ud at se på det.
Desuden var skuespillerne gode, især hovedrollen blevet båret af fint af den
unge skuespiller, som så vidt jeg ved rent faktisk går til karate.

Synes der var en fin historie, omend du har ret i den minder noget om
Beckham...

Men alt i alt, en af de mere anbefalelsesværdige danske film, og kom bare
mere i gang med kung-fuen, så kan det være vi får en dansk kung fu stjerne
engang

Mvh. BK