OT: Tip billig fragt fra UK
Fra : BitNissen

Dato : 15-05-09 19:03

Hej

Det er måske lidt OFF-TOPIC, men jeg synes at fragten er vildt billig

Har lige købt ny gummibåd i UK - bestilt i tirsdags modtaget idag med
DPD.

Fragten var kun £10

http://www.marinemegastore.com/lkid/24/article-Delivery-Information-delivery.htm

Til den pris kan man dårligt sende en pakke inden for Danmarks
grænser.

Forretningen kommunikerer ikke vildt meget omkring forløbet på ordren
- man får en ordrebekræftigelse og ikke mere. Hvis man vil vide mere
så man må man ringe eller chatte.

/Jimmi

Fra : oem

Dato : 17-05-09 10:12

On 15 Maj, 20:03, BitNissen
<bitnissen#spammer_format_your_harddi...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det er måske lidt OFF-TOPIC, men jeg synes at fragten er vildt billig
>
> Har lige købt ny gummibåd i UK - bestilt i tirsdags modtaget idag med

Det er bestemt ikke 'off-topic'. Hvis man lægger det sammen med at
kursen på pund er ca 8,35, så burde der være rigtig gode køb. Jeg har
dog måttet opgive at købe West system epoxy i England, da ingen vil
transportere det (til private) til Danmark. Tilsyneladende er det
'farligt gods'. Ellers ville jeg kunne få det til omkring halv pris,
sammenligned med danske priser. Men alt der ikke er 'farligt gods' må
være muligt.

Jeg er ikke klar over om 'Blakes Paint', der må være Hempel's
varemærke i GB er 'farligt gods'. Ellers er der besparelser der også.
Ved dog ikke om det kan konkurrere med Hempel-priser i sverige
(www.hjertmans.se/www.seasea.se) eller Tyskland(www.svb.de/
www.toplicht.de/www.segelladen.de)

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 21-05-09 08:08

Jeg researchede for nylig en del på bundmaling, både fra Sverige, England og
Tyskland, og min konklusion var, at der ikke er noget nævneværdigt at spare
ved at købe her, når fragten regnes med.

I juni sejler jeg nok en nonstop-tur til Helsingborg og køber grej, bl.a.
bundmaling, hos Hjertmans. Hvis fragten er ude af billedet, er det værd at
gå efter.

--

Venlig hilsen

Mads Bo Falk
Askvej 11
8240 Risskov
Denmark
Phone +45 30 26 55 85

Fra : claus b.p.

Dato : 22-05-09 09:06

Mads Bo Falk wrote:
> [...]
>
> I juni sejler jeg nok en nonstop-tur til Helsingborg og køber grej,
> bl.a. bundmaling, hos Hjertmans. Hvis fragten er ude af billedet, er

Jeg har prøvet at søge bådtilbehør/reservedels forretninger i Malmø, men kan
ikke rigtig finde ud af om der er noget der er værd at køre efter, er der
nogen der har kendskab til dette?

Mvh. Claus

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-05-09 19:00

Den Sun, 17 May 2009 09:11:42 -0700 skrev oem:

> Jeg er ikke klar over om 'Blakes Paint', der må være Hempel's varemærke
> i GB er 'farligt gods'.

Man skal lige være opmærksom på at bundmaling er forskellig fra land til
land. På østkysten af Sverige må der slet ikke være biocider i, på
vestkysten er der i Hempels Mille tilføjet noget mindre end i Danmark og
i Tyskland er der mere end i Danmark. Jeg ved ikke hvordan det er med
bundmaling fra England.

Mvh

Carsten