Hvordan sidder en dysse fast i en VP 2002?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-05-09 21:37

Hej

Jeg har løsnet rør og den bøjle der holder dyssen, men hvordan får man den
fri, den sidder urokkeligt fast?

Dyssen skal ud da der er en utæthed der hvor den er sat i

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : claus.b.p.

Dato : 14-05-09 23:36

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg har løsnet rør og den bøjle der holder dyssen, men hvordan får man den
> fri, den sidder urokkeligt fast?

Der skal normalt et specialværktøj til at få en dyse ud af en dieselmotor.
Den sidder nemlig ganske rigtig godt fast! Jeg ved ikke om man kan
fremstille et selv, eller man er nødt til at købe/låne et?

Mvh. Claus

Fra : Bent Pedersen

Dato : 15-05-09 19:47

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den sidder nemlig ganske rigtig godt fast! Jeg ved ikke om man kan
> fremstille et selv, eller man er nødt til at købe/låne et?

Lad det soppe i WD40 et stykke tid, og prøv så med en fastnøgle og et lille
ko-ben. Det har jeg gjort flere gange med stor succes (OK, det var så på
MD6 og MD7-motorer, men mon ikke det går på din også?)

Bent

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-05-09 07:46

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> fri, den sidder urokkeligt fast?
>
> Dyssen skal ud da der er en utæthed der hvor den er sat i

Det gik, der var ophobet en del snask, ja nærmest hårdt som glas rundt om
dysen, men WD-40 i to døgn i hele hulningen hvor dyssen går ind, hjalp, så
gik den løs.

Men!

Er der så nogen der kan fortælle mig hvor dysen "pakker", altså hvor skal
der være rent og uden ridser?
Er det helt nede i bunden?

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!