Reflekser i båd-pc - hjælp!
Fra : tjow

Dato : 10-05-09 19:09

Vores gamle båd-pc havde en dejlig refleksfri skærm.
Da vi skulle have en ny med lidt mere power og hukommelse, var det ikke
muligt at finde en notebook til en rimelig penge og ydelse med
refleksfri skærm.
Så vi måtte ty til en med blank skærm.
Vi bruger den bla. til navigation i cockpitet, og reflekserne må siges
at være meget generende.
Er her nogen, der har en god løsning?
Vi har prøvet at sætte plastik fra refleksfri charteques på skærmen, men
det duede ikke.

Ole Thomsen

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 10-05-09 22:32

Ide: Man kan få nogle filtre til at sætte på skærmen, så sidemanden ikke kan
se hvad man skriver. Det vil jeg gætte på løser problemet, selvom det også
tager en del lys.

Prisen: Ja, det med pris og refleks hænger sammen. De billige skærme gøres
blanke, så de ser ud som om de har bedre farvedybde end de ville have med en
mat skærm. Den skal være i bedre kvalitte for at se godt ud som mat.

Bjarke

--

Bjarke
Position: Hundige

Fra : HH

Dato : 11-05-09 10:23

Også bare en ide: Jeg havde for år siden noget mat klæbefolie, som jeg
brugte til at gøre papir-søkort egnede til brug i en båd (ja det er
utroligt hvad man gør for at kunne navigere i en våd båd!). Det var
sådan silkemat, men ikke så meget som de charteques du omtaler. Og
kunne måske pænt klæbes på en skærmforside uden at ødelægge skærmens
andre egenskaber. Den laptop jeg sidder med her og som jeg også bruger
i båden har en dejlig mat skærm som også er fin i sollys. En IBM T40.

Hans-Henrik

Fra : Kim Bøndergaard

Dato : 11-05-09 20:07

Super tak

Jeg kan åbenbart ikke læse rent

/Kim

Fra : Kim Bøndergaard

Dato : 11-05-09 20:21

Den Mon, 11 May 2009 19:07:28 +0000 skrev Kim Bøndergaard:

> Super tak
>
> Jeg kan åbenbart ikke læse rent
>
> /Kim

Og kan heller ikke ramme den rigtige tråd med min mus