Smøreoliesystem.
Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 10-05-09 01:41

Hermed link til en rapport om smøresystemet på M/S Pearl Of
Scandinavia

http://isentrop.com/projekt/Smoreoliesystem.pdf

Mvh/Harding

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 10-05-09 21:24

"Lars Thorborg" <lars.thorborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for den fristil- overvejede lige noget tilsvarende på min Tohatsu 9.9

ja samme her, men det kniber bare med at finde pladsen til 7000L motorolie

-Leon

Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 11-05-09 09:47

Ja og et par reserveventil har du nok heller plads til, de vejer i
omegnen af 1760 kg.
Sommetider kan man måske løfte blikket fra en lille påhængsmotor og se
hvad andre rumsterer med.
Store motorer er værd at opleve, så er det ligesom legetøjsmotoren
bliver meget lille.

Mvh/Harding

Fra : Lars Thorborg

Dato : 12-05-09 13:24

Ahhh, hvis jeg fjerner et par af spabadene i Biancaen, og vælger modellen et
nr. mindre, mon så ikke det går?

Fra : A.Kaup

Dato : 12-05-09 11:34

> Hermed link til en rapport om smøresystemet på M/S Pearl Of
> Scandinavia
>
> http://isentrop.com/projekt/Smoreoliesystem.pdf

Interessant at se, hvad andre maskinmesterskoler laver - ganske fin
rapport, der kommer rundt om flere forskellige emner. God ide med et
projekt på et handelsskib - her kunne andre lære noget...
http://www.maritimedanmark.dk/?Id=4644

Mvh. Akaup - der efterhånden har gået noget der ligner 6 år på
ovenstående...

Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 13-05-09 09:06

Det er da en ordentligt vacuumhul SIMA er røget i. Det er ikke godt
hverken for elever eller lærerstaben.

Ja det er yderst interessant at følge uddannelsesstedernes niveau
gennem deres projektarbejde. De er flinke til at lægge det ud på
nettet så andre kan få indsigt i deres arbejde.
De der afslutter uddannelsen er jo næste led der kommer på
arbejdsmarkedet og skal give næste skridt i udviklingen.

Mvh/Harding