Komme ned under kompas ??
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-09 22:12

Jeg skal have en ledning ud og en anden ind, som øjensynligt er samlet under
kompas'et. Men hvordan får man det ud ?

Jeg har løsnet de 4 skruer i kompasset, men det sidder som støbt fast i
konsollen. Kan man få hele den sorte "kop" af ? der er 4 små huller nede
langs kanten. Har de nogen funktion eller er det blot så vand kan løbe ud ?

Se billede på www.maximalt.dk/ng/kompas.jpg

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : sailor99

Dato : 25-04-09 22:20

Hej Bjarke!

Jeg kender ikke det fabrikat, men jeg har selv lige rodet med mit gamle
Cassens & Plath og et nyt Suunto D-135 K.
Hos begge var det sådan, at man kunne fjerne "ringen" over kompasset, når
skruerne var væk. Herefter kunne selve kompasset løftes op, og herunder sad
lysledningerne. Så jeg vil mene, at du kan få "koppen" af, men at den blot
sidder godt fast.
God fornøjelse.

Georg
"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49f37ca3$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-09 22:31

Hej Georg,

Det er et 'C.PLATH', så det skulle jo være godt nok. Men det sidder som
støbt fast selvom skruerne er pillet ud. Gud ved om han har limet det på ??

Hvordan sidder plastik koppen/huset fast på styrepiedestalen ??

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Per Kaaber

Dato : 25-04-09 22:59

Bjarke M. Christensen har bragt dette til verden:
> [...]
> fast selvom skruerne er pillet ud. Gud ved om han har limet det på ??
>
> Hvordan sidder plastik koppen/huset fast på styrepiedestalen ??

Det ser ud til, at kompasset er limet til toppen af pidestalen. En kniv
må kunne skille kompasset fra pidestal'en.

Der er sansynligvis en indvendig krave der er fastskruet på låget over
kron-spidshjulet til ratstyringen.

De små huller er sikkert til justering af nogle små magneter, der
korrigerer for divertionen. Dem må du ikke røre, for det er pi.....
svært at få kompasset til at vise rigtigt igen.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35