Weilbach havnelods.
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 10:17

Har for et par dage siden modtaget et exemplar af nævnte nye havnelods.
Et digert værk, som ved foreløbig gennemgang ser ganske god ud.
Danske havne og en del broer er omtalt og illustreret med henholdsvis fotos
og udsnit af vore officielle søkort.

Tyske og svenske havne, som vi har i Kommas, er ikke medtaget.

Omtalen af havnene lader til at være fyldestgørende, når bortses fra, at der
mangler angivelse af eventuel tilstedeværelse af hotspots.
En anden "mangel" er, at der ikke findes skitser over den enkelte havns
faciliteter.
Havnekontor, bad osv. i forhold til broerne.

Men jeg tror, at jeg ihvertfald vil blive glad for bogen.

Så til "tilbudsprisen" nok et ganske godt køb.

MVH
Egon

Fra : Lars Thorborg

Dato : 22-04-09 10:13

Hej Egon
Tak for din anmeldelse. Manglen på faciliteter er klart et minus, men for
mig er det primære et godt kort over broerne, dybder i bassinet, samt evt.
gæstepladser, og det er vel ok?

Hilsen Lars Thorborg
ISIS - Bianca 28 - D130 - Frederikssund

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 19:14

Kortene over havnene er de samme som vi kender fra detailkortene.
Broernes placering samt dybderne virker ok.
Men ingen angivelser af hvor gæstepladserne er placeret i den enkelte havn.

MVH
Egon

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 22-04-09 06:58

Jeg har også købt bogen og vil også gerne anbefale den - især til
prisen.

Som Egon skriver savner man lidt de svenske og tyske havne der ligger
lige i nærheden af dansk farvand. Mht. internet-hotspots undrede jeg
mig også over at de manglede, men på den anden side, så er det noget
der er i så rivende udvikling at bogen vil være forældet på det område
nærmest med det samme den er trykt.

Jeg savner også lidt et oversigtskort over hvor der er havne. Det hele
er delt alfabetisk op, og hvis man nu lige leder efter en tilfældig
havn i nærheden, så er det ikke bare uden videre til at slå op ud fra
bogen alene.