så skete det værste
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 19-04-09 11:39

Jeg var i havnen i Assens i går for at lave de sidste par ting på båden
inden den skulle i vandet senere samme formiddag.
Jeg har i mange år været utroligt irriteret over de biler, som parkerer så
tæt på bådene, som står på land, det gør det svært at bundsmøre og ikke
mindst, at få båden i vandet.
Mens jeg var ved at skille mit bådstativ ad, efter båden var kommet i
vandet, hørte jeg/vi et stort langt braag. Ca. 10 meter fra mig væltede en
ca 28 fods sejlbåd.
Ejeren som stod og polerede båden kom i klemme, hvor slemt ved jeg ikke, men
nok til at han sad i klemme i et kort stykke tid. Jeg selv kom farende med
bundvangen til mit stativ for at vippe ham fri. Det blev heldigvis ikke
nødvendigt, da en anden fik ham trukket fri af båden. Jeg ved ikke hvor
slemt det var, men nok til at han blev kørt væk i ambulance. Han havde
fjernet den ene støtte og åbenbart glemt den eller ??
Så kommer det,- ham kvajpanden, som var parkeret alt for tæt på båden, fik
trykket fronten på sin VW, så kan de lære det.-tænkte jeg næsten.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-04-09 14:02

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Så kommer det,- ham kvajpanden, som var parkeret alt for tæt på båden,
> fik trykket fronten på sin VW, så kan de lære det.-tænkte jeg næsten.

Så det var en god dag for dig?
--
mvh/Preben

Fra : Torben Bach

Dato : 19-04-09 22:36

Preben Andersen wrote:
> "Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Så det var en god dag for dig?

Det er da ikke det, han giver udtryk for - og sikke et spørgsmål, der siger
mere om dig end om forfatteren.
Lidt ondskabsfuldt vil jeg mene og helt ved siden af...., men måske tolker
også jeg forkert i forhold til det, du skriver - måske var det ment på en
humoristisk måde - ja, den skriftlige danske er svær...

Med venlig hilsen

Torben

--
\\\\////
(@@)

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-09 05:53

"Torben Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da ikke det, han giver udtryk for - og sikke et spørgsmål, der
> siger mere om dig end om forfatteren.

Nå, hvad siger det så om mig? Hvad er det så, han giver udtryk for? Fryder
han sig ikke over, at en helt uskyldig billist får ødelagt sin bil, fordi en
sejleridiot ikke kan finde ud af at håndtere sit bådstativ på betryggende
vis?

> Lidt ondskabsfuldt vil jeg mene og helt ved siden af...., men måske tolker
> også jeg forkert i forhold til det, du skriver - måske var det ment på en
> humoristisk måde - ja, den skriftlige danske er svær...

Prøv at læse Henriks tåbelige indlæg ordentligt, så fanger du måske
budskabet.

/Preben

Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-09 19:42

Den Mon, 20 Apr 2009 06:53:09 +0200 skrev Preben Andersen:
> [...]
> sejleridiot ikke kan finde ud af at håndtere sit bådstativ på betryggende

Du lyder i hvert fald som om du mener at bilister skal have ret til
at være nogen hensynsløse egoister, der parkerer til mest mulig
unødig ulempe for andre.

(Jeg vil iøvrigt mene at færdselslovens bestemmelser om unødig ulempe
også gælder ved parkering).

Men når har prøvet at komme hjem fra arbejde, og konstatere at der
holder en fremmed bil i carporten, overrasker det egentlig ikke
længere at folk kan finde på at parkere på de mest tåbelige steder.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per

Dato : 21-04-09 05:25

Kent Friis wrote:

> [...]
> unødig ulempe for andre.
>
> (Jeg vil iøvrigt mene at færdselslovens bestemmelser om unødig ulempe

Du ikke engang være til ulempe under parkering det er strafbart jf.
Færdselsloven § 28 = du kan få en bøde.

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en
sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

mvh. Per

Fra : claus b.p.

Dato : 19-04-09 17:04

Henrik Kolle Rasmussen wrote:
> Så kommer det,- ham kvajpanden, som var parkeret alt for tæt på
> båden, fik trykket fronten på sin VW, så kan de lære det.-tænkte jeg
> næsten.

Det var ikke tilfældigvis hans egen bil? Så er det da 3-dobbelt surt...

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-09 17:55

Ja, skidt med bilen da .... håber manden er OK !!

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 19-04-09 21:56

Jeg var nede i havnen i dag og fik at vide at han heldigvis
var på benene igen, og havede endda været nede og besigtige båden.
Og nej Preben det var ikke en god dag. Det var et af mit livs største chock

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-09 06:51

> [...]
> var på benene igen, og havede endda været nede og besigtige båden.
> Og nej Preben det var ikke en god dag. Det var et af mit livs største

Havde "kvajpanden" så lært noget. Og hvad var det i øvrigt lige han skulle
lære?
Skulle han lære at holde sig langt væk fra idioter, som ikke er i stand til
at omgås deres bådstativer forsvarligt?
Hvad nu hvis det var børn, som havde forvildet sig ind mellem bådene og som
blev knust af den væltende båd? Skulle det så også "lære dem"? Er du i tvivl
om, at det er sejleridioten, som har det fulde ansvar for, at hans udstyr
ikke skader andre eller andres ejendom?
Jeg håber du snart kan indse hvor tåbelige dine bemærkninger var i dit
oprindelige indlæg.

/Preben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 20-04-09 08:19

Hids dig ned Preben
Det jeg mente var, at jeg selv samme morgen ikke kunne få min båd i vandet
fordi der holdt en bil ved siden af min båd det var kl. 9 om formiddagen. Da
jeg senere samme dag pakkede mit stativ ned, holdt der igen en bil ved mit
stativ, vi snakker en 1/2 meter i afstand. Det er irriterende at gå og passe
på ikke at ridse bilen. Sidste år måtte jeg opgive at bundsmøre min båd, da
der klods op af båden holdt en bil ved siden af, i vindretningen.
Så skete det frygtelige at en båd væltede og ramte bilen.
Det var ikke en hævnagt eller sådan noget fra min side, det var mere et hint
om ikke at parkere tæt på bådene som står på land.
Sejleren som glemte støtten er ikke en idiot, det var nok mere en tanketorsk
en kvajer om du vil, og selvfølgelig var det ene og alene hans skyld, men
jeg er sikker på at det ikke var hans meing at vælte båden. Men det er jo
lidt tankevækkende, at det eneste han ramte var bilen som holdt tæt på, ikke
engang båden ved siden af blev ramt.
Til slut Preben, mit indlæg var ikke skrevet for at genere dig eller andre,
og at båden væltede for ham var dumt og uheldigt, men bilen var parkeret med
fuldt overlæg. Lige netop i Assens er der en parkeringsplads 5 meter længere
væk.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-09 09:27

> Hids dig ned Preben

Jeg hidser mig ned, når det passer mig!

>Sidste år måtte jeg opgive at bundsmøre min båd, da der klods op af båden
>holdt en bil ved siden af, i vindretningen.

Uha da da. Det var da skrækkeligt. Så måtte du sætte den i vandet uden
bundmaling fordi han holdt parkeret der hele året?
Den bemærkning viser tydeligt, at du er en stor egoist, som ikke tåler andre
mennesker i din nærhed. Man skal sandelig ikke stå i vejen for dig, når du
skal bundmale.

> Så skete det frygtelige at en båd væltede og ramte bilen.
> Det var ikke en hævnagt eller sådan noget fra min side, det var mere et
> hint om ikke at parkere tæt på bådene som står på land.

Pladder med dig. Du gav tydeligt udtryk for skadefryd "så kan de lære det".

> Sejleren som glemte støtten er ikke en idiot,

Hvis ham med bilen er en kvajpande, er det vel rimeligt at kalde den anden
en idiot.

/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 19:32

Her på havnen, Rødvig, kender vi skam alt for godt problemerne med biler -
turistrer - , der "lige skal vende havnen"--
I de sidste par år har dette kostet 4 bådejere roret, som bliver kørt af,
når man skal vende.
Parkering op og ned ad bådene, kender vi skam også.
Ligesom vi så sent sonm idag har måtte lede højt og lavt efter turister, der
havde smidt vognen, så færdsel med master til kranen var umulig.
Jo, man har sandelig glæde af turister---

Forresten:
Forstår da glimrende dit indlæg.

MVH
Egon

Fra : blueocean

Dato : 20-04-09 04:55

On 20 Apr., 10:27, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis ham med bilen er en kvajpande, er det vel rimeligt at kalde den anden

Nej men jeg vil godt give ham ret I at der er mange der bare pakere
deres bil hvor de har lyst uden skelen til hvad der sker rundt om dem.
Eks. Her i wekkenden holdt en bil pakeret i et sving på Brøndby Havn,
med det resultat at kranen ikke kunne komme forbi, og derved blev alle
de både der skulle i vandet op til en times forsinkelse som følge, det
tog en time at finde ejeren, og ikke forglemme at havne personalet så
måske for overtid , hvem betaler dette ,det er sgu da tåbeligt af
denne billist.
Andre har det også med at pakere deres biler tæt på bådene, og så
hyler de op når man har svinet den til med vand, fra en gang bådvask.
Så kan de da lade være med at pakere så tæt på, når der er mange andre
steder de kan pakere deres bil uden gene for andre, som så skal tage
hensyn til andres biler.

Om de er "kvajpander,eller idioter" vil jeg ikke kommentere, men det
er tilladt at tænke sig om.

Og ja ham med stativet hvade ikke tænkt sig om!!!!!!.

Gert

Gert

Fra : Henning

Dato : 20-04-09 14:16

On Mon, 20 Apr 2009 03:55:17 -0700 (PDT), blueocean
>Eks. Her i wekkenden holdt en bil pakeret i et sving på Brøndby Havn,
>med det resultat at kranen ikke kunne komme forbi, og derved blev alle

Var der skiltet med p-forbud? Ellers er det jo havnen der er tåben i
denne sag!

Fra : Torben Bach

Dato : 20-04-09 15:32

> On Mon, 20 Apr 2009 03:55:17 -0700 (PDT), blueocean
>
> Var der skiltet med p-forbud? Ellers er det jo havnen der er tåben i
> denne sag!

Hvis det er et vejsving, så står det anført under parkeringsreglerne i
færdselsloven - du ved - den der med at parkere foran en bakketop og meget
andet.
Så skiltning er ikke nødvendig i alle tilfælde. Ingen parkerer vel midt i på
jernbaneoverskæring bare fordi, der ikke er skiltning

Torben

--
\\\\////
(@@)

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 19:34

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> On Mon, 20 Apr 2009 03:55:17 -0700 (PDT), blueocean
>
> Var der skiltet med p-forbud? Ellers er det jo havnen der er tåben i
> denne sag!

Desværre er det jo nogen steder således, at det er en kommune, regeret af
liberalistiske politikere, der ikke kan få turister nok, der ejer havnen.
Hvorfor bådejerne, der betaler gildet, kommer i sidste række.

Egon