|
| Øv......øv slidt "skrueaksel" på VP 120 dr~ Fra : Leif Langgaard |
Dato : 14-04-09 20:01 |
|
Hej
Så skal jeg på jagt i morgen, da jeg skulle skifte simmerringene foran
skruen på mit drev, så jeg at der var slidt to "riller" i akslen der hvor
simmerringene slider på akslen.
Er det en ny aksel er hvad?
Ved nogen hvor der måske ligger en brugt?
--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
Ulf (15-04-2009)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 15-04-09 20:02 |
|
Hej Leif,
Nu skriver du ikke hvor dybe rillerne er, men oftest vil nye pakdåser
(simmeringe) gøre underværker. Husk det skal være med rustfri
"fjeder".
MVH
Ulf
On Tue, 14 Apr 2009 21:00:45 +0200, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> wrote:
>Hej
>
>Så skal jeg på jagt i morgen, da jeg skulle skifte simmerringene foran
>skruen på mit drev, så jeg at der var slidt to "riller" i akslen der hvor
>simmerringene slider på akslen.
>
>Er det en ny aksel er hvad?
>
>Ved nogen hvor der måske ligger en brugt?
| |
Leif Langgaard (15-04-2009)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 15-04-09 21:19 |
|
"Ulf" <ulf@email.dk> skrev i en meddelelse
news:ogbcu41gc3ejpm7fpp4oabqitlnkmiq0h8@4ax.com...
>
> Nu skriver du ikke hvor dybe rillerne er, men oftest vil nye pakdåser
> (simmeringe) gøre underværker. Husk det skal være med rustfri
> "fjeder".
>
Hej
Ja, med rustfri fjedre, og de ved hvad de skal tage for dem, godt 200,-
stykket, man burde vide hvor de kan købes uden de Volvo-blå æsker
Jeg har snakket med et "motorværksted" og de siger at deres smed kan
tig-svejse rillerne og derefter dreje akslen af på ny, de har kunder der har
sejlet med denne reparation i 5 år.
--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
Leon Hulstrøm (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Leon Hulstrøm |
Dato : 16-04-09 22:11 |
|
> Ja, med rustfri fjedre, og de ved hvad de skal tage for dem, godt 200,-
> stykket, man burde vide hvor de kan købes uden de Volvo-blå æsker
Det er en standard simmering, dvs den kan købes hos LMG.
Nå ja hvis man tager 10stk.
> Jeg har snakket med et "motorværksted" og de siger at deres smed kan
> tig-svejse rillerne og derefter dreje akslen af på ny, de har kunder der
> har sejlet med denne reparation i 5 år.
Ja, det er noget vi ofte gør, dvs rep. af aksler i alle materialer.
De bliver efter materiale pålægning, skrub-drejet og rund-slebet.
Det gælder ikke kun skrueaksler, men aksler generelt og mest lejepasninger.
Mvh
Leon
| |
harding@larsen.tdcad~ (15-04-2009)
| Kommentar Fra : harding@larsen.tdcad~ |
Dato : 15-04-09 14:14 |
|
Hej Leif,
Som Ulf skriver kan du forsøge med nye ringe.
Aksel tollerancen vil normalt være 0,080 mm.
I en båd med fast aksel og stævnrør vil man forkorte gummislangen
mellem stævnrør og stævnrørsleje om det er muligt eller også skifte
slangen til en der er lidt længere. Det er trods alt en billigere
løsning en at skulle skifte akselen.
På et drev er der nok ikke de muligheder hvorfor akselskift kan komme
på tale.
Mvh/Harding
On 14 Apr., 21:00, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> Hej
>
> Så skal jeg på jagt i morgen, da jeg skulle skifte simmerringene foran
> skruen på mit drev, så jeg at der var slidt to "riller" i akslen der hvor
> simmerringene slider på akslen.
>
> Er det en ny aksel er hvad?
>
> Ved nogen hvor der måske ligger en brugt?
>
> --
> Langgaard www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
Leif Langgaard (15-04-2009)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 15-04-09 21:35 |
|
Hej
Jeg har måske også den mulighed at bytte/vende ringene, så er der alligevel
en ring der holder olie inde og en der holder vandet ude, men der vil så stå
et "blandingsprodukt" i mellem dem.
Måske træder ringene så ikke samme beskadigede sted på akslen, tror du det
er en mulig "nødløsning"?
--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
<harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:65a095f3-2392-47a3-83eb-c166bbf986ad@f18g2000vbf.googlegroups.com...
Hej Leif,
Som Ulf skriver kan du forsøge med nye ringe.
Aksel tollerancen vil normalt være 0,080 mm.
I en båd med fast aksel og stævnrør vil man forkorte gummislangen
mellem stævnrør og stævnrørsleje om det er muligt eller også skifte
slangen til en der er lidt længere. Det er trods alt en billigere
løsning en at skulle skifte akselen.
På et drev er der nok ikke de muligheder hvorfor akselskift kan komme
på tale.
Mvh/Harding
On 14 Apr., 21:00, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> Hej
>
> Så skal jeg på jagt i morgen, da jeg skulle skifte simmerringene foran
> skruen på mit drev, så jeg at der var slidt to "riller" i akslen der hvor
> simmerringene slider på akslen.
>
> Er det en ny aksel er hvad?
>
> Ved nogen hvor der måske ligger en brugt?
>
> --
> Langgaard www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
Ukendt (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-09 17:11 |
|
Kan jeg ikke lide. Så ville jeg hellere sætte den den rigtige vej, men
undlade at skubbe den den sidste 1/2 mm på plads, så den træder et nyt sted.
--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
news:49e6459f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har måske også den mulighed at bytte/vende ringene, så er der
> alligevel en ring der holder olie inde og en der holder vandet ude, men
> der vil så stå et "blandingsprodukt" i mellem dem.
> Måske træder ringene så ikke samme beskadigede sted på akslen, tror du det
> er en mulig "nødløsning"?
>
> --
> Langgaard
> www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
>
>
>
>
> <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:65a095f3-2392-47a3-83eb-c166bbf986ad@f18g2000vbf.googlegroups.com...
> Hej Leif,
>
> Som Ulf skriver kan du forsøge med nye ringe.
> Aksel tollerancen vil normalt være 0,080 mm.
> I en båd med fast aksel og stævnrør vil man forkorte gummislangen
> mellem stævnrør og stævnrørsleje om det er muligt eller også skifte
> slangen til en der er lidt længere. Det er trods alt en billigere
> løsning en at skulle skifte akselen.
> På et drev er der nok ikke de muligheder hvorfor akselskift kan komme
> på tale.
>
> Mvh/Harding
>
> On 14 Apr., 21:00, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
>> Hej
>>
>> Så skal jeg på jagt i morgen, da jeg skulle skifte simmerringene foran
>> skruen på mit drev, så jeg at der var slidt to "riller" i akslen der hvor
>> simmerringene slider på akslen.
>>
>> Er det en ny aksel er hvad?
>>
>> Ved nogen hvor der måske ligger en brugt?
>>
>> --
>> Langgaard www.megapixels.dk
>> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
>
>
| |
Leif Langgaard (16-04-2009)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 16-04-09 23:04 |
|
"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49e75891$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Kan jeg ikke lide. Så ville jeg hellere sætte den den rigtige vej, men
> undlade at skubbe den den sidste 1/2 mm på plads, så den træder et nyt
> sted.
>
Hej, God ide Bjarne, man kan nok også få ringene nogle/en mm smallere, så
kan en skive holde dem på rette plads.
Jeg skal måle akslen i morgen og derefter ringe til et firma der sælger
ringe med to "læber" så hvis de fås smalle nok, så er det også en løsning.
Og til alle, se til den aksel, det koste kun få kroner at skifte de s....
pakninger, men gør det i tide, er der først kommet et par sandkorn ind, så
dør akslen hurtigt, og den er dyr!
--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
|
|