Rookie Mc´ist
Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 30-07-01 16:40

Halløj, jeg har lige fået mit Mc kørekort sidste, og nu skal jeg ud og have
fat i en mc...

Hvilken...????

Jeg har stort kørekort, og er under 25, hvilket vil sige at forsikringen nok
kommer til at ligge i den høje ende af skalaen, hvilket i første omgang
begrænser mig til omkring de 600 ccm...
Hvilken mc skal man investerer i, hvis man ikke skal stå med hænderne i
motoren hver weekend...
Jeg har overvejet følgende maskiner...... brugt
Suzuki 600 Bandit
Honda 600 Hornet - kanon dyr i forsikring eller hvad

Er de ca. 30.000 bedre givet ud til honda´en eller hvad

Gode forslag modtages gerne, jeg har ca 60.000 at gøre godt af.
MVH Jan LP

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-07-01 17:03

Tillykke.

Ja, jeg har jo en svaghed overfor Hornet. Men om pengene er givet godt ud og
hvordan den er at forsikre i forhold til den anden, ved jeg på stående fod
ikke.

Vi ses snart derude.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-07-01 18:27

> [...]
> Hvilken...????
> Suzuki 600 Bandit
> Honda 600 Hornet - kanon dyr i forsikring eller hvad

jeg vil forslå banditten da den nok er bedst til en rookie
jeg har ikk prøvet hondaen, men gætter på at banditten er den mest
behagelige
og hondaen nok er den sjoveste hvis man er til hurtige acc. og lidt sjov med
de andre på 600 racere

--
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-07-01 19:21

ja eller en hvilken som helst 500ccm'er de køre næsten lige så hurtigt som
banditten og er meget billige i forsikring en suzi500e for 8k kr. hos top d.
med en 18 årige førstegangs mcist/billist

--
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg

Fra : Desilva

Dato : 30-07-01 20:14

> ja eller en hvilken som helst 500ccm'er de køre næsten lige så hurtigt som
banditten

Nåå det ved jeg da snart ikke. Jeg har kunnet mærke gevaldig forskel på en
gs500e og en gsf600s, da jeg skiftede. Ikke just det samme. Der er vel ca
80% flere heste i en bandit.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-07-01 21:52

> Nåå det ved jeg da snart ikke. Jeg har kunnet mærke gevaldig forskel på en
> gs500e og en gsf600s, da jeg skiftede. Ikke just det samme. Der er vel ca
> 80% flere heste i en bandit.
ja men en bandit 600 har vel en topfart på ca. 210
og en cb 500 190
og jeg ve ikk med bandittten, men den suzi gs500e jeg kørte på kom aldrig
under 20 km/l selv om det var på motorvejen med fuld gasrulle hele vejen.

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 30-07-01 18:52

Yamaha 600 Fazer er nok også værd at overveje.....

Fra : Brian Lænø

Dato : 30-07-01 19:09

"Jan Linnebjerg Pedersen" skrev
> [...]
>
> Er de ca. 30.000 bedre givet ud til honda´en eller hvad
>
> Gode forslag modtages gerne, jeg har ca 60.000 at gøre godt af.

Du kan også overveje en Yamaha XJ 600 Diversion.
Den er ikke så hurtig som Banditten og Hornet, men den er nok noget
billigere at forsikre.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : MicJen

Dato : 30-07-01 19:24

Hej!

Jahh, du får nok ikke meget Hornet for 60.000, så hvis du absolut skal have
en 600ccm, ja så er der vist ikke meget andet end en bandit til den pris
eller en XJ 600. Nu
ved jeg ikke hvad du har taget kørekort på, men det er da efter min mening
værd at kigge på en af Honda CB 500 eller en Kawa ER-5 eller en Zuki GS 500.

Det kommer også an på hvad du skal bruge den til. Hvis det er langture er
det vist en bandit du skal have fat i, men jeg synes, at funfaktoren er
større på en af 500'erne. Jeg har selv en CB 500.
Se evt. tests på www.dmcn.dk
Mvh
Michael
CB 500

Fra : MicJen

Dato : 30-07-01 19:25

Hej!

Jahh, du får nok ikke meget Hornet for 60.000, så hvis du absolut skal have
en 600ccm, ja så er der vist ikke meget andet end en bandit til den pris. Nu

Fra : Johnny S

Dato : 30-07-01 19:52

Hej Jan

Et alternativ kunne være en Yamaha SZR660. jeg har selv haft en som jeg
kørte en sæson på uden problemer overhovedet. 48HK lyder ikke af meget, men
når de kommer fra en 1 cylindret maskine er der masser af bundtræk,
køreegenskaberne er ligeledes rigtigt gode. Hvis du vælger denne model kan
du få en næsten ny, samt en billig forsikring. Prøv en tur på en.

Mvh Johnny S
Yamaha YZF600R

Jan Linnebjerg Pedersen <jan_l@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6580e0$0$3181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 31-07-01 12:24

Køb denne mc

Suzuki GSF 600 N Bandit. 1. reg. år er 1996 Farven er den originale Turkis
blå. Givi topbox m. beslag sidder på cyklen. Cyklen er helt utroligt
velholdt, ser ud som ny, f.eks. er ALLE service overholdt gennem de 33000
km. den har kørt. Prisen er 49.500,- kr. Kan ses på
http://www.wildwildwest.dk/ Køb & Salg Ring til Liv Toajussen tlf. 97 46 56
26

Fra : Desilva

Dato : 31-07-01 18:23

> Køb denne mc

Tja eller lad værre.
Den har været til salg ret længe nu til den pris, og jeg har da bestemt set
bedre tilbud.

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-08-01 07:51

> Den har været til salg ret længe nu til den pris
Det var da' kanon DEN ER LIGE SAT NED
>og jeg har da bestemt set bedre tilbud
du har ALDRIG set den men det har jeg DEN SER UD SOM NY.
undskyld men jeg bliver fandme harm af at læse sådan en gang P..
og nej du får ingen smily

"Desilva" <SPAMMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Tja eller lad værre.
, og jeg har da bestemt set

Fra : Niels S.

Dato : 01-08-01 08:23

Kaj Gasseholm skrev

> undskyld men jeg bliver fandme harm af at læse sådan en gang P..
> og nej du får ingen smily

Fair nok. Det er da forståeligt, men du kan sikkert også se det forståelige
i at jeg nu beder dig om at holde dit køb&salg til
news:dk.marked.fritid.motorcykel ik'

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-08-01 08:43

NEJ
læs tråden

stater her :

Fra : Niels S.

Dato : 01-08-01 09:08

Kaj Gasseholm skrev

> NEJ
> læs tråden

Har jeg gjort og desuden er jeg ikke døv!
Har du læst http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel ? Her
finder du fundatsen for denne gruppe og opmærksomheden henledes på punkt
3.2.

Det er så nemt: du kunne bare havde foreslået en model, begrundet med et af
dine synspunkter, og derefter henvise til din annonce i køb&salg gruppen.

Hvis din vej skulle falde forbi http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
tag et kig på quote-teknikken.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Niels S.

Dato : 01-08-01 08:43

Aaarrrgh. Hukommelsen er ikke hvad den har været. Skulle self. være

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-01 08:37

"Kaj Gasseholm (
> Det var da' kanon DEN ER LIGE SAT NED
> du har ALDRIG set den men det har jeg DEN SER UD SOM NY.
> undskyld men jeg bliver fandme harm af at læse sådan en gang P..
> og nej du får ingen smily

Hvis du nøjes med at annoncere i markedsgruppen så slap du måske for at
skulle hidse dig op over debat i en debatgruppe ....

/\nders

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-08-01 08:58

ser i , jeg starter jo ikke med at annoncere i en ny tråd, men svarer pænt
Jan LP
slut herfra...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-01 09:46

"Kaj Gasseholm
> ser i , jeg starter jo ikke med at annoncere i en ny tråd, men svarer pænt
> slut herfra...

Så let slipper du ikke ...

Du svarede godt nok i en tråd men det eneste du skrev var en annonce uden
direkte relevans til det indlæg du svarede på. Gruppen kunne hurtigf blive
træls hvis enhverv forespørgsel om valg af mc blev besvaret med et række
salgsannoncer.....

Hvad du kunne have gjort var skrevet lidt om hvorfor du synes at din bandit
er en god begynder cykel og så ladet annoncen stå i din signatur. Sålænge
den overholder "kravet" til en sådan kan du skrive lige hvad du vil der -
også en salgsannonce. (Husk dog at en signatur adskilles fra teksten med "--
")

Eller også blot sendt ham "tilbudet" i email.

Læs gerne mere på http://www.usenet.dk

--
/\nders

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-08-01 11:48

Banditen er ikke min

Fra : N/A

Dato : 01-08-01 12:17

Fra : boe

Dato : 01-08-01 12:17

"Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<gasse@struerdatadotdk> wrote in message

> men jeg er jo helder ikke med i "klikken" så får man på frakken...

Uden at jeg skal blande mig i jeres lille diskussion, så vil jeg nu godt
påpege, at jeg ikke synes der er tendens til klikedannelse i denne NG - hvis
vi lige ser bort fra "enduro-kliken" og "RR-kliken". Disse to kliker
udelader nu ikke andre fra deres tråde, og de er da også opstået ud fra en
fælles specialinteresse inden for mc-kørsel, hvilket da er helt ok. Alle,
der skriver her i NG har på et eller andet tidspunkt været del i en
meningsudveksling (f.eks. deltog jeg i én om automatisk fartkontrol, hvor
jeg fik nogle drøje hug), men det betyder da bestemt ikke, at nogen bærer
nag efterfølgende....tror jeg da ikke
Så du er hjertelig velkommen til også i fremtiden at skrive indlæg, Kaj.

Bo, VF1000F

Fra : Desilva

Dato : 01-08-01 12:45

> men jeg er jo helder ikke med i "klikken" så får man på frakken...

Ja JEG er i hvert fald ikke med i nogen klikke. Er bare en ny herinde, som
åbanbart keder sig så meget at jeg konstant skribler løs.

> det må virklig have gjort ondt at læse mit ene indlæg ,

Ikke på mig. Syntes bare ikke det skulle stå alene. At en annonce skulle få
lov at stå umodsagt på den måde.

Fra : N/A

Dato : 01-08-01 12:42

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 01-08-01 12:42

> Hmm? Ja så må du meget undskylde, men jeg huske den bestemt til den pris,
da
> jeg så den for over en måned siden.
> Går ud fra at den så ikke er sat ret meget ned? Ellers beklager jeg.

7ooo ned mandag 8 dage siden

> Og siden du ikke havde en smily at give mig, så har du en her som du kan
> bruge en anden gang

tak og godt ord igen...

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 03-08-01 06:28

Jeg undskylder mange gange, at jeg har været skyld i en såddan diskusion,
bare pga. mit spørgsmål. Jeg var ikke ude efter nogle salgs annoncer, men
bare nogle rutinerede motorcykkel køreres meninger omkring forskellige
modeller på markedet. Hvilket jeg nok ikke selv har den fornødne rutine i mc
verdenen til at kunne tage en beslutning omkring......

Men opsparingen er godt på vej, og snart er der kontanter nok til en mc.

Er det en dum ide, at købe sin mc til vinter, er den så ikke billigere...

MVH Jan LP

Fra : boe

Dato : 03-08-01 07:11

"Jan Linnebjerg Pedersen" <jan_l@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Er det en dum ide, at købe sin mc til vinter, er den så ikke billigere...

Joh, generelt er den - i hvert fald hvis du køber hos en privat. Hvis du har
et sted at opbevare den, hvor du samtidig kan pudse og polere, så har du jo
også hele vinteren til at shine mc...

Bo, VF1000F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-08-01 08:23

> Men opsparingen er godt på vej, og snart er der kontanter nok til en mc.
> Er det en dum ide, at købe sin mc til vinter, er den så ikke billigere...

Hvis du har pengene kontant kan du nok være heldig at gøre en god handel
sidst på sæsonen - specielt hvis du køber privat. Skal noget af prisen
financeres tror jeg ikke at det kan betale sig.

/\nders