Vallas 1800
Fra : bjartur

Dato : 10-04-09 18:34

hej er nogen der ligger inde med stumper til vallas 1800 b .

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-09 00:09

Hvad jeg mangler er en der gidder lave en tabel over hvilke af alle disse
varmere, der er de samme. Jeg har en kasse med stumper til eberspächer ....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Roderiet

Dato : 11-04-09 11:18

"bjartur" <bjartur69@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> hej er nogen der ligger inde med stumper til vallas 1800 b .

hej der wallas 1800 b er vistnok den ældre model som er helt udgået.
såvidt vides er det eneste man kan få er brænderdele hos Køller. Jeg har
selv sådan en og styrepulten er itu med det 6 ohms trådviklede
potientiometer, men jeg hekser lidt med en spændingsregulator istedet så jeg
kan regulere hastigheden på møllen ( tangentialblæseren ) og derved regulere
ilt-lufttilførslen mv. inderrøret i rustfast stål ( 55mm ) til
afgasningen/skorsten kan vistnok fåes ved Biltema (næstved ), jeg har ikke
bil og kommer der ikke så tit. det er min opfattelse at standardledningen
melle m styrepult og apperatet er for lang for der er for stor modstand i
ledningen til
glødetråden til at en akkumulator ( 90 ah ) kan holde tilsrækkelig strøm til
opvarmning af glødetråd samt omløbshastighed på møllen. selvfølgelig kan jeg
bare købe en ny eberspaesher til 11000 kr så det funker, men kan jeg få
gammelt skrammel til at virke synes jeg der er sjovere. bedugget
påskeghilsen Niels f.