Udskiftning af kompas
Fra : sailor99

Dato : 08-04-09 23:36

Ohøj!
Jeg påtænker at udskifte kompasset på min styresøjle, men hvordan er det med
korrektion for deviation? Er det kun noget, man gør i stålbåde?
Er der andet, man skal sørge for, eller tager man blot det gamle ud og
sætter det nye i?? (Lyder for godt til at være sandt.)

Tak for hjælpen og god påske!

Georg

Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 10-04-09 05:24

Deviation skal udføres for at du kan korrigere for fejl kommende fra
båden se:

http://home0.inet.tele.dk/kompas/deviation.htm

Mvh/Harding