Billeje i USA
Fra : Bjarne

Dato : 19-05-09 11:39

Jeg ville være taknemmelig for nogle råd:

Kan det bedst betale sig at bestille hjemmefra gennem f.eks. AVIS eller
er andre selskaber mere at foretrække?

Hvad hedder de forsikringer man bør tegne for at være dækket ind i
forhold til næsten alt andet end bøder for at køre forbi stopskilte?

Kan man leje bil uden at vise kreditkort?

vh

Bjarne

Fra : jk

Dato : 19-05-09 12:23

On Tue, 19 May 2009 12:39:10 +0200, Bjarne <bruger@eksempel.dk> wrote:

>Kan det bedst betale sig at bestille hjemmefra gennem f.eks. AVIS eller
>er andre selskaber mere at foretrække?

Jeg brugte Alamo i Florida

>Hvad hedder de forsikringer man bør tegne for at være dækket ind i
>forhold til næsten alt andet end bøder for at køre forbi stopskilte?

Tja, min kone er jurist. De forsøger ved disken at oversælge dig noget
mere forsikring. Du må vurdere om du tør sige nej.

Jeg var ude for under et skybrud, at en kvinde i en dyrere sportsvogn
(Thunderbird) påstod: 'you drived me off the road', hvor hun så havde
ramt et vejarbejde skilt og kvæstet et centimeter stort hul i en
nappa-beskyttelses front, som de kører med derovre for stenslag. Hun
ringede fluks til politiet. Vidner sad i hendes bil: hendes mor og
veninde. Politiet mødte op med skudklare 9 mm pistoler efter 1/2 time.
De sagde at skaden ialfald var mindre end 500 $ værd (det betragtede
de som ingenting), og der skulle bare køres forsikringssag på det. Det
gjorde vi så, uden udgifter for mig. Meget ubehagelige bilister, de
har derovre. Man kan let få forsikringssager på halsen !

>Kan man leje bil uden at vise kreditkort?

DET tror jeg ialfald ikke, du kan. Så kan du købe en bil med cool
cash, og sælge den igen efter brugen.

mvh

John

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 19-05-09 13:17

Jeg bruger altid Holiday Autos, og det er faktisk ofte Alamo.

> Tja, min kone er jurist. De forsøger ved disken at oversælge dig noget
> mere forsikring. Du må vurdere om du tør sige nej.

De sidste gange jeg har været derovre, har de ikke forsøgt at sælge mig
noget. Det gjorde de meget de første gange. Når du bruger Holiday er du også
sikret, at alt er inkluderet. Det eneste du bør overveje er, om du vil
sænke eller fjerne selvrisikoen. Den kan være ret høj...

Absolut NEJ! Men hvordan vil du egentlig klare dig i USA uden? Husk i
øvrigt, at du skal fortæller, hvis der er mere end én chauffør. Det koster
nogen gange ekstra, og skal (næsten) altid på lejekontrakten.

Kennet

Fra : Stig Nielsen

Dato : 19-05-09 22:27

"Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville være taknemmelig for nogle råd:
>
> Kan det bedst betale sig at bestille hjemmefra gennem f.eks. AVIS eller er
> andre selskaber mere at foretrække?

Jeg har de sidste mange gange brugt www.ebiludlejning.dk der er ingen er er
i nærheden af deres priser og det er så vidt både jeg og flere af mine
kolleger der også har tjekket dem, inklusive de nødvendige forsikringer.

De har ingen biler selv da de er en såkaldt "broker", så de gange jeg har
brugt dem, har jeg skullet hente hos enten Alamo eller Dollar

> Kan man leje bil uden at vise kreditkort?

USA uden et kreditkort - NO WAY !

Stig

Fra : Bjarne

Dato : 20-05-09 11:32

Stig Nielsen skrev:
> [...]
>
> De har ingen biler selv da de er en såkaldt "broker", så de gange jeg har
> brugt dem, har jeg skullet hente hos enten Alamo eller Dollar

Tak for linkene.
Alamo ser ganske fornuftige ud og jeg vil også se nærmere på ebiludlejning.

vh

Bjarne

Fra : Frul

Dato : 20-05-09 15:12

Stig

Er priserne ved Ebil også den forsikring som er nok ?

jeg står og skal til at booke og synes godt prisen er særdeles
fornufitig hos dem
kontra hvor jeg plejer at booke

Mvh Kim

Fra : Stig Nielsen

Dato : 21-05-09 09:56

"Frul" <dykkerpar@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Er priserne ved Ebil også den forsikring som er nok ?

>jeg står og skal til at booke og synes godt prisen er særdeles

Hej Kim

Jeg har engang skrevet og spurgt dem og de siger at deres pris indeholder
alle de forsikringer som er nødvendige, således at man ikke bliver sagsøgt
fra USA og hjem til Danmark igen.

En af mine kolleger der rejser meget i USA har også undersøgt dem nærmere og
siger at deres pris indeholder alt hvad der nødvendigt.
Selvfølgelig kanman tegne alle mulige ekstra forsikringer, men det kan man
jo hos alle.

Har du en god rejseforsikring der eksempelvis dækker selvrisiko og andre
personlige skader, samt en indbo der dækker evt. tyveri fra bilen, så burde
du være dækket ind.

Du kan læse deres regler her
http://www.ebiludlejning.dk/TermsAndConditions.do

Og ellers skriv til dem og spørg om de dækker det du søger, de plejer at
være hurtige til at svare på spørgsmål.

Og som sagt de bruger de normale biludlejningsfirmaers biler som AVIS,
Alamo, Dollar og Sixt, og de er jo sikkert heller ikke interesseret i at
blive svinet til hvis der skulle være noget fordækt.

Jeg er personligt på ingen måde nervøs og har vel snart brugt dem 5-10 gange
uden problemer, samt alle mine kolleger der er på de kanter og andre steder
i verden bruger dem også

Stig

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 22-05-09 00:03

Bjarne skrev:
> [...]
>
> Hvad hedder de forsikringer man bør tegne for at være dækket ind i
> forhold til næsten alt andet end bøder for at køre forbi stopskilte?

Du skal først finde ud af hvor meget du er dækket af rejseforsikringer, eksisterende bilforsikringer, kreditkort, etc.

Fra : Bjarne

Dato : 22-05-09 06:37

Niels Elgaard Larsen skrev:

> Du skal først finde ud af hvor meget du er dækket af rejseforsikringer, eksisterende bilforsikringer, kreditkort, etc.

Jeg har ulykkesforsikring, rejseforsikring osv, men er nok ret paranoid
over for risikoen for at skulle af med en stor erstatning, hvis f.eks.
bilen får buler, smadrede lygter eller bliver stjålet.
Jeg har een gang oplevet at betale max selvrisiko til AVIS, fordi en
nordmand lavede en skramme på bilen i Italien og ingen gad komme efter
nordmanden, der var rejst hjem, da skaden blev opdaget.

Jeg kan sagtens leve med en risiko på et par hundrede dollars, men det
ville være begrædeligt at skulle af med et par tusind, fordi en eller
anden idiot ikke kan finde ud af at parkere. (idoten kan naturligvis
også være en selv)

AVIS f.eks. tilbyder Loss Damage Waiver, der fordyrer prisen med ca. en
tredjedel. Er man dækket godt ind med det og hvilke risici er der tilbage?

(Ud over fattigfolk, der med vilje kører ind i bilen for bagefter at
sagsøge en, ivrige politifolk, der gemmer sig ved stopskilte de særeste
steder osv.)

Bjarne

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 22-05-09 21:38

Bjarne skrev:

> [...]
> ville være begrædeligt at skulle af med et par tusind, fordi en eller
> anden idiot ikke kan finde ud af at parkere. (idoten kan naturligvis

Ja, det er derfor, du skal læse dine forsikringpolicer.

Min rejseforsikring dækker fx selvrisiko ved skade på lejet bil, dog ikke de første 2500 kr.

Sidst jeg skulle leje en bil i tre dage, krævede de svjh €70 for en waiver. Da jeg ikke i gennemsnit smadrer en bil om
ugen, afslog jeg. I øvrigt var jeg vist også dækket fordi jeg havde betalt med et Diners-kort, som på det tidspunkt
havde et tilbud, der inkluderede en forsikring.

Fra : karsten

Dato : 22-05-09 13:28

On 19 Maj, 12:39, Bjarne <bru...@eksempel.dk> wrote:
> [...]
> forhold til næsten alt andet end bøder for at køre forbi stopskilte?
>
> Kan man leje bil uden at vise kreditkort?

Hej
Skal du leje en bil har jeg et tip:

Kig på denne side - billigere bliver det ikke - og vi har prøvet det
-
det virker.

http://www.kbbkv.dk/cartrawler.htm

- og fortæl gerne om det er rigtigt.....

Venlig Hilsen
Karsten
Køge Basketball Klubs Venner