Ud og se på Bornholm!
Fra : MaG

Dato : 18-05-09 14:41

Hejsa!

Så går turen snart til Bornholm!

Hvad SKAL vi bare se der henne?

Hilsen Maria

Fra : Marianne

Dato : 18-05-09 18:01

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> Hejsa!
>
> Så går turen snart til Bornholm!
>
> Hvad SKAL vi bare se der henne?
>
> Hilsen Maria

Fortæl lidt om, om du er til jazz eller ikke, naturvandringer eller ikke,
har familie med, alder, og hvor på Bornholm du skal være.

mvh
Marianne

Fra : MaG

Dato : 19-05-09 05:49

> Fortæl lidt om, om du er til jazz eller ikke, naturvandringer eller ikke,
> har familie med, alder, og hvor på Bornholm du skal være.
>
> mvh
> Marianne

Vi er ikke til jazz, men til natur, fiskeri, god mad og hygge. Vi er en
blanding af voksne og børn mellem 4 og 12 år, vi skal være ved Gudhjem men
det skal ikke være en hindring for at se noget andre steder på øen!

Hilsen Maria

Fra : Marianne

Dato : 19-05-09 20:38

> [...]
> blanding af voksne og børn mellem 4 og 12 år, vi skal være ved Gudhjem men
> det skal ikke være en hindring for at se noget andre steder på øen!

OK. Så vil jeg foreslå en tur til Christiansø (heldags) en dag, det ikke
blæser for meget. Båden går fra havnen i Gudhjem.

Oluf Høst museer er et temmelig lille museum i Gudhjem - ud over billederne
har de en pragtfuld have med et super-thehus og engelsk inspireret the (og
kager). Om sommeren er der malerundervisning for børn i udvalgte perioder.

Svaneke er en bedre bevaret by end Gudhjem, og især bryggeriet er et
besøg værd. Man spiser OK der. I Svaneke er der også et stort glaspusteri -
Pernille Bulow - hvor der er perleværksted om sommeren.

Gudhjems røgeri er et OK spisested.

Nær Svaneke ligger også Brændegårdshaven/Joboland, som er en lidt sjov
legelands-agtig ting. Med badeland. Maden er rædselsfuld.

Der er mange muligheder for naturoplevelser. I sommerperioden udgives der et
'Bornholm i denne uge'. Se især efter udflugter med Sillehoved
(naturvejleder), som har gode aftenture i Almindingen, hvor man ser efter
hekse og trolde. Almindingen er skovområdet midt på øen. Han har også
dagture med huler mv.

Man bør selvfølgelig cykle, hvis man har mod på det. Cykel fra Gudhjem til
Almindingen vil måske være i overkanten med børn.

Har I bilmulighed er der en god restaurant ved Vester Sømarken. Jeg tror,
den hedder Kadeau.

Derudover er der kano/kajak/surf-mulighed og vandcykeludlejning ved Balka
Strand.

Der er hvad jeg kan komme i tanke om lige nu ....

mvh
Marianne

Fra : MaG

Dato : 19-05-09 20:46

Tak for den gode info.

Er der nogen steder hvor der er særligt godt at finde forsiler, min store
hobby?

Endnu en gang tak

Fra : Armand

Dato : 21-05-09 11:02

MaG skrev:

> Vi er ikke til jazz, men til natur, fiskeri, god mad og hygge. Vi er en
> blanding af voksne og børn mellem 4 og 12 år, vi skal være ved Gudhjem men
> det skal ikke være en hindring for at se noget andre steder på øen!

Lej cykel og kryds øen rundt v.h.a. det gamle jernbanenet der nu er
udlagt til cykelstier. Derved at jernbaner udlægges så jævnt som muligt
og samtidig går tværs gennem landskabet fjernt fra veje og anden trafik
giver dét en fin naturoplevelse!
Bliver distancerne for lange til tur/retur trip, så tag rutebilen hjem,
den tager fint cyklerne med i bagagerummet underneden!

--
Armand.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 21-05-09 20:17

MaG skrev:
> Hejsa!
>
> Så går turen snart til Bornholm!
>
> Hvad SKAL vi bare se der henne?
>
> Hilsen Maria

Ved Bornholms museum ligger Helligdomsklipperne. Det er sjovt for både
børn og voksne. Husk et par gode lommelygter hvis I skal (og det SKAL
I)ind i klippesprækken der går 30-50 meter ind i den Bornholmske granit.

http://www.naturbornholm.dk/Default.asp?m=292

Blåskinsdalen er en dejlig lille vandretur i en smuk skov. Den ligger i
nærhede af Hasle.

http://www.hasle.dk/?Turisme:Sev%E6rdigheder:Naturperler:Bl%E5skinsdalen

Og så er der de oplagte... Hammershus, Naturbornholm, Joboland,
Rokkestenen, Rundkirkerne, Ekkodalen.

God tur.

Mvh
Anders