Har du været på slotsophold med DG Danmark~
Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 15-05-09 04:43

Hejsa,

min kæreste og jeg vil meget gerne høre fra folk der har været afsted
på slotsophold her i Danmark ("Royal Classic Slotshoteller" - Hvedholm
Slot, Sophiendahl Gods, Sauntehus Slotshotel, Kokkedal Slot eller
Store Restrup Herregård) og har brugt et DG Danmark/Nugari gavekort
til opholdet, ligesom vi selv har. Vi er i øjeblikket i en retssag med
indehaveren af disse hoteller. Du behøver ikke selv være blevet
sagsøgt (men skriv endelig også hvis du er!), og det er selvfølgelig
uden risiko for dig at henvende dig. Vi har brug for din hjælp.. skriv
en mail til dtordrup@gmail.com.

Mvh David

Fra : Elmer Fjort

Dato : 15-05-09 11:58

<dtordrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Og andre kunne måske have brug for en advarsel.

elmer

Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 16-05-09 10:00

On 15 Maj, 12:57, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> [...]
> en mail til dtord...@gmail.com.
>
> Mvh David
>
> Og andre kunne måske have brug for en advarsel.

Firmaet er som sagt erklæret konkurs, så de indløser ikke længere
gavekort.

Fra : Kim

Dato : 17-05-09 16:18

Det ville måske være smart, hvis du beskrev hvad
tvisten drejer sig om ?
Hvis det er fordi de ikke vil indløse et gavekort fra et
firma som er konkurs, kan jeg da godt forstå dem...

--
Mvh, Kim

Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 17-05-09 11:45

On 17 Maj, 17:18, "Kim" <N...@mail.dk> wrote:
> [...]
> tvisten drejer sig om ?
> Hvis det er fordi de ikke vil indløse et gavekort fra et
> firma som er konkurs, kan jeg da godt forstå dem...

Vi er blevet sagsøgt fordi vi har indløst et gavekort, der var udstedt
af et firma, som siden gik konkurs. Ejeren af hotellet har ikke kunnet
få sine penge fra Nugari/DG Danmark, fordi de er gået konkurs, og har
derfor sagsøgt os istedet.

Fra : alexbo

Dato : 17-05-09 19:02

<dtordrup@gmail.com> skrev

> [...]
>af et firma, som siden gik konkurs. Ejeren af hotellet har ikke kunnet
>få sine penge fra Nugari/DG Danmark, fordi de er gået konkurs, og har

Ja I har jo betalt med en dækningsløs check/vouncher.
Det interessante er om hotellet ved at acceptere gavekortet har pådraget sig
risikoen for dets gyldighed.

Jeg tror det er det samme som hvis du havde sagt "send regningen til
Firmaet" og firmaet ikke betalte.
Du har fået ydelsen og skal sørge for betalingen.
Lad os høre hvad retssagen ender med.

mvh
Alex Christensen

Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 17-05-09 12:29

On 17 Maj, 20:01, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> Firmaet" og firmaet ikke betalte.
> Du har fået ydelsen og skal sørge for betalingen.

Jeg er egentlig ikke interesseret i en juridisk diskussion, da jeg
ikke er jurist og har en advokat til den slags. Jeg er bare
interesseret i at høre fra folk, der har været på slotsophold på
ovennævnte hoteller og har betalt med et gavekort fra DG Danmark/
Nugari. Hvis man synes det er rimeligt at betale for samme ydelse to
gange er det fint med mig, det synes jeg bare ikke.

Mvh David

Fra : alexbo

Dato : 17-05-09 19:50

<dtordrup@gmail.com> skrev

>Jeg er egentlig ikke interesseret i en juridisk diskussion,
Fair nok.

> Hvis man synes det er rimeligt at betale for samme ydelse to
>gange er det fint med mig, det synes jeg bare ikke.
Nåh, men så ville du godt alligevel,
foreløbig har du ikke betalt hotellet, kun en platugle der har solgt dig
nogle værdiløse gavekort.

Der findes forøvrigt en gruppe til opslag, dk.opslag

mvh
Alex Christensen

Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 17-05-09 13:08

On 17 Maj, 20:50, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> nogle værdiløse gavekort.
>
> Der findes forøvrigt en gruppe til opslag, dk.opslag

Jeg tror lige jeg skal opklare hvad der er sket:
1) vi har købt et gavekort og forudbetalt et hotelophold, og i øvrigt
fået at vide af udbyderen at hotellet ville blive forudbetalt for os
2) efter vi har boet på hotellet, som har modtaget gavekortet som
betaling, og som har kommunikeret med udbyderen under opholdet på
vores vejne, er udbyderen af gavekortet gået konkurs
3) indehaveren af hotellet finder ud af han alligevel ikke samarbejder
med gavekort udbyderen

Tak for din henvisning til dk.opslag.

Mvh David

Fra : dtordrup@gmail.com

Dato : 17-05-09 13:14

> [...]
> nogle værdiløse gavekort.
>
> Der findes forøvrigt en gruppe til opslag, dk.opslag

Jeg tror lige jeg skal detaljere hvad der er sket:
1) vi har købt et gavekort af et firma, som har bestilt et hotelophold
til os. Vi har betalt opholdet i forvejen, idet hotellet skulle
forudbetales af gavekort udstederen
2) hotellet modtager gavekortet som betaling for vores ophold, og
kommunikerer endvidere med gavekort udstederen på vores vejne under
opholdet
3) efter konkursen af gavekort udstederen finder hotel indehaveren ud
af, at han alligevel ikke har et samarbejde med gavekort udstederen

Hvis du var studerende og var blevet stævnet for flere tusinde kroner,
og havde brug for at komme i kontakt med nogen der kunne hjælpe dig,
ville du måske også overveje at sætte et opslag op, der bliver læst af
folk der rejser (dk.fritid.rejse).

Tak for din henvisning til dk.opslag.

/David