Parkering i Flensborg
Fra : Carsten Keller

Dato : 15-05-09 08:06

Hej gruppe.

Da vi skal et smut sydpå med DB til sommer skal jeg bruge en parkeringsplads
til en bil i nærheden af banegården i Flensborg i en uges tid i juli.

Det behøver ikke være gratis, men jeg synes ikke jeg kan finde nogen priser
på de P-huse det lykkedes mig at støve op i byen. Vil gerne have en
nogenlunde indikation om hvad jeg kan forvente at skulle bløde inden jeg
står ved automaten.

Takker

Keller

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-05-09 23:22

"Carsten Keller" <keller@no-more-swen.post12.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogenlunde indikation om hvad jeg kan forvente at skulle bløde inden jeg

Jeg kan godt finde priser i nogle parkeringshuse, men ingen af dem har
døgnåbent.
Men til gengæld fandt jeg en beskrivelse af, at der skulle være en stor
gratis p-plads uden restriktioner her:
http://www.qype.com/def01/explore/show?search_term=parkhaus
Her kan man også læse lidt om pladsen, som skulle ligge over for noget som
hedder Jugendcentrum, som jeg andet sted fandt på adressen Zur Exe 25,
Flensburg.
Hvis du søger den i googlemaps, kan man godt se, at der ligger en meget stor
p-plads lige overfor.
Jeg vil skønne, at der er 5-6oo m til banegården derfra.

Her står noget om gratis pendlerparkering direkte ved banegården:
http://www.flensburg-online.de/az/az-parken.html
Desuden er der beskrevet en p-plads som man kan komme til med bus på 10 min

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 16-05-09 08:25

> [...]
> http://www.flensburg-online.de/az/az-parken.html
> Desuden er der beskrevet en p-plads som man kan komme til med bus på 10 min

Den store parkeringsplads 'Exe' ligger ca. et kvarters gang fra centrum
og har altid masser af plads, hvis der ikke er cirkus. Vi holdt altid
der, når vi var i Flensburg.
Den er naturligvis aldeles ubevogtet, men jeg har aldrig set biler med
hærværk der.

Hvis du søger efter Flensburg Parkhaus på Gurgel, kan du nemt finde
telefonnummer på parkeringshusene og spørge, og tyskerne i Flensburg er
heldigvis adskillige gange mere høflige end danskere.
(Måske er det meget godt, de ikke kom 'hjem til riget')

God tur.

Bjarne

PS: Har du overvejet, om der kører tog til Flensburg, der passer?
PPS: Har du også overvejet togforbindelserne fra Niebüll?

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-05-09 12:27

Bjarne wrote:
> [...]
> holdt altid der, når vi var i Flensburg.
> Den er naturligvis aldeles ubevogtet, men jeg har aldrig set biler med

Den har jeg også fundet, det næste problem bliver så at finde ud af om der
er arrangementer der i perioden. Vi kan jo godt se om der står et telt når
vi kommer, men vi skal jo være rimelig sikre på at der er ledigt indtil
bilen bliver hentet ugen efter.

> PS: Har du overvejet, om der kører tog til Flensburg, der passer?
> PPS: Har du også overvejet togforbindelserne fra Niebüll?

Det tog vi står på til Hamborg kommer skam hele vejen fra Århus, så det
ville være nærliggende, men svigerforældrene (nok mest svigermor vil
gerne shoppe lidt i Flensborg når de kommer tilbage en uge senere, vi andre
bliver lidt længere i Schweiz og omegn. Når vi selv skal hjemad bliver det
enten tog hele vejen til Århus eller en flyver til en jysk by. Vi ved ikke
hvor vi skal hen og hvor længe vi skal være der endnu, så returrejsen er
ikke helt på plads.

Keller

Fra : Bjarne

Dato : 18-05-09 17:07

Carsten Keller skrev:

> [...]
> bliver det enten tog hele vejen til Århus eller en flyver til en jysk
> by. Vi ved ikke hvor vi skal hen og hvor længe vi skal være der endnu,

Prøv at se dette.
http://www.deutschebahn.com/site/shared/de/dateianhaenge/infomaterial/parkandrail__bahnhoefe.pdf
Jeg ved ikke, hvordan det foregår med reservation, men man kan jo ringe
og spørge.
3 Øjro per nat.

BJarne

Fra : JR

Dato : 17-05-09 16:22

Carsten Keller wrote:

> Da vi skal et smut sydpå med DB til sommer skal jeg bruge en parkeringsplads
> til en bil i nærheden af banegården i Flensborg i en uges tid i juli.

Overvej at parkere i Padborg. Der er en parkeringsplads lige ved
banegården. Gratis.

En del tyske tog starter faktisk derfra.
Jeg vil tro at næsten alle danske der fortsætter sydpå, stopper der.

Mvh. Jørgen