Bryllupsrejse i nattog med dobbeltseng
Fra : Honeymoon

Dato : 09-05-09 15:53

Nogen der har erfaringer med tog med sovevogn i Europa?

Vores drømmeferie foregår med tog et sted hen i Europa. Destinationen
spiller ikke den store rolle, men selvfølgelig gerne med skøn udsigt.

Til gengæld er det vigtigt at der er dobbeltseng, og det må meget gerne
være noget luksuriøst. Måske der ligefrem findes en bryllupssuite?

Iflg DSB er der fra København desværre kun nattog med enkeltsenge (selv
i deres luxus-vogne), men spekulerer på, om der måske er andre gode
strækninger med de ønskede faciliteter - fx. sydpå (Paris-Barcelona?)
eller måske noget østpå?

Forslag? Erfaringer?

Med spændt hilsen
Honey & Moon

Fra : bosol

Dato : 09-05-09 10:15

Orientekspressen måske http://www.orient-express.com/web/luxury/luxury_travel.jsp

Fra : kim@kimsbilleder.dk

Dato : 09-05-09 19:48

En tur rundt i Skotland?

http://www.royalscotsman.com

Fra : Ivar

Dato : 09-05-09 22:46

Honeymoon skrev:

> Nogen der har erfaringer med tog med sovevogn i Europa?

Dem jeg kender, der har kørt med sovevogn i Europa, har aldrig
omtalt det som noget glamourøst. Det er typisk klapsenge
i to etager. Dobbeltseng tror jeg blot er noget, du kan
drømme om

Selv har jeg kun kørt med sovevogn mellem Sct. Petersborg
og Moskva, og mellem Moskva og Nizhny Novgorod (Gorky).
Det var helt sikkert en oplevelse, men grundlaget for en romantisk
tur kan det aldrig blive.

Ivar Magnusson

Fra : Bjarne

Dato : 10-05-09 00:49

Honeymoon skrev:

> [...]
> i deres luxus-vogne), men spekulerer på, om der måske er andre gode
> strækninger med de ønskede faciliteter - fx. sydpå (Paris-Barcelona?)

Jeg synes godt, at en europæisk sovevogn kan være romantisk, selvom
sengene er smalle. Vi har haft eventyrlige rejser til Berlin da
Østersøekspressen kørte.
En tur i spisevognen med lidt mad og et glas vin hører med. I den
to-etages sovevogn kan man bestille kupe på 1. sal med udsigt mod
nattehimlen.

Men vi så det mest bedårende nattog i Skotland mellem Fort William og
Malleig, og det ville sikkert komme på førstepladsen.

Ellers kunne man jo også overveje at rejse uden for Europa. Det ser ud
som om Amtrak har lækre sovevogne.
Her er et Superliner-futtog set for nyligt:
http://www.youtube.com/watch?v=K7rlcBjVpWc&feature=channel_page

BJarne