Spændende steder Rhodos
Fra : Lars Olesen

Dato : 09-05-09 09:20

Hejsa
Er der nogen der kender nogle spændende steder på Rhodos,
alt har interresse, skal der ned for 7 gang.

Mvh. Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-05-09 13:18

"Lars Olesen" <lio@grejsdalen.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
> Er der nogen der kender nogle spændende steder på Rhodos,
> alt har interresse, skal der ned for 7 gang.

Køb denne bog:
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/boeger/turen/rhodos_tgt.htm

Rhodos er hurtig overstået, 1-2 dage rundt i bil, så har du set det hele.
Hvad har du lavet de 6 andre gange du har været der?
--
mvh/Preben

Fra : Lars Olesen

Dato : 09-05-09 16:19

Hej Preben
Du må have kørt meget stærkt, ellers er du dampbarn der ikke kan stilles
nogen steder.
husk at slappe helt af.
Vi kender mange dernede vi bruger tid på, min svigerfar er kommet der i
27år.

Vi bruger f.eks en hel dag her når vi er dernede
http://www.water-park.gr/home.html

Mvh. Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-05-09 08:02

> Vi kender mange dernede vi bruger tid på, min svigerfar er kommet der i
> 27år.

Ja, nogle mennesker har behov for stor tryghed i form af kendte omgivelser.
Jeg kunne forestille mig, at din svigerfar også går efter de restauranter,
der serverer marinerede sild, frikadeller og flæskesteg på Rhodos
Jeg kan derimod godt lide nye udfordringer og nye oplevelser, så for mig er
Rhodos en éngangsoplevelse.

> Vi bruger f.eks en hel dag her når vi er dernede
> http://www.water-park.gr/home.html

God fornøjelse! Jeg kunne ikke drømme om at sætte mine ben et sådant sted.
Hvorfor dog bruge tid og penge på tivoliaktiviteter så langt væk, når du kan
opleve dem overalt i Danmark og omkringliggende lande.
--
mvh/Preben

Fra : Lars Olesen

Dato : 10-05-09 08:49

Desvære du tager fejl Preben
Som jeg har sagt har vi mange venner dernede, der er næsten kun græker der
hvor vi spiser.
Sætter ikke mine ben på de restauranter som du tænker på.
Men som sagt det er venner vi er nede at besøge, vi rejser andre steder når
vi rigtig skal på ferie.
Spilder ikke min tid på diskussion, det var jo ikke Dumme kommentar jeg
skrev efter.

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-05-09 13:51

"Lars Olesen" <lioSLETDETTE@grejsdalen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> når vi rigtig skal på ferie.
> Spilder ikke min tid på diskussion, det var jo ikke Dumme kommentar jeg

Jeg tror, det er dig, der er dum. Hvis du har så mange venner dernede, burde
de vel kunne fortælle dig, hvad der er værd at se.

Fra : Lars Olesen

Dato : 10-05-09 13:53

zz.........

Fra : MVJ

Dato : 09-05-09 18:40

"Lars Olesen" <lio@grejsdalen.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
> Er der nogen der kender nogle spændende steder på Rhodos,
> alt har interresse, skal der ned for 7 gang.
--------------

Har lidt den samme fornemmelse som Preben - men den ene jeg var på og eneste
gang jeg skal til Rhodos, da syntes jeg at "Sommerfugledalen" var virkelig
en god oplevelse. Men ellers syntes jeg ikke der var meget at se - vi kørte
rundt i 3 dage i lejet bil, og det var der godt nok ikke meget ved. Men
Kreta - Satorini - og Zankynthos, det synes jeg er bedre (tager til Kreta på
næste Søndag). Men ellers lej en bil - køb en bog og så ellers bare derudaf
God ferie !
Mogens

Fra : bosol

Dato : 09-05-09 14:07

On 9 Maj, 20:40, "MVJ" <mogens.am...@gmail.com> wrote:

> [...]
> næste Søndag). Men ellers lej en bil - køb en bog og så ellers bare derudaf

Har I slet ikke været på Akropolis LINDOS på Rhodos ?

Fra : MVJ

Dato : 10-05-09 06:35

"
Har I slet ikke været på Akropolis LINDOS på Rhodos ?
Joda den glemte jeg - måske fordi den dag vi var der, da var det 40+ grader,
så det er nok fortrængt .
Men jo det er også værd at se.
Mogen

Fra : Lars Olesen

Dato : 16-05-09 11:53

Hejsa er der ikke andre der har spændende steder man kan tage hen
f.eks græske spise steder hvor der ikke kommer for mange turister, eller
andet alt har interesse?

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-05-09 12:41

> Hejsa er der ikke andre der har spændende steder man kan tage hen
> f.eks græske spise steder hvor der ikke kommer for mange turister, eller
> andet alt har interesse?

Spørg dog alle dine venner dernede eller din svigerfar dit fjols, og lad så
være med at fylde gruppen her med dine tåbelige spørgsmål.

Fra : Lars Olesen

Dato : 16-05-09 17:02

> "Lars Olesen" <lioSLETDETTE@grejsdalen.dk> skrev i meddelelsen
>

> Spørg dog alle dine venner dernede eller din svigerfar dit fjols, og lad
> så være med at fylde gruppen her med dine tåbelige spørgsmål.
Hvem har stoppet penge i dig nu
Hold da kæft dit fjolds er du ikke død endnu

Fra : Israeli

Dato : 16-05-09 12:52

"Lars Olesen" skrev i en meddelelse...
> Hejsa er der ikke andre der har spændende steder man kan tage hen
> f.eks græske spise steder hvor der ikke kommer for mange turister, eller
> andet alt har interesse?

Kan desværre ikke hjælpe dig med egne erfaringer, da jeg (endnu) ikke har
været på Rhodos. Men hvis man smækker "Secret Rhodos" eller "Secret Rhodes"
ind i Google, så kommer der en side frem, som måske kunne give dig nogle
tip. Nemlig denne side:

http://findarticles.com/p/articles/mi_qn4161/is_20040125/ai_n9714963/

God tur. Noget af det dejlige ved at vende tilbage til allerede besøgte
steder er jo også, at man kan følge et område over tid. Dvs. følge
udviklingen af området, såvel natur- som kulturmæssigt.

Fra : Lars Olesen

Dato : 17-05-09 07:51

Tak for din hjælp.
du er da en af de seriøse her inde.
Mvh Lars.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 08-11-09 13:56

On 09-05-2009 10:20, Lars Olesen wrote:
> Hejsa
> Er der nogen der kender nogle spændende steder på Rhodos,
> alt har interresse, skal der ned for 7 gang.

Mine oplevelser er udtrykt i disse billeder:

http://sfriberg.smugmug.com/Galleries/Rhodos/9986146_Ywd4X#682682953_n94C6

(der mangler stadig at blive uploadet omkring 1/3)

For mig har det mest interessante været den gamle ridderkultur.
Johanniterordenen indtog jo Rhodos i 1309 og forlod først øen i 1523
medbringende deres skatte, arkiver og våben. Mange meget spændende
"efterladenskaber" rundt om på Rhodos. Om Kreta eller Santorini er mere
spændende ved jeg ikke, selvom jeg har været begge steder. Jeg vil dog
mene, at jeg har set de fleste interessante steder for mig i løbet af en
uge på Rhodos med en lejet bil, men det er selvfølgelig en personlig
vurdering.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/