Pafos - Cypern!
Fra : Søs

Dato : 06-05-09 13:42

Hej!

Er der nogen her, der kender noget til Pafos på Cypern?

Vi har før boet i Larnaca, og set en del af øen.
Men vi nåede aldrig helt over til den vestlige del, så det er specielt
området omkring Pafos, vi gerne vil vide mere om!

Alle gode råd og ideer modtages med glæde!

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søs.

Fra : Lars

Dato : 10-05-09 16:05

Søs wrote:
> [...]
> området omkring Pafos, vi gerne vil vide mere om!
>
> Alle gode råd og ideer modtages med glæde!

Ja jeg kender byen godt - hvad vil du vide? Er det Pano eller Kato Pafos ?

PS: Se fotos her: http://galleri.fotolinks.dk/index_cypern.htm

Mvh

Lars

Fra : Søs

Dato : 11-05-09 13:52

Hej Lars!

Tak for dit svar!
Det er nogle flotte og inspirerende billeder, du har taget!
De skal vist lige studeres lidt nærmere

Vi rejser også med Århus Charter, og skal bo på Andries i Kato Pafos.

Jeg vil bare gerne vide, om du har haft nogle oplevelser i Pafos, som du
ikke synes vi skal gå glip af ?

Det kan være godt at læse en guidebog, men tit er det sjovere at høre om
erfaringer, andre rejsende har gjort!

Er der noget, du synes, vi bare skal se eller må opleve?
En speciel god udflugt, f.eks. på egen hånd, du har taget?
Eller andet, der kan være godt for os at vide om området?

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søs.

Fra : Lars

Dato : 11-05-09 16:35

Søs wrote:
> [...]
> En speciel god udflugt, f.eks. på egen hånd, du har taget?
> Eller andet, der kan være godt for os at vide om området?

Jeg har også gentagne gange rejst med Århus Charter og har ennda boet to
gange på Andries. Har dog været der i uge 7 begge gange- hvor Andries har
været rolig. Andries ligger lige bag ved en værtshusgade, fyldt med
alverdens mad og drikkesteder - der som regel er fyldt op med for mange
englændere.

Når du har kikket billeder så kan du se at der er masser af se i Pafos -
hvis man er til ruiner så er der rigtig meget at kikke på.

I byen kan man med fordel gå rundt - og så tage bybussen hjem når man ikke
gider gå mere.
Markedet oppe i Pano Pafos er et besøg værd. Der er også et akvarium i byen,
og rig mulighed for at shoppe.

Århus Charters udflugter er fine - men du får nok mere ud af at leje en bil
(lej en magen til den du har derhjemme- så skal du "kun" vænne dig til at
den er speglvendt - de kører i den forkerte side. Århus Charters guider har
kontakt til biludlejlingsselskaber - der er "checket ud" af Århus Charter.

Mht rejsefører så køb ADAC's "Zypern" - den koster kun 5 euro og har meget
mere med en "Turen går til Cypern - som også koster meget mere... ( og så
ser man andre ting i den tyske end i den danske - så

Pas på med at købe briller - husk at et par dobbeltslebne med stel koster
ca. 165 euro i tyskland.

God tur

Lars