Italien
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 22:16

Hvis man skal på afslapningsferie med strand og ordenligt hotel, hvor henne
i Italien kan I anbefale at man tager hen? Vi skal afsted i august og kører
selv.
Jeg har overvejet Rimini, men kender ikke rigtig andre steder som måske er
mere interessante. Er vestkysten ud mod middelhavet bedre? Livorno og Sienna
i Toscana har jeg også hørt omtalt som dejlige steder.

Fra : bosol

Dato : 30-04-09 13:35

On 30 Apr., 00:15, "Stone" <-> wrote:
> [...]
> mere interessante. Er vestkysten ud mod middelhavet bedre? Livorno og Sienna
> i Toscana har jeg også hørt omtalt som dejlige steder.

I kunne tage ned og besøge Caspar & Josehfines B&B i Rosora 55 km fra
Ancona, de har lige vundet i "Min italienske drøm" på DR1 - vi er
kommet meget på kysten nord for Ancona og kan varmt anbefale området.

Fra : Bjarne

Dato : 01-05-09 18:56

Stone skrev:
> [...]
> mere interessante. Er vestkysten ud mod middelhavet bedre? Livorno og Sienna
> i Toscana har jeg også hørt omtalt som dejlige steder.

Hvis stranden er det vigtigste, ville jeg rejse helt ned til Syditalien,
f.eks. Calabrien, f.eks. Tropea og omegn.
Der kan man finde gode strande, hvor man hverken skal færdes på klipper
eller ligge i lag med de andre gæster. Desuden er der fantastisk natur
bl.a. i nationalparkerne.

Hvis man kan affinde sig med at dele stranden med mange andre, er der
meget kortere at køre til Ligurien, hvor der aldrig er ret langt fra
byerne ved havet og op til fred og ro og skøn natur og små byer i
bjergene. Desuden kan man lade bilen stå og tage på ture langs kysten i
tog og f.eks. tage en tur til Nice eller Genova uden at tænke på parkering.

Der er også skønt i Toscana.

vh

Bjarne

Fra : Aslan

Dato : 02-05-09 08:27

"Stone" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere interessante. Er vestkysten ud mod middelhavet bedre? Livorno og
> Sienna i Toscana har jeg også hørt omtalt som dejlige steder.

Ferie ved De klassiske badestrande

http://www.in-italia.dk/textcfl_1625.asp