Skiferie i Banff i Canada?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 26-04-09 19:38

Hej Ng

Vi er to der er snakker meget seriøst efterhånden om at skulle på en
ordenlig skiferie... Derfor vil jeg høre om der er nogen der har været i
Banff i Canada og om det er godt, eller vi bare skal kigge andet steds?

Hvor lang tid kan man bruge der ca? 14 dage? 3 uger?

Hvad koster det ca?

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 22:03

> Vi er to der er snakker meget seriøst efterhånden om at skulle på en
> ordenlig skiferie... Derfor vil jeg høre om der er nogen der har været i
> Banff i Canada og om det er godt, eller vi bare skal kigge andet steds?

Har været i Banff, dog ikke på ski... Alting i Banff koster kassen. Det
samme gælder Whistler...
Skal det være okay billigt - så kig på de lokale bjerge lige nord for
Vancouver - eller SunPeaks - som ligger 5 timers kørsel op af Highway 1...
http://www.sunpeaksresort.com

> Hvor lang tid kan man bruge der ca? 14 dage? 3 uger?

Lige så længe du har lyst vel - men skal man derover, skal man da mindst
bruge tre uger.

> Hvad koster det ca?

Meget afhængig af hvad du skal.
De lokale bjerge koster ca. 30 - 60$ inkl. ski leje for en dag.

Tjek hvad Google siger...

---
Allan

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 29-04-09 11:25

> [...]
> Banff i Canada og om det er godt, eller vi bare skal kigge andet steds?
Hvor lang tid kan man bruge der ca? 14 dage? 3 uger?

Jeg har været der, men i juli så det var ikke så meget ski vi kom for...
Men vi boede på et lille motel der hed Bow valley motor inn i nabo-byen
Canmore, ca. 5 km fra Banff, og priserne dér var langt mere spiselige.
Til gengæld gik vi glip af den grizzly bjørn der galoperede ned gennem
forretningsgaden i Banff midt på formiddagen.....for vi boede jo i Canmore

Til gengæld så vi mange bjørne på vej op til Jasper ad Icefields Parkway -
verdens smukkeste køretur.
Tjek turen her : http://www.hejnfelt.dk/canada.htm
god fornøjelse.
Niels Hejnfelt

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-05-09 18:39

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Til gengæld så vi mange bjørne på vej op til Jasper ad Icefields Parkway -

Fedt site... Takker mange gange

Mvh Jacob