Parkering CPH.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-04-09 14:22

Hej.

Jeg skal ud at rejse den 7. maj, fra Københavns lufthavn. Jeg har tænkt på
at parkere inde ved Københavns lufthavn. Jeg kan se på deres hjemmeside at
det koster 360 Kr. for 8 døgn. (noget billigere end jeg plejer at give, for
en taxi ude fra Valby hvor jeg parkerede sidst). Det er parkeringsafsnit
P15/P17, men hvor langt er der derfra, og til terminal 2, skal man have taxi
derfra, eller kan man gå, med et par kufferter? Nogen der har prøvet at
parkere der?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : -= JF =-

Dato : 12-04-09 14:33

Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
> at parkere inde ved Københavns lufthavn. Jeg kan se på deres hjemmeside at

De 360,- er prisen hvis du bare dukker op.
Prøv at reservere i stedet. Hvis du er heldig er der stadig pladser til
250,- (+ 35,- i pladsreservation) for en uge.

Du kan reservere fra Lufthavnsparkeringens hjemmeside: http://www.lpkas.dk/

> P15/P17, men hvor langt er der derfra, og til terminal 2, skal man have taxi
> derfra, eller kan man gå, med et par kufferter? Nogen der har prøvet at
> parkere der?

P15 kan du kun holde på hvis du har reserveret plads i forvejen. Dukker
du bare op uden reservation skal du fortsætte til P17.

Du behøver såmænd hverken at tage taxa eller at gå. Der kører gratis
transitbus fra P15 og P17 til terminalerne - og ligeså når du kommer
hjem... Gratis bus tilbage til P15/P17.

Mvh John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-04-09 14:39

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> De 360,- er prisen hvis du bare dukker op.
> Prøv at reservere i stedet. Hvis du er heldig er der stadig pladser til
> 250,- (+ 35,- i pladsreservation) for en uge.

Jeg har prøvet at søge, der kommer kun pladser up til 360 og 525 Kr.

> Du kan reservere fra Lufthavnsparkeringens hjemmeside:
> http://www.lpkas.dk/

Det prøver jeg.

> P15 kan du kun holde på hvis du har reserveret plads i forvejen. Dukker du
> bare op uden reservation skal du fortsætte til P17.

Ok.

> Du behøver såmænd hverken at tage taxa eller at gå. Der kører gratis
> transitbus fra P15 og P17 til terminalerne - og ligeså når du kommer
> hjem... Gratis bus tilbage til P15/P17.

Holder de lige ved f.eks. parkerng P15, og køre til terminal 2, og hvad med
når jeg kommer hjem, holder de lige ved ankomsthallen?

Fra : -= JF =-

Dato : 12-04-09 15:05

Jørgen Nielsen skrev:

> Holder de lige ved f.eks. parkerng P15, og køre til terminal 2, og hvad med
> når jeg kommer hjem, holder de lige ved ankomsthallen?

Bussen kører såmænd ind og holder inde på området på både P15 og P17, og
den har stoppested ved både Terminal 1, 2 og 3.

Mvh John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-04-09 15:49

> Bussen kører såmænd ind og holder inde på området på både P15 og P17, og
> den har stoppested ved både Terminal 1, 2 og 3.

Perfekt Tak for hjælpen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-04-09 16:05

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Bussen kører såmænd ind og holder inde på området på både P15 og P17, og
> den har stoppested ved både Terminal 1, 2 og 3.

Ok, jeg tror jeg gør det på den måde. Står der terminalbus på bussen?

Fra : -= JF =-

Dato : 13-04-09 19:11

Jørgen Nielsen skrev:

> Ok, jeg tror jeg gør det på den måde. Står der terminalbus på bussen?

Der står Transitbus på den - men du kan ikke tage fejl.
En mørkeblå bus med gul skrift, på størrelse med en HT-bus.

Se den her:
http://www.cph.dk/NR/rdonlyres/45836B22-D8AD-40A8-B6FB-A656924971B2/0/transitbus.jpg

Mvh John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-04-09 16:13

> Der står Transitbus på den - men du kan ikke tage fejl.
> En mørkeblå bus med gul skrift, på størrelse med en HT-bus.

> [...]

Hej John.

Ok. Mange tak for hjælpen

Fra : Stig Nielsen

Dato : 13-04-09 11:36

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal man have taxi derfra, eller kan man gå, med et par kufferter? Nogen

Og endnu billigere kan du booke her www.europark.dk

Her kører der ikke nogen bus, men det tager 10 minutter at gå til Terminal
3, det er lige på den anden side af motorvejen.

Du kan jo evt. parkere lige uden for afgangshallen i det dyre hus, mens du
checker ind, og så køre bilen over bagefter.
De første 15 minutter er gratis her.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-04-09 16:06

"Stig Nielsen" <stig@abc.de> wrote in message

> [...]
>
> Du kan jo evt. parkere lige uden for afgangshallen i det dyre hus, mens du
> checker ind, og så køre bilen over bagefter.

Hej Stig.

Tak for dit svar Men jeg tror jeg gør det på den måde som John beskrev.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-04-09 16:59

> Og endnu billigere kan du booke her www.europark.dk
> Her kører der ikke nogen bus, men det tager 10 minutter at gå til
> Terminal 3, det er lige på den anden side af motorvejen.

Jeg kører dagligt forbi EuroPark på vej på arbejde. Stedet ligger øde hen
om natten og er IKKE overvåget. Ganske ofte kan man se opklodsede biler
uden hjul, biler med smadrede sideruder og lignende.

Jeg ville aldrig anbefale nogen at smide sin bil dér. Så kan man ligeså
godt parkere helt gratis et par hundrede meter længere nede ad Amager
Strandvej.

At man oveni købet kun kan bestille hos dem med Internet Explorer (og endda
ikke med nyeste version 8), gør ikke just EuroPark mere
anbefalelsesværdigt.

P17 ligger også øde og afsides, men er videoovervåget, og stedet
patruljeres af CPH i forbindelse med overvågning af lufthavnen generelt.

Fra : -= JF =-

Dato : 13-04-09 19:07

Kent Oldhøj skrev:

> Jeg kører dagligt forbi EuroPark på vej på arbejde. Stedet ligger øde hen
> om natten og er IKKE overvåget. Ganske ofte kan man se opklodsede biler
> uden hjul, biler med smadrede sideruder og lignende.

Og Lufthavnsparkeringen modtager næsten dagligt opkald fra kunder der
har holdt dernede, med klager, skideballer og krav om tilbagebetaling...

> P17 ligger også øde og afsides, men er videoovervåget, og stedet
> patruljeres af CPH i forbindelse med overvågning af lufthavnen generelt.
For slet ikke at tale om at Lufthavnsparkeringen selv patruljerer, samt
at servicevognen kører samtlige anlæg igennem flere gange dagligt for at
tilse og servicere maskiner. Dertil kommer at en hundepatrulje
patruljerer samtlige anlæg flere gange hver nat.

Mvh John

Fra : Stig Nielsen

Dato : 13-04-09 21:37

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville aldrig anbefale nogen at smide sin bil dér. Så kan man ligeså
> godt parkere helt gratis et par hundrede meter længere nede ad Amager

Der er fin kameraovervågning på Europarks græsmark og jeg har indtil videre
kun set en bil hvor sideruden og autoradioen manglede......

Til gengæld så jeg på P17 sidste år en fin ny Passat med de fede dæk af
mærket Arla .......

Så jeg tror det er hip som hap

Bare man sørger for at der ikke er noget af værdi i bilen, så kan du holde
hvor som helst, og har du noget af værdi, så er det sgu nok ligemeget hvor
du holder, for det kan ske overalt i DK.

Fra : Peter T.

Dato : 14-04-09 06:57

In article <49e3a205$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, stig@abc.de
says...

> Bare man sørger for at der ikke er noget af værdi i bilen, så kan du holde
> hvor som helst, og har du noget af værdi, så er det sgu nok ligemeget hvor
> du holder, for det kan ske overalt i DK.

Faktisk skal der være rodet i bilen. En af mine venners bil blev
stjålet få timer efter hun for første gang nogensinde havde rengjort den
inden i. Det skete om natten til i går. Før lå der affald, papirer og
mystiske ting og sager i hendes 10 år gamle dyt. :)

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-09 12:40

In article <49e1eb0c$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, longhorn_
1969nomorespam@hotmail.com says...

> derfra, eller kan man gå, med et par kufferter? Nogen der har prøvet at
> parkere der?

Alternativt kan du parkere på feks. tustrupvej i Vanløse og tage metroen
derfra. Der er maksimalt 2 minutters gang. Desuden kører metroen nu
hele døgnet alle ugens dage.

--
Peter T.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-04-09 16:07

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

Alternativt kan du parkere på feks. tustrupvej i Vanløse og tage metroen
derfra. Der er maksimalt 2 minutters gang. Desuden kører metroen nu
hele døgnet alle ugens dage.

Hvor langt er der fra tustrupvej og til metroen ?

Fra : Peter T.

Dato : 14-04-09 06:52

In article <49e35516$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, longhorn_
1969nomorespam@hotmail.com says...

> Hvor langt er der fra tustrupvej og til metroen ?

Dt er vel 150-200 meter. Det er næsten den samme afstand, som fra
ankomsthallens udgang til nærmeste p-hus i lufthavnen. Men hvis du
overvejer det, så skal du huske, at du skal købe billet fra zone 1 til
4. Så det er tid kontra sparede penge, der skal vægtes. :)

--
Peter T.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-04-09 16:17

[...]

Hej Peter.

Det er jo godt nok ikke så langt, men jeg tror jeg parkere inde ved
lufthavnen (P15-P17).
Tak for svar.

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 10:41

Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
> derfra, eller kan man gå, med et par kufferter? Nogen der har prøvet at

Du har ikke overvejet Metro'en fra et givent punkt i KBH?
Evt. Nørreport, hvortil S-toget fra Valby kører!

--
Armand.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-05-09 15:38

> Du har ikke overvejet Metro'en fra et givent punkt i KBH?
> Evt. Nørreport, hvortil S-toget fra Valby kører!

Hej Armand.

Undskyld det tog så lang tid at svare på dit spørgsmål. Jo jeg havde tænkt
på det da andre her i gruppen også nævnede det. Men jeg har bestilt en
parkeringsplads inde ved lufthavnen (P15).

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 21:51

Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
> på det da andre her i gruppen også nævnede det. Men jeg har bestilt en
> parkeringsplads inde ved lufthavnen (P15).

Ih hvor høfligt!

Det ér jo ikke bydende nødvendigt at reagere på alt der skrives i en
tråd man har skabt, ligesom at jeg i dette tilfælde kun(!) kom med et
foreslag til inspiration omkring alternativer!

--
Armand.