Wales
Fra : jebir@jebir.dk

Dato : 09-04-09 10:57

Hejsa!

Vi regner med at skulle en tur til Wales til sommer - nærmere bestemt
skulle vi meget gerne være i Llanidloes d. 1. august til et bryllup,
og vil derfor kombinere det lidt med lidt sommerferie

Men hvordan kommer vi lettest derover?

Vi ville meget gerne have en bil derovre, men kan ikke helt regne ud
hvordan det vil være billigt/bedst at rejse.
Vi er 3 voksne, og regner med at køre lidt rundt derovre - omkring 10
dage el.lign.
Men skal vi
- Tage vores egen bil, køre til Frankrig og tage kanaltunnellen
- Tage vores egen bil med færge derover
- Flyve derover og leje bil derovre (men hvor skal vi flyve til og
med hvilket selskab kan det bedst betale sig?)
- Andre løsninger som vi har overset?

Vi regner med at skulle campere derovre, med mindre B&B/moteller mv.
er meget billige - jeg kender ikke priserne derovre? Dette er også
grunden til, at vi meget gerne vil have vores egen bil med - det er
temmelig besværligt at medbringe alt hvad 3 voksne skal bruge på 10
dages camping i flyet

Ud over 1/8 har vi ingen planer - vi regner selvf med at besøge Brecon
Beacons/Snowdonia national parker, men hvad skal vi ellers se derovre?

Vh.
Mikkel Skou

Fra : Henry Vest

Dato : 10-04-09 08:54

jebir@jebir.dk wrote:

> [...]
> skulle vi meget gerne være i Llanidloes d. 1. august til et bryllup,
> og vil derfor kombinere det lidt med lidt sommerferie

Lyder som en god ide! Jeg er lige kommet hjem fra Cardiff. Wales har masser
at byde på.

> - Flyve derover og leje bil derovre (men hvor skal vi flyve til og
> med hvilket selskab kan det bedst betale sig?)

Min løsning var at flyve til London og så tage tog derfra. Det tager ca. 2
timer med tog fra Paddington til Cardiff. Det er let at finde billige
billetter til London.

> Vi regner med at skulle campere derovre, med mindre B&B/moteller mv.
> er meget billige - jeg kender ikke priserne derovre?

Jeg boede på et lavprishotel i Cardiff. Det kostede under 300 kr. per nat,
inkl. morgenmad.

> Ud over 1/8 har vi ingen planer - vi regner selvf med at besøge Brecon
> Beacons/Snowdonia national parker, men hvad skal vi ellers se derovre?

Hvis I kommer til Cardiff, bør I overveje et besøg på Nationalmuseet. Det er
et kombineret museum for arkæologi, kunst og naturhistorie. Derudover er
der jo adskillige borge/slotte i Wales.

Det var ikke så meget jeg kunne bidrage med. Det med bil mv. har jeg ikke
nogen forstand på. Men hvilken løsning I end vælger, så hav en rigtig god
tur derover.

--
Henry Vest

Fra : alexbo

Dato : 10-04-09 09:27

<jebir@jebir.dk> skrev

>Vi ville meget gerne have en bil derovre, men kan ikke helt regne ud
>hvordan det vil være billigt/bedst at rejse.

Jeg synes at en venstrestyret bil i et land med venstrekørsel er noget
skidt, man sidder "forkert" i forhold til udsynet, skal man udenom en
holdende bus på en smal vej er man helt ovre i modsatte bane inden man
overhovedet kan se noget, så jeg vil foreslå I lejer bil, så har I en bil
bygget til kørslen.
Risikoen med at forfalde til højrekørselsvaner er også større med ens egen
bil, end med en bil der er bygget til venstrekørsel.
Men jeg kan godt se problemet med bagagen.

Ellers kender jeg desværre ikke noget til Wales.

mvh
Alex Christensen

Fra : bosol

Dato : 10-04-09 13:44

On 9 Apr., 19:57, je...@jebir.dk wrote:
> [...]
>
> Ud over 1/8 har vi ingen planer - vi regner selvf med at besøge Brecon
> Beacons/Snowdonia national parker, men hvad skal vi ellers se derovre?

Jeg har flere gange kørt i egen bil til/fra England-Skotland-Wales det
er nogle år siden og jeg havde ingen problemer med at holde til
venstre i min venstrestyrede bil, min medpassager sad i højre side og
dirigerede ved overhaling. Vi har taget Esbjerg-harwich og Newcastle
samt Holland til England. Vi har aldrig kørt ned til Frankrig og ad
den vej.

Fra : povl erik olesen

Dato : 11-04-09 11:22

Hej
jeg kører en hel del i England og Wales og vil helt sikkert anbefale at køre
i egen bil derover .

Tag færgerne fra Calais-Dover - sejler hele tiden, næsten ingen ventetid,
kan se der er ca. 465 km til jeres bryllupsby, hvis i kører via Birmingham.
I kan også køre nedenom(venstre) London via Cardiff. Husk at have kontanter
med til bro og vejskat ( engelske pund) - I kan hæve på færgerne.Afstanden
fra Padborg til Calais er ca. 900 km.

Esbjerg-Hawich tager ca. 18 timer.
Når i kører selv, kan I stoppe op når I har lyst og samtidig se den flotte
natur undervejs.

Ved informationsskranken kan i finde et rigtig godt hæfte med B&B steder
overalt i GB til meget billige penge ca. 30 pund for at værelse.

God tur.
Povl Erik