Check selv ind - men de vil have CreditCar~
Fra : bosol

Dato : 07-04-09 10:00

Check selv ind. Med en del flyselskaber og charterselskaber kan du
selv checke ind på automaterne i lufthavnen eller hjemme ved
computeren, hvor du også kan printe dit eget boardingkort.

Det er let at checke ind selv - følg vejledningen på automaterne i
lufthavnen eller på selskabernes hjemmesider. Hvis du har bagage med,
leverer du den i de særlige bagagedrops nær check-in skrankerne.

Jeg skal 1.gang prøve disse "Check selv ind maskiner" og de vil have
CreditCard, når jeg allerede har betalt via e-ticket, at de skal have
mit bonuscard og pas er ok, men CreditCard - så hæver de beløbet en
gang til.

Hvad gør i andre ?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-04-09 17:07

On Tue, 7 Apr 2009 08:59:38 -0700 (PDT), bosol <bosolengo@gmail.com>
wrote:

> [...]
>CreditCard, når jeg allerede har betalt via e-ticket, at de skal have
>mit bonuscard og pas er ok, men CreditCard - så hæver de beløbet en

Nej, de hæver ikke beløbet igen, formålet med at køre dit kreditkort
igennem er at identificerere dig. Du kan også bruge bonuskort eller
bare taste bookingnummeret ind, sålænge maskinen kan finde dig i
systemet.

Jeg checker selv ind meget tit på denne måde, og der er aldrig blevet
hævet penge på mit kort....

--
Lars Ehlers

Fra : Armand

Dato : 07-04-09 19:51

Lars Ehlers skrev:

> Nej, de hæver ikke beløbet igen, formålet med at køre dit kreditkort
> igennem er at identificerere dig.

Jup!
Jeg har oplevet det ved billeje der var forudbestilt: I det øjeblik at
kreditkortet var aflæst dukkede alle mine leje-detaljer op på display'et
til godkendelse!

--
Armand.

Fra : bosol

Dato : 07-04-09 10:24

On 7 Apr., 19:06, Lars Ehlers <ehlersNOS...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Tak for hurtig svar.

Jeg ved også godt at jeg kan gøre det hjemmefra, men da jeg ikke har
den specielle printer til bagagelabels og papiret dertil, skal jeg
alligevel igennem "maskinen" og 2 gange det er for besværligt, men vil
alligevel møde op lidt tidligt og kikke de her maskiner lidt an

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-04-09 18:25

On Tue, 7 Apr 2009 09:24:24 -0700 (PDT), bosol <bosolengo@gmail.com>
wrote:

> [...]
>alligevel igennem "maskinen" og 2 gange det er for besværligt, men vil
>alligevel møde op lidt tidligt og kikke de her maskiner lidt an

Hvis du checker ind hjemmefra (og det er en fed ting), så skal du ikke
checke ind igen, når du kommer til lufthavnen. Der burde være et "bag
drop", hvor du bare kan vise bordingkort og så checker de din bagage
ind.

--
Lars Ehlers

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 07-04-09 22:22

> [...]
> checke ind igen, når du kommer til lufthavnen. Der burde være et "bag
> drop", hvor du bare kan vise bordingkort og så checker de din bagage

Det er vel kun delvist rigtigt. Man skal jo finde en automat, hvor man
"checker ind", forstået på den måde, at man bekræfter sin allerede foretagne
indcheckning, og printer "klistermærkerne" til kufferten ud. Derefter går
man til bagagedrop. Det irriterer mig voldsomt når folk går til bagagedrop,
uden at have sat "tags" på deres kufferter. Så forsvinder hele pointen med
bagagedrops. I Billund er der ofte kun ét sted, hvor man kan aflevere
bagagen, og når man så står bag en familie på 6, der ikke lige kan finde
deres billet, og som har 9 kufferter, bliver man RET irriteret. Det tager
lang tid at checke bagagen ind, og så forsvinder hele ideen med
automaterne!?

Kennet

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-04-09 23:01

On Tue, 7 Apr 2009 23:22:16 +0200, "Kennet og Pernille"
<ikke@nogen.dk> wrote:

> [...]
>deres billet, og som har 9 kufferter, bliver man RET irriteret. Det tager
>lang tid at checke bagagen ind, og så forsvinder hele ideen med

I USA er det heldigvis noget nemmere. Printe boardingkortet ud
derhjemme, og når man ankommer i lufthavnen, så går man direkte til
baggage drop, viser boardingkortet, og så printer de klistermærkerne
ud. Meget nemt og smertefrit. Men oftest rejser jeg kun med carry on,
og så er det hele jo meget nemmere

--
Lars Ehlers

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-04-09 00:58

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in

> Derefter går man til bagagedrop. Det irriterer mig voldsomt når folk
> går til bagagedrop, uden at have sat "tags" på deres kufferter. Så
> forsvinder hele pointen med bagagedrops.

Sålænge vi ikke snakker odd-size bagage, så kan man i princippet droppe sin
bagage i enhver check-in skranke. Sorteringsanlægget bagved skal nok få
bagagen på rette vej alligevel.

Jeg er sikker på du selv kan tænke dig til hvordan man kan bruge dén info.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 08-04-09 06:49

> [...]
> bagagen på rette vej alligevel.
>
> Jeg er sikker på du selv kan tænke dig til hvordan man kan bruge dén info.

Ahh...... Det havde jeg egentligt aldrig tænkt på!? Det vil jeg huske, næste
gang jeg står bag 4 familier, der ikke kan finde deres e-billet.

Kennet

Fra : TL

Dato : 11-04-09 10:35

On Tue, 07 Apr 2009 10:25:16 -0700, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote:

> [...]
>checke ind igen, når du kommer til lufthavnen. Der burde være et "bag
>drop", hvor du bare kan vise bordingkort og så checker de din bagage

Hvis man flyver internationalt er der desværre ikke meget sparet
tidsmæssigt. Kun hvis man ikke allerede har fået tildelt/valgt sæde er
der en stor fordel ved at checke ind online hjemmefra, så man kan
vælge sæde tidligt.

Indenlands ture, derimod, er det en stor fordel. Når jeg flyver på
en-dags tur til SJC kan jeg ankomme til BUR 25-30 minutter før afgang,
bilen droppes in valet, boardingpas er klar hjemmefra, og ekspress
security linien tager 5 minutter. Tak for små lufthavne - i LAX ville
samme tur kræve ankomst ~75 minutter før afgang.

Tom

Fra : bosol

Dato : 08-04-09 12:55

On 8 Apr., 08:48, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:

> Ahh...... Det havde jeg egentligt aldrig t nkt p !? Det vil jeg huske, n ste
> gang jeg st r bag 4 familier, der ikke kan finde deres e-billet.
>
> Kennet

Folk der ikke kan finde deres e-billet må gå til side, så dem der har
mere "orden muss man haben" kan komme foran.
Ja det var AegeanAirlines jeg "talte" om, hvorfor koster Athens-
Santorini hhv. Rhodos 4 Euro hver vej + tax, når samme selskab kræver
18 Euro til Kreta + tax. 50 min flytid til Kreta, men 1 time til
Rhodos ???? Der er noget der ikke stemmer
Jeg skal flyve fra Kreta til Rhodos og må omkring Athens dvs. 18+4
Euro + Tax dvs. en returbillet koster mig 114,96 Euro.
http://www.aegeanair.com/content.aspx?page=157 den kan jeg ikke få
til at passe ?
http://www.athensairways.com/cgi-bin/airkiosk/I7/181002i?ZF=2&LANG=EN
har masser af billetter til 1 Euro + tax, men flyver ikke på Rhodos og
når man tager 2 selskaber skal man betale dobbelt tax, ingen har
kunnet få refunderet den ene, de har prøvet.

Jeg skal bo på http://www.rhodes-hotels.us/rhodes-hotels-greece/rhodes-hostels/Lydia.asp
30 Euro nat incl. Americansk Breakfast og se billederne
med de dejlige sæber/parfumer på badeværelset og frugt på værelset....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-04-09 20:59

bosol <bosolengo@gmail.com> wrote in

> [...]
> 18 Euro til Kreta + tax. 50 min flytid til Kreta, men 1 time til
> Rhodos ???? Der er noget der ikke stemmer

Du forudsætter fejlagtigt at alle andre prisparametre end flyvetid, er ens
for de 2 flyvninger. Du forudsætter fejlagtigt at ruter altid prissættes
ens i forhold til indtjening.